5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mjalblas

Delete toets op Mac

Mensen,

We kunnen bij Macbook geen delete toets wel de back space. In tekstverwerkers kennen we een soort van delete door FN + backspace, maar deze werkt niet als je een bestandje van je bureaublad wil verwijderen of een document in finder.

Mijn vraag; bestaat hier ook een sneltoets voor?

Bijdrager
    FFH

cmd + backspace

Bijdrager
    Nosferatu

Je kunt niets en kan nog weiniger

Bijdrager
    pruus

Niets is minder waar of zelfs dat niet. Ik zeg Macmiep…gevalletje.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    mjalblas op 18 maart 2016

In tekstverwerkers kennen we een soort van delete door FN + backspace

Dat is niet een soort van Delete, dat Ă­s de combinatie voor Delete op een Apple-toetsenbord zonder numeriek blok. Met een volledig toetsenbord is er een aparte Delete-toets, maar daarvoor is geen plaats op het toetsenbord van een MacBook of het kleine losse model.

deze werkt niet als je een bestandje van je bureaublad wil verwijderen of een document in finder.

Nee, want wat je daar wilt kan dan ook niet met een echte Delete-toets.

Mijn vraag; bestaat hier ook een sneltoets voor?

Zoals gezegd is command+backspace de functie „Verplaats naar prullenmand” en dat is wat je hier zoekt. Afgaande op je vraag heb ik de indruk dat je gewend bent aan Windows, waar je op Delete kunt drukken om een bestand in de prullenbak te gooien en dan volautomatisch op Return drukt om de vraag te bevestigen of je zeker weet dat je dat wilt doen. Bij OS X moet je een combinatie van twee toetsen indrukken zodat je niet per ongeluk bestanden wist.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.