9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    KingOfBongo

Delen > firewall geeft rare foutboodschap

Als ik in m’n systeemvoorkeuren onder delen de firewall wil aanpassen, krijg ik een popup venstertje dat me zegt dat er andere firewall software wordt gedraaid op de computer en dat ik de andere firewallsoftware moet uitschakelen vooraleer ik iets aan de Apple firewall kan wijzigen. Alleen heb ik voor zover ik weet zelf geen extra firewall software geïnstalleerd of opgezet … Iemand enig idee ?

Moderator
    unSOUND

Toevallig Virtual PC draaiend ?

Bijdrager
    KingOfBongo

Nee …

Heb gisteren m’n G5 uitgepakt – heb tot nu toe volgende software geïnstalleerd:
    – Firefox
    – Lotus Notes 6.5
    – Unison
    – NetNewsWire
    – Proteus
    – PocketMac
    – PHP5

Bijdrager
    gretver

bekend “probleem”

macosxhints weet raad:

OK, this isn’t much of a hint, but … after I upgraded my iMac to Panther, I received an error when I tried to change my firewall settings through the sharing control panel that stated “other firewall software running.” I have seen this posted to other forums as well. To resolve this issue, just delete Library -> Preferences -> com.apple.sharing.firewall.plist and reboot.

Boom, just like that things work again.

Bijdrager
    michelvdb

open Terminal en typ
    sudo ipfw -f flush
    druk Enter of Return
    vul je wachtwoord in
    druk Enter of Return

Wil je liever niet met Terminal werken?
    Dan gooi je het bestand com.apple.sharing.firewall.plist
    uit de map /Biblioheek/Preferences weg en herstart.

Ga nu naar Systeemvoorkeuren > Delen
    en activeer de Firewall.

Bijdrager
    KingOfBongo

Sorry maar geen van de twee manieren lijkt te werken …

Bijdrager
    michelvdb

Lees dan deze twee documenten:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107786
    en
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25652
    Networking enhancements

Resolves an issue in which the Mac OS X firewall could no longer be available
    if you performed an upgrade installation of Mac OS X Panther.

Bijdrager
    KingOfBongo

Heeft er iemand ervaring met PocketMac Pro ? Ik was daarnet de documentatie nog eens aan het lezen (omdat ik die ook niet aan de praat krijg) en blijkbaar doet die iets met je firewall – misschien dat die de schuldige is ?

Heb gisteren ook eens eerst als een andere user ingelogd nadat ik geboot had – kon zonder problemen de firewall aanpassen. Dan switchte ik naar mezelf en het probleem begon opnieuw, ook bij de andere gebruiker …

Bijdrager
    SleeveZipper

Dat imho vervelende programma PocketMac doet dat met je firewall. Ik snap echt niet waarom. Maar goed, ik snap dan ook het hele programma niet aangezien mijn Ipaq 3630 wel herkend wordt maar syncen ho maar. Zéér frustrerend.

Maar goed, dat komt door PocketMac. Zeker weten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.