7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    WesleyAC

Delen met gezin. Betaalmethode vereist.

Ik wilde eindelijk eens de functie “delen met gezin” gaan gebruiken maar loop al gelijk tegen een probleem aan.
    Bij het kiezen van de knop “Nodig gezinsleden uit” krijg ik de melding:

“Betaalmethode vereist. Voeg een betaalmethode toe aan deze Apple ID in de instellingen.”

Het vreemde is dat mijn betaalrekening via Ideal al geruime tijd ingesteld staat.
    Iemand dezelfde ervaring gehad?
    Ik kan er helemaal niets over vinden.

Bijdrager
    McPim

Kan niet, creditcard nodig.

Zie hier, -> Nederland -> klein cijfertje 2 achter IDEAL -> onderaan:

2. Deze betaalmethode kan niet worden gebruikt voor ‘Delen met gezin’.

Bijdrager
    Q-collective

McPim heeft gelijk, maar toegegeven: het is een waardeloze foutmelding. Had er gestaan “Voor Delen met Gezin is een credit card als betaalmethode vereist”, had je deze vraag niet hoeven stellen.

Bijdrager
    McPim

Die foutmelding is niet echt helder inderdaad.. Een alternatief als je geen creditcard hebt of wil is PayPal, dat voldoet wel als betaalmethode. Een PayPal account kun je aan je bankrekening koppelen en zo kun je via die omweg toch gezinsdelen zonder cc.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>McPim op 5 februari 2019 om 08:55</p>
    Die foutmelding is niet echt helder inderdaad.. Een alternatief als je geen creditcard hebt of wil is PayPal, dat voldoet wel als betaalmethode. Een PayPal account kun je aan je bankrekening koppelen en zo kun je via die omweg toch gezinsdelen zonder cc.

Als ik me niet vergis moet je voor een Paypal account dat gebruikt wordt in gezinsdelen ook een credit card zijn gekoppeld. Maar de TS kan het allicht eens proberen.

Bijdrager
    McPim

Dat vraag ik me af, want dan zou Apple info krijgen van PayPal over de betaalmethode die de gebruiker aan PayPal gekoppeld heeft en dat lijkt me sterk. Een artikel als dit (er zijn er meer) zou dan ook onzin zijn, want dat gaat er juist over om gezinsdeling zonder cc voor elkaar te krijgen.

Bijdrager
    astrohubble

<p class=”cite”>Q-collective op 5 februari 2019 om 01:06</p>
    McPim heeft gelijk, maar toegegeven: het is een waardeloze foutmelding. Had er gestaan “Voor Delen met Gezin is een credit card als betaalmethode vereist”, had je deze vraag niet hoeven stellen.

Ongelooflijk irritant dat Apple niet gewoon bankpassen accepteert, maar dat gelazer met CC’s blijkbaar wel! Terwijl Apple elders wel die mogelijkheid noemt zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT4484..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.