21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

dell 2407

Ik ben van plan om voor mijn macbook pro een vast scherm te kopen.
    Thuis kan ik dan rustig werken met een vast scherm.

Ik heb veel intresse in het nieuwe dell 2407 scherm. Dit is een 24inch breedbeeld scherm en de prijs iets meer dan de 20inch cinemadisplay. Pluspunt bij dit scherm vind ik ook dat ik mijn xbox 360 er ook kan op aansluiten en in high difinition kan spelen dan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit scherm?
    Ik weet dat het niet zo sexy is als de cinema display’s maar dat is ook de reden waarom ik nog twijfel. Is er al iets geweten over nieuwe lcd’s bij apple?

Gr

Bijdrager
    Turbanus

Mischien beter iets voor Tweakers? Het betreft helemaal geen Apple-Hardware…..:o

Inactief
    Anoniem
    ”MoonDust”

Is er al iets geweten over nieuwe lcd’s bij apple?

Ik denk niet dat er nieuwe komen (of juist wel :P ) omdat ze net in prijs zijn gedaald en meer contrast hebben gekregen.
    (En zo een vraag moet je stellen op Tweakers zoals Turbanus zegt)

Inactief
    Anoniem
    ”Turbanus”

Mischien beter iets voor Tweakers? Het betreft helemaal geen Apple-Hardware…..:o

Het gaat nog tussen dell en apple schermen.
    De link met apple hardware is er dus nog volgens mij.

Bijdrager
    Marresc

De Apple displays zijn net stilletjes geüpdatet bij de vorige WWDC.

Inactief
    Anoniem
    ”Marresc”

De Apple displays zijn net stilletjes geüpdatet bij de vorige WWDC.

wat is er juist aan veranderd. Ik werk op mijn werk reeds 2 jaar op een cinema display en merk daar soms op dat als ik een tijdje iets zwart bekijk dat dit nog een beetje zichtbaar is op wit. is maar enkele sec. Heb dit bv in macromedia flash met de timeline.

Bijdrager
    Marresc

Kijk even hier.

Inactief
    Anoniem

Zoals ik lees is de contrast en de brightness aangepast.
    Wat ik ook lees in die topic is dat de dell in de hoogte instelbaar is. Dit vind ik ook een pluspunt want nu moet ik mijn cinemadisplay op een verhoogje zetten op men werk. anders staat deze voor grote mensen te laag.

Niemand ervaring met een 2407WFP?

Bijdrager
    kempovic

ervaring met de 2007WFP, de 20″

zeer tevreden mee, veel aansluitmogelijkheden, uitstekend beeld, goede kleuren, idd niet zo mooi als de cinema display, maar vind em zo gek nog niet.

voor het geld dat het scheelt zou ik het wel weten…

Inactief
    Anoniem

Eens verder gekeken.
    Gaat nog tussen de dell 2407 en de Cinema display 23inch.
    Hoe zit het bij de apple online store met dode pixel garantie? Worden de nieuwe types reeds uitgeleverd of zijn het nog de oude?

ik lees ook net op http://buyersguide.macrumors.com/ dat de display’s als ‘niet kopen’ gemerkt staan. Update soon staat er.

Gr

Bijdrager
    freshface

Bij mij gaat het ook tussen de dell 2407 en de ACD 23″.
    Maar ik denk dat het de dell zal worden. Is toch en 300 euro verschil en 1 inch:)

Bijdrager
    Buzz
    ”Turbanus”

Wat een onzin. Deze Dell schermen zijn ideaal in combinatie met Apple laptops. Ze zijn de grootste concurrent van de Cinema Displays (voor het 30″ scherm de enige concurrent), dus dat moet juist besproken kunnen worden lijkt me.

