9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    christiaans

Delen Printer

Beste leden,

Ik heb sinds een paar dagen bij mijn Airport Express een Extreme. Nu maakt de extreme het netwerk en staat de AExpress zo ingesteld dat hij het netwerk groter maakt.

Ik heb op de Aexpress een usb printer aangesloten. In de voorkeuren delen aangezet.

Zowel de Imac als mijn macbook vinden de printer direct.

Ik wil ook mijn XP laptop via de Aexpress laten printer, maar dat lukt voor als nog niet.

Ik heb Bonjour voor mac geinstalleerd en Airport Config programma op de XP laptop. In het Airport programma worden overigens de Extreme en de Express niet gevonden terwijl de computer wel met dat netwerk verbonden in.

Kan iemand mij op weg helpen.

Hartelijke dank!

ps natuurlijk weet ik dat GOOGLE bestaat en dat daar heus wel ergens het antwoord staat. Alleen ik kan het niet vinden. Dus liever geen reacties zoals: “ooit van google gehoord” Want dan kunnen we zo een beetje elk forum wel opdoeken lijkt me.

Bijdrager
    michelvdb

XP laptop zit in hetzelfde netwerk als de andere apparaten?
    XP > Run > cmd

<br />
    ipconfig \all<br />

Bijdrager
    christiaans

Ja zit in hetzelfde netwerk

Bijdrager
    michelvdb

Zitten share van de XP laptop in dezelfde werkgroep als de Macs en de printer?

Bijdrager
    piebas

Op de AE lun je maar een zeer beperkt aantal printer delen.
    Je kunt de printer beter aan de extreme jangen diue onderstuurnd (bijna) alle printers

Bijdrager
    Stirf

Huh????:grin:

Bijdrager
    christiaans

Ik weet niet of ze in dezelfde werkgroep zitten. Weet nog niet exact hoe dat zit maar daar ga ik vanavond mee aan de slag.

Piebas: ik kan de extreme niet verplaatsen. Die staat naast het modem.

Bijdrager
    KarelWillem
    piebas op 29 augustus 2010

Op de AE lun je maar een zeer beperkt aantal printer delen.
    Je kunt de printer beter aan de extreme jangen diue onderstuurnd (bijna) alle printers

Ze zijn klein hè, die toetsjes op je iPhone?!

Bijdrager
    mark-a-mac
    christiaans op 29 augustus 2010

Ik heb Bonjour voor mac geinstalleerd en Airport Config programma op de XP laptop. In het Airport programma worden overigens de Extreme en de Express niet gevonden terwijl de computer wel met dat netwerk verbonden in.

Wat mij even ontgaat is waarom je met je XP-machine je Airports zou willen configureren :crazy:
    Het lijkt me verder ook niet relevant, omdat je XP-computer alleen het netwerk maar gebruikt. Maar een en ander komt er waarschijnlijk op neer dat je de printer in je XP-bak niet goed hebt geïnstalleerd. Probeer dit eens! Wel eerst even het IP-adres van je Express opzoeken.
    [EDIT] Kijk ook eens of je de laatste versie van Bonjour (2.0.2) hebt én XP Service Pack 3. En heb je voor je USB-printer de nieuwste driver (al mag dat niet veel uitmaken)?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.