6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    frank vh

DELEN-knop in Safari werkt niet……

Sinds enkele weken heb ik een probleem met het delen van websites vanuit Safari, bijvoorbeeld via email. (Sinds laatste update?)
    Als ik die optie onder de DELEN-knop aanklik, switcht het scherm wel naar Mail, maar opent zich geen bericht, zoals voorheen.
    Als ik terug ga naar Safari is de DELEN-knop grijs, net als de meeste andere functies van Safari.
    Ook kan ik geen favorieten meer aanklikken in de balk.
    Om alle functies weer terug te krijgen rest niets anders dan Safari te sluiten en opnieuw te openen.

Een heel enkele keer tref ik later wel het email bericht aan. Misschien op een andere desktop geopend, of….?
    Ik wordt er een beetje kriegelig van omdat ik de functie best vaak gebruik om anderen te wijzen op leuke berichten!

Is het een bug, of is het instelling, kan ik het resetten, of is er een manier om dit soort problemen op te lossen?
    Of doet hij om een vage reden er HEEL lang over om de email samen te stekken?

Ik hoor het graag!

Inactief
    Anoniem

Lukt het wel als je de toetscombinatie cmd + i gebruikt?

Bijdrager
    frank vh

@jv65 Dank voor het meedenken!
    Ik kende die toetscombinatie niet, maar hij geeft hetzelfde probleem.
    Ik wordt naar Mail gebracht, maar vervolgens opent zich geen berichten-window en ook terug bij Safari staan ongeveer alle functies op grijs.
    Ook kan ik het tabblad niet uitschakelen door op het kruisje te drukken of Cmd-W te gebruiken.
    Alleen sluiten van Safari helpt nog (via menu of Cmd-Q)

Merkte net ook dat ik als ik Safari open geen plus-teken voor een nieuwe tabblad heb?
    Ook dit is nieuw voor mij….
    Is het mogelijk en heeft het zin om Safari opnieuw te installeren?

Inactief
    Anoniem

Onlangs Safari extensies geïnstalleerd? Zo ja, zet die dan even uit. Die kunnen namelijk nog wel eens voor problemen zorgen.

Zou ook even MalwareBytes draaien voor de zekerheid.

https://www.malwarebytes.org/antimalware/mac/

Ik weet niet of het mogelijk is om Safari opnieuw te installeren. Ik kan er in ieder geval niets over vinden.

Bijdrager
    frank vh

@jv65 MalwareBytes geeft aan dat het school is.
    Ik draai 1PassWord en AdBlock als extensies, maar nog nooit eerder problemen mee gehad.

Dank voor het meedenken!

Inactief
    Anoniem

Draai anders de ComboUpdate 10.11.3. Wil ook nog wel eens helpen.

https://support.apple.com/kb/DL1859?viewlocale=nl_NL&locale=en_US

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.