12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Flesh

Dell P2715Q resolutie op rMBP

Net met grote vreugde een pakketje in ontvangst genomen, namelijk de Dell P2715Q die mijn Dell U2515H zou gaan vergezellen. Beide aangestuurd door rMPB late 2013.

De 4k Dell monitor krijg ik echter alleen óf op 1920×1080, óf op 3840x … nog wat. In ieder geval is het dan veel te klein. Maar ik heb hem ook niet gekocht om op 1080p resolutie te draaien.

Is er een oplossing of is dit waar ik het mee moet doen? Zou het kunnen liggen aan dat ik nog geen Sierra heb?

Ik hoop dat er een oplossing is, anders stuur ik hem helaas weer terug…

Moderator
    Mac Daddy

Als ik de specs van Apple zelf bekijk, kan deze niet alle resoluties aan op iedere aansluiting.

Je hebt hem via HDMI aangesloten nu? Dan kan ie met een 60Hz refresh op 1080P. Met een lager Hz kan je wel een hogere resolutie gebruiken.
    Ik denk dat je met Thunderbolt/Mini Displayport verder komt met resolutie zonder dat de Hz omlaag moet, maar dat staat er niet helemaal duidelijk. Ik vermoed dat 4K niet kan. Hier staat meer informatie over 4K displays, maar daar wordt de MBP 13inch late 2013 niet genoemd.

Moderator
    Mac Daddy

De Hz omlaag zetten, zou ik niet zo snel voor kiezen. Zeker als het om bewegende beelden gaat. (Films, games, etc.)

Bijdrager
    Flesh

Dank voor je antwoord! Ik ga er zo nog eens mee spelen, maar begin het ergste te vrezen. Dat wordt omruilen voor een tweede U2515H denk ik.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb zelf hier 2x een U2515H staan. Niet aan een Mac, maar het is bij elkaar hetzelfde als een iMac 5K scherm in hoeveelheid pixels. Misschien niet in 1 scherm, maar het is voldoende pixels voor mij. Maar als je veel 4K video editing doet, snap ik dat een 4K beelscherm fijn zou zijn. Maar 4K is een resolutie die veel eist van de grafische kracht van een machine.

Bijdrager
    Niels

Heb zelf ook de late 2013 MBPr en ik kan je nu al vertellen dat een degelijke 4K output het niet gaat worden. Doe jezelf een plezier en bespaar je een hoop moeite door de P2715Q om te ruilen voor nog een U2515H, dat is de setup die ik ook draai en dat werkt gewoon top! En anders zul je echt eerst een andere MacBook moeten aanschaffen.

Bijdrager
    Flesh

Niet bij stilgestaan bij het bestellen, maar klinkt allemaal logisch.:(

Zou hij een ultrawide monitor (3840 x 1440) die niet 4k is wel goed aankunnen? Of toch maar braaf een tweede U2515H bestellen…

Moderator
    Mac Daddy

2560×1600=4.096.000
    3840×1440=5.529.600
    2560×1440=3.686.400

Volgens de Apple site zou deze MBP 2x een 2560×1600 resolutie moeten aan kunnen. Dat betekent dus dat er in totaal 8.192.000 pixels extern kunnen worden aangestuurd, plus het 13inch retina scherm zelf. Als het letterlijk alleen om de hoeveelheid pixel gaat, dan wel ja. Tenminste, 1 zo’n ultrawide. Een 1440P 16:9 scherm erbij, zou ook nog kunnen. In theorie. Geen idee of dat ook echt zo is.
    2x de U2515H werkt sowieso ja.

Bijdrager
    no_poo

Waarom sluit je hem niet aan op de DisplayPort? Naar mijn ervaring kun je dan uit veel beter schalingsopties kiezen. Via HDMI is het gewoon beperkter.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  no_poo.

Bijdrager
    Niels
    no_poo op 17 november 2016

Waarom sluit je hem niet aan op de DisplayPort? Naar mijn ervaring kun je dan uit veel beter schalingsopties kiezen. Via HDMI is het gewoon beperkter.

Dan gaat die MacBook alsnog geen 4K ondersteunen. Ja, het kan wel met een tooltje maar dan draai je op 30Hz en dat is gewoon ruk.

Die ultrawide heb ik toen ook naar gekeken, maar geen idee of die wel werkt. Ik zou gewoon een tweede U2515H ernaast zetten, de rand van het scherm is toch superdun en twee dezelfde monitoren staan (persoonlijk) veel mooier op een bureau dan twee verschillende.

Bijdrager
    no_poo

Hmm, nu twijfel ik aan wat ik zelf had maar ik meen dat aan mijn 15″ 2014 model via DisplayPort 1440p met 60Hz mogelijk was. Dat is dus geschaald en scherper dan normaal 1440p. De volle 4K resolutie is onbruikbaar zoals TS al aangaf.

Moderator
    Mac Daddy

Je geeft het zelf al aan. Je had een 15inch 2014. Hier gaat het over een 13inch 2013 model. Dus een generatie nieuwer en hoogstwaarschijnlijk ook een dedicated gpu. Dat heeft een 13 inch model ook niet.

En de topicstarter heeft al 1 1440P scherm. Dat werkt prima op 60Hz.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Mac Daddy.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.