8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    E boy

Delen windows mac

Hoe kan in een gesloten netwerk zonder internet een windows pc een gedeelde map vinden van een mac gebruiken zonder in de harde schijf van de mac te zitten of aan te melden in die mac via het netwerk hopelijk een beetje duidelijk

alvast bedankt

Bijdrager
    html-junky

Een externe netwerk HD schijf tussen je netwerk zetten lijkt voor jou de beste oplossing denk ik zo kun je die map ook delen met alle computers in je netwerk.

Bijdrager
    sypie

Ik zou zeggen: lees de vraag nog eens door, vul de ontbrekende woorden in en zet punten en comma’s.

Als je in windows een gedeelde map hebt dan zul je je daar op in moeten loggen: in de Finder op netwerk klikken zou het moeten doen. Daarna vraags OSX eventueel om een paswoord en gebruikersnaam.

Andersom zou het ook moeten werken: In de verkenner van je windows kun je onder netwerk-omgeving ook je mappen van je OSX weer terugvinden van de computers die aangemeld zijn op het netwerk. Ook daar heb je kans dat je naam en paswoord in moet geven.

Het makkelijkst voor beide systemen is inderdaad een NAS oplossing.

Bijdrager
    macpro

het wordt natuurlijk een stuk duidelijker als je volledige zinnen schrijft met punten en kommas en hoofdletters want dat lees voor ons wat makkelijker en wij zijn toch degenen die jou van hulp moeten voorzien anders open je geen forum topic over je netwerk probleem waarvoor je eens kunt proberen op je mac onder systeemvoorkeuren > delen de optie windows delen aan te zetten waarna de windows pc in principe de mac gewoon zou moeten vinden maar je moet dan wel nog inloggen op die mac

Bijdrager
    E boy

azo maar dat is momenteel niet een oplossing kent er iemand niet een programma voor ?

Bijdrager
    E boy

dat inloggen wil ik dus vermijden
    gewoon zaols een windows dat je een gedeelde map ziet en dat is al
    kan dit sorry voor het lees probleem

Bijdrager
    sypie

je zou voor een automount kunnen zorgen bij het opstarten dit kun je terugvinden
    onder de systeemvoorkeuren volgens
    mij op die manier hoef je misschien alleen bij het opstarten eenmalig want daarna kun je de mac in slaap zetten een paswoord en gebruiker in te geven lijkt mij de makkelijkste manier voor
    windows zou ik zo geen oplossing weten misschien kan het daar met een snelkoppeling op het buroblad

Bijdrager
    spruit
    ”E

dat inloggen wil ik dus vermijden
    gewoon zaols een windows dat je een gedeelde map ziet en dat is al
    kan dit sorry voor het lees probleem

Als je inlogt vanuit windows naar de mac, vink je dan toch gewoon aan ww en gebruiker onthouden? Bij mac is het idem, bij identiteitscontrole aanvinken om te bewaren in de sleutelhanger…
    Of sla ik de bal mis? :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.