7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ensemble

Dell monitor

Hallo Allen,

Ik heb aan mijn G5 een Dell 17″ inch monitor hangen en dat is niet zo mooi als een Mac monitor maar heb nu even geen geld voor een duurder ding.

Punt is dat ik hiervoor een 1702 FP had en omdat deze niet meer werd geleverd nu een E173 FP heb gekregen. Want ik had dus een tweede nodig. Nu bevalt het beeld me totaal niet! Hoe kan ik testen of het ding uberhaupt wel goed is? Het kontrast is niet strak en het lijkt wel of die rechtsonder lichter is dan linksboven??!

Iemand tips om te checken of het ding goed is en hoe ik de instellingen kan optimaliseren?

Dank bij voorbaat.

Semble

Bijdrager
    Buzz

Zo te horen heb je hem gewoon al getest en ben je al tot de conclusie gekomen dat ie niet goed is.
    Eventueel kan je nog een vriend of familielid ernaar laten kijken, hem op een andere computer aansluiten, eens wat andere resoluties proberen en de beelschermcalibratie uitvoeren.
    Maar zo te horen kan je er ook zo mee terug naar Dell.

Bijdrager
    Pleeborstel

Probeer de waarden voor helderheid te veranderen in het menu, dat hielp bij mijn Dell-monitor ook. Er zit een knop op waar ‘menu’ op staat en daar vind je ook geavanceerde instellingen. Verder kun je in de Systeemvoorkeuren van Mac OS X bij ‘Monitoren’ het juiste profiel kiezen door de boel te kaliberen. Ik koos toen voor ‘sRGB’ en dat geeft een goed beeld. Helpt dat allemaal niks, dan zou ik hem terugsturen naar Dell.

Bijdrager
    Nikita

Ik heb eigelijk met alle TFT schermen het idee dat ze onderin lichter zijn dan bovenin, maar dat zal wel wat te doen hebben met de verlichting van het scherm zelf…

Bijdrager
    Pleeborstel

Bij Dell zijn er verschillende modellen van die 17 inch TFT in omloop. De budget-varianten hebben alleen een VGA aansluiting en zijn wat trager waardoor de weergave minder mooi is. Je hebt ook de ‘Ultrasharp’ modellen en die zijn wel erg goed. Ik heb er zo eentje, voorzien van VGA en DVI. Ze zijn snel (16ms of nog minder) maar wel een stuk duurder dan die instapserie.

Bijdrager
    Ensemble

Bedankt voor jullie tips, ga alles even uitproberen.

Het stomme is dat ik twee identieke beeldschermen wilde dus bestelde ik de E173 in de hoop dat deze optisch niet veel verschilde van de 1702. Toen bleek dat deze wel verschilde, heb ik dus met mijn stomme kop vanochtend de 1702 voor een belachelijk laag bedrag verkocht om vervolgens een tweede E173 erbij te nemen. nu blijkt gewoon dat ik een topding had! Aarchhh

zucht

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”Ensemble”

Bedankt voor jullie tips, ga alles even uitproberen.

Het stomme is dat ik twee identieke beeldschermen wilde dus bestelde ik de E173 in de hoop dat deze optisch niet veel verschilde van de 1702. Toen bleek dat deze wel verschilde, heb ik dus met mijn stomme kop vanochtend de 1702 voor een belachelijk laag bedrag verkocht om vervolgens een tweede E173 erbij te nemen. nu blijkt gewoon dat ik een topding had! Aarchhh

zucht

Tja, je had beter die centen bij elkaar kunnen houden om een Ultrasharp model te kopen. Dat zijn toch echt hele goede schermen. Maar ja, dat is achteraf praten zullen we maar zeggen :sealed: Succes ermee!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.