5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Fermon

Delen van een PDF beveiligen

Hoi allen

is het mogelijk (en hoe?) om bepaalde delen van een PDF te beveiligen achter een wachtwoord?

Dus: een boek waarvan iedereen de oneven hoofdstukken mogen inkijken en dat als je het wachtwoord kent ook de even hoofdstukken.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Ferdinand

Bijdrager
    GoeieDag

Als je het boek splitst in relevante delen is het iig wel mogelijk.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bij mijn weten kun je PDF’s alleen als geheel van een wachtwoord voorzien, dus niet alleen voor bepaalde delen ervan. De beste oplossing lijkt dan inderdaad te zijn om het document op te splitsen in meerdere.

Bijdrager
    Fermon

Hoi
    Dank voor jullie reacties, ik kreeg hetzelfde antwoord van Adobe, jammer

Bijdrager
    janvanes

Je kunt er toch een “PDF-portfolio” van maken? Zo’n PDF-portfolio is in feite een verzameling pdf-bestanden in één (PDF-)bestand.
    Dat kunnen “open” bestanden zijn, maar ook pdf-bestanden die je met een wachtwoord beveiligd hebt.

Je splitst je boek dus per hoofdstuk in aparte pdf’s, dan zet je op de hoofdstukken naar keuze een wachtwoordbeveiliging, en je stopt alle pdf’s (op volgorde) in een PDF-portfolio. Klaar is Kees.

Overigens bestaat er best (betaalde) software om “beveiligde” pdf’s open te maken; bedenk dat wel. Ik weet niet of de nieuwste versie(s) Acrobat-beveiliging ook zo makkelijk gekraakt kunnen worden, maar bij mij lukte het totnutoe elke keer.

Meer informatie op de Adobe-site.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.