2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    robertberg

deleted files

hallo,

domme fout gemaakt en zo goed als mn hele imovie bestand gedelete..
    dacht dat er al een backup was maar helaas.
    heb een mackbook pro van 4 jaar oud en heb software gekocht van stellar phoenix om te trachten deze info weer
    terug te halen.
    nu geeft het aan bijna 100 gb te hebben gevonden en ik laat het op de timecapsule zetten.
    de format van de data is nu zodanig dat ik geen idee heb wat ik er mee aan moet.
    het is criptisch en ik kan geen manier bedenken om de data weer om te zetten en te gebruiken..

iemand suggesties?? zijn hele belangrijke filmpjes dus zou geweldig zijn..
    thanks,

robert

Bijdrager
    GrannySmith

Belangrijke films en dan geen backup… daar gaan we weer!

Enfin.

Geef eens wat meer info?

Wat is er dan gevonden?
    Wat is er cryptisch? De bestandsnamen?

Heb je die stellar phoenix software op je mac geinstalleerd? Of heb je, de enige echte manier om data te redden, DIRECT de machine uitgeschakeld en de recovery software via een andere Mac deze harddisk laten scannen? Als je de software op de machine waar de data foetsie is hebt geinstalleerd is de kans groot dat de te redden data overschreven is… en dat is ook zo als je nog andere dingen hebt geprobeerd.

Lijkt me een hopeloze zaak… maar goed erg belangrijk zullen die filmpjes ook niet geweest zijn want dan had je een backup gemaakt toch? En uitgetest…

En ik lees dat je zelfs een TC hebt… hoe kan het dan dat je geen backup hebt?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.