5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    TiVivibi

Delen met gezin specificeren?

Wij hebben een gezin met 2 ouders en 2 kinderen.
    Ik heb in de systeemvoorkeuren een gezin aangemaakt voor ons allemaal.

Graag zou ik contactgegevens alleen delen met mijn vrouw, maar foto’s en andere zaken wel met onze kinderen.
    Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb in de systeemvoorkeuren een gezin aangemaakt voor ons allemaal.

Dus zo ontstaan gezinnen..:-D

Bijdrager
    TiVivibi

Beste Shmoo,

ja, ik heb het ook anders geleerd, maar Apple staat voor niets!

Heb je misschien nog tips die me echt verder helpen?

Bijdrager
    Pietje13

Voor zover ik weet is het delen van contactgegevens niet mogelijk. Als je dat wilt moet je hetzelfde Apple ID als je vrouw hebben en Contacten aanvinken bij je iCloud instellingen.

Foto’s, agenda’s, apps en abonnementen kunnen wel automatisch gedeeld worden met iedereen die in je gezin komt. Als je op je iDevice naar Instellingen — iCloud –> Gezinsdeling gaat kun je “Deel mijn aankopen” aanvinken. Zo kan ieder gezinslid gratis gebruik maken van jouw apps en abonnementen.

Agenda: er wordt automatisch een nieuwe agenda aangemaakt. Deze kan je kiezen als je een nieuwe activiteit aanmaakt.
    Notities: Wordt als ik me niet vergis een nieuwe notities categorie aangemaakt.
    Foto’s: Ga naar instellingen –> foto’s an camera’s –> iCloud fotodelen aanvinken

Bijdrager
    Jorik

Beetje oude pagina, maar ik denk nog steeds correct:
    http://www.macworld.com/article/2013415/how-to-share-family-contacts.html

Als je contacten wilt delen, zul je daar een aparte account voor moeten aanmaken. Deze kun je dan op de apparaten instellen van jou en je vrouw voor de gedeelde contactenlijst. Je kunt hier een aparte iCloud account voor maken, of een GMail account ofzo gebruiken. (Of een andere account bij een CardDAV server). Als je een aparte iCloud account aanmaakt, hoeft die natuurlijk geen onderdeel van het Apple Gezin te zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.