5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MabadosS

Delen van bestanden uitschakelen op 1 MacBook

Ik zit met een vervelend probleempje waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Ik heb 1 Imac en 2 MacBook pro’s.
    Op alle toestellen staat delen van bestanden ingeschakeld zodat ik vanop elk toestel aan de documenten kan.

Nu, 1 MacBook pro zal voortaan gebruikt worden door en personeelslid.
    Ik wil uiteraard toegang blijven hebben tot de files aan die MacBook, maar omgekeerd wil ik niet meer dat vanop die laatste MacBook aan de files op de imac kan geraakt worden.

Maar ik vind nergens de optie om mijn login gegevens te laten vergeten door die macbook. Ik kies verbinding verbreken, maar kan zonder wachtwoord opnieuw verbinding maken.
    Hoe kan ik op die macbook mijn inlogcode laten vergeten?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    iMad

Vraag is of je toegang moet hebben tot de bestanden van het personeelslid?
    Zo wel dan maak je voor die personeelslid een eigen account aan op de MacBook waarop het personeelslid moet werken.
    De inlog gegevens van het personeel lid zijn bij jouw bekend en kan je altijd bij zijn documenten, en natuurlijk bij je eigen documenten op die MacBook.

Als je het personeel lid meer privacy wilt geven, dan maak je onder jouw account op die MacBook een gedeelde map, waar jullie de documenten opslaan en delen.

Bijdrager
    GoeieDag

Het ww zit in Sleutelhangertoegang.app. Haal op die MB de gegevens van andere Mac’s uit die app. Misschien wel alle inloggevens? Misschien beter een personeelslid een schoon geïnstalleerde Mac te geven?

Bijdrager
    MabadosS
    iMad op 12 oktober 2015

Vraag is of je toegang moet hebben tot de bestanden van het personeelslid?
    Zo wel dan maak je voor die personeelslid een eigen account aan op de MacBook waarop het personeelslid moet werken.
    De inlog gegevens van het personeel lid zijn bij jouw bekend en kan je altijd bij zijn documenten, en natuurlijk bij je eigen documenten op die MacBook.

Als je het personeel lid meer privacy wilt geven, dan maak je onder jouw account op die MacBook een gedeelde map, waar jullie de documenten opslaan en delen.

JA, dit is bovendien met medeweten van het personeelslig voor alle duidelijkheid en vooral niet om te spioneren, maar voor het werkgemak.
    Hij heeft al een aparte account, maar ik had reeds vanaf die account ingelogd op mijn Imac, vandaar dat de gegevens onthouden blijven.

GoeieDag op 12 oktober 2015

Het ww zit in Sleutelhangertoegang.app. Haal op die MB de gegevens van andere Mac’s uit die app. Misschien wel alle inloggevens? Misschien beter een personeelslid een schoon geïnstalleerde Mac te geven?

Dank voor uw reactie, klinkt ook logisch.

Alleen, hoe vind ik in dat rommelboeltje van een sleutelhanger de juiste key om te verwijderen?

Bijdrager
    MabadosS

Niemand?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.