Ik heb de 2005FPW op mijn werk, en een collega heeft die nieuwe 24″ thuis. Het zijn simpelweg prachtige schermen met volop aansluitmogelijkheden voor relatief weinig geld. Ze zijn inderdaad niet zo strak vormgegeven als de Apple schermen. Of ze in je interieur passen kan je alleen zelf bepalen, maar voor het werk dat je ermee doet durf ik te stellen dat ze minstens even goed zullen bevallen als de Apple schermen.

Inactief
    Anoniem

Ik heb al een tijdje een 2005 FPW en ben er zeer tevreden over, hij is inderdaad niet zo mooi als een Apple scherm, maar heeft wel 4 USB poorten (geen FireWire, maar gebruik ik toch sporadisch), DVI, VGA, en composite.

Mijn vader heeft een 2405 FPW en die is helemaal prachtig qua grootte en beeldkwaliteit.

Inactief
    Anoniem

maar vandaag reeds terug 1100eur.
    dus nog beetje wachten denk ik.

Zal wel nog eens een promo worden

Bijdrager
    Buzz

Die collega van mij had hem voordat die kortingsactie begon via een inkoopactie voor haast hetzelfde lage bedrag bemachtigd. Dan spreek je met een groot aantal mensen af die ook de monitor will hebben, zodat er met Dell onderhandeld kan worden over een flink lagere prijs. Google maar eens op “inkoopactie Dell 2407” voor meer informatie.

Bijdrager
    freshface

Spijtig dat de prijs terug zo hoog is.

Bijdrager
    Turbanus

Er zijn geen betere schermen dan Apple-schermen.

Bijdrager
    freshface

Eizo?

Bijdrager
    Turbanus

Ga maar eens praten met mensen die in reparatiewerkplaatsen werken. Die ervaring hebben om alle merken te repareren en vanuit hun vakgebied een mening kunnen geven. Mensen die helemaal niet persé Apple-minded zijn, maar toch op basis van de aangetroffen hardware vaststellen dat Apple de beste beeldschermen laat produceren.

Bijdrager
    klaus

Turbanus, ik ben het ermee eens dat het erg goeie schermen zijn, maar dan wel onder volgende voorwaarden:

– Geen roze zweem op het scherm zoals m’n eerste 3.
    – Geen backlight bleeding waardoor een zwart vlak op mijn scherm in plekken witte zweem vertoont
    – Als een website niet leesbaar blijft nadat je safari quit..

Ik blijf best wel vertrouwen hebben dat ze degelijke schermen maken, toch zeker de 20 ne 30 inch, maar de 23″… De huidige reeks laat ik maar voor wat ze is denk ik.

Hopelijk bewijzen ze het tegendeel als er nieuwe komen.

Bijdrager
    Buzz

Tsja, dat mag je best vinden, Turbanus. Maar ik ben benieuwd waarop die reparatiewerkplaatsmensen die monitoren dan beoordelen. Ik geloof vast dat Apple schermen makkelijker te onderhouden zijn bijvoorbeeld. Er zit alleen maar een DVI-invoer op, en dat vereenvoudigt de boel al behoorlijk bij reparaties lijkt me. Maar daardoor is het nog niet het allerbeste scherm, toch?

Ga anders ook maar eens praten met al die mensen die roze zwemen hebben gehad in hun 23″ Cinema Displays. Of die nu met de nieuwste generatie last hebben van na-ijl effecten. Of die de prachtig ontworpen aluminium voet op een lelijke verhoging moeten zetten om het scherm op ooghoogte te krijgen, zodat ze er ergonomisch mee kunnen werken. Of die hun scherm ook graag op andere apparatuur willen kunnen aansluiten, waar geen DVi aansluiting op zit.

Natuurlijk is er een bepaald segment van de markt waarvoor de Apple schermen de allerbeste schermen zijn (denk aan plekken waar je klanten wil ontvangen in een design-omgeving). Maar het segment van de markt waarvoor de Dell schermen een betere keuze zijn is volgens mij veel groter. Volgens mij denken veel mensen ten onrechte dat door de hogere prijs de Apple schermen ook veel beter specificaties hebben dan bijvoorbeeld die van Dell.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.