7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

delen van adresboek

Hey allen,

Ik heb een vraag. Ik wil graag mijn adresboek delen. Ik weet hoe je het gehele adres boek kan delen met andere via iCloud, maar nu wil ik een gedeelte delen.

Ik schets even de situatie dat is misschien makkelijker uitleggen

1 adresboek privé
    2 adresboek gedeeld met collega’s

Dit is voor meedere personen van het bedrijf zo.

Ik wilde weten of dit met iCloud kan of misschien alleen met een andere service (bijvoorbeeld apps.google.com)?

Bijdrager
    mowat

Even erop aansluitend. Ik wil ook mijn adresboek delen , maar dan met de andere accounts op mijn Mac. Nu wijzigt elk account elk adres en dat is dus 3 x werk. (3 account) , terwijl we hetzelfde adresboek gebruiken.
    Kan dat ?

Bijdrager
    ikkezelluf

@mowat
    Volgens mij een kwestie van iCloud. Heb ik ook gedaan met het adresboek en agenda, allemaal gekoppeld aan iCloud met dezelfde AppleId en dat werkt!!

Bijdrager
    mowat

@Ikkezelluf
    Bedankt voor je reactie , maar ik zoek iets wat ik ook kan gebruiken op een mac waar geen internet opstaat.

Het is gewoon voor gebruik tussen de accounts zelf om toegang te hebben met alle accounts tot 1centraal adresboek , waar je dus de wijzigingen of aanvullingen dan ook maar 1 maal moet doorvoeren.
    Ik heb al eens geprobeerd om het in gedeeld te zetten en om rechten aan te passen maar dat lukt niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je daar niet een nieuw iCloud-adres voor instellen, en dan daar de 3 accounts op aanmelden?
    Dan blijft in alle accounts de agenda hetzelfde, en hoef je het maar 1 keer in te voeren.

Alleen weet ik niet precies of dit hele plan makkelijk te realiseren is, want iCloud staat misschien al aan op die accounts?

Bijdrager
    jebman

voordat icloud er was gebruikte ik voor het syncen van agenda’s en adresboeken Plaxo. Werkt naadloos met de mac. Alleen de foto’s van contacten komen niet over.

Bijdrager
    mowat

@Sunkeeper ,
    nee , ik gebruik geen iCloud. Op die iMac staat Snowleopard en tiger. Ik zoek dus iets waar geen internet aan te pas komt. Enkel dat er één gemeenschappelijk adresboek is voor de 3 accounts , zoals je bv. ook aan een map met inhoud alle rechten kan toekennen zodat iedereen op de computer ze kan openen , gegevens wijzigen , toevoegen , deleten enz.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.