3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Inez

Delen met gezin instellen

Hi,

Ik wil delen met gezin instellen en mijn partner en mezelf dezelfde rechten geven. Wat ik begrijp op de site van Apple, gaan zij uit van 1 hoofdgebruiker.

Ik zit zelf te denken aan de volgende oplossing:

1. hooficloud waar zowel mijn vriend als ik de inloggegevens van hebben-> bijv: [email protected] -> benaderbaar vanaf pc of mac

2. icloud man -> [email protected] (volwassene) -> gebruikt om Iphone in te stellen

3. icloud vrouw-> [email protected] (volwassene)-> gebruikt om Iphone in te stellen

4. icloud kind 1-> om de Ipad in te stellen

5. icloud kind 2-> om de Ipad in te stellen

6 icloud kind 3-> om de Ipad in te stellen

Wij wonen in twee verschillende huizen (samengesteld gezin) en dan is het handig als we allebei aankopen voor de kinderen goed kunnen keuren.

Wellicht zijn er andere oplossingen, maar ik ben vooral benieuwd naar deze oplossing. Ik realiseer me dat er maar 1 creditcard achter kan hangen. Kleven er nog nadelen of bezwaren aan deze inrichting?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Moderator
    Night

Nee dit is inderdaad de slimste manier. Het enige waar ik nog even mijn vraagtekens bijzet, is de notificatie van de aankoopwens van kind 1 t/m 3. Ik vraag me even af waar deze gaat binnenkomen.

Bijdrager
    SvS

Opstelling is goed. Contacten en agenda onder gezamenlijke adres brengen.

Bij een van volwassenen kun je je CC eraan hangen. En daar gaan alle kosten idd van af geboekt worden en evt ook de gedeelde abonnementen. Maar als iemand anders een App store tegoedkaart gekregen heeft, dan moet hij het in zijn eigen apparaat opnemen.

En notificaties voor download aanvraag komen vanzelf bij een of 2 volwassenen tenzij je het anders instelt, beetje geduld is soms wel nodig, het komt niet a la minute binnen. (En schermtijd verlenging verzoeken)

Bij de wat jongere kinderen kun je onder instellingen/schermtijd wel diverse apps verbergen zoals App Store.

Vergeet niet om in-app aankopen niet te toestaan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.