8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjuul09

Delen email

Wij lopen tegen het volgende probleem aan:

Gisteren met een vriend van mij op pad geweest voor een nieuwe mobiel. Ik ben erg tevreden over iPhone dus ik adviseerde een iPhone ook omdat zijn vrouw ook een iphone heeft en de agenda en contacten (zakelijk)makkelijk te delen zijn. Zelf had hij altijd een Samsung maar goed. iPhone geregeld nieuw apple id aangemaakt alleen geen rekening gehouden met het feit dat hij ook de zakelijke e-mails wil kunnen lezen. Dit is nu niet mogelijk omdat hij een ander e-mailadres moest aanmaken. Kortom drama in huis! Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om toch 1 e-mailadres te kunnen delen met zijn vrouw zonder dat de rest (sms whatsapp Facebook etc) worden gedeeld? Help voel me nogal schuldig dat ik nu iPhone heb geadviseerd en dit probleem heb veroorzaakt! Was met een Samsung nooit gebeurd. In de telefoon winkel zeiden ze dat er geen oplossing hiervoor was……

Gr sjuul

Bijdrager
    tarun

Je kan toch een zakelijk account maken en dat op beide toestellen activeren?

Bijdrager
    KarelWillem

…dat hij ook de zakelijke e-mails wil kunnen lezen…

Of het nu een iPhone of een Android is, meerdere e-mail accounts zijn vanzelfsprekend gewoon mogelijk.

En je ziet ook gewoon van welk account die mails af komen.

Zijn zakelijke e-mails kwamen niet op een Apple account binnen neem ik aan; want hij had een Samsung. Lijkt me dus geen enkel probleem.

Wil je het echt compleet gescheiden houden, dan kun je zelfs twee verschillende e-mail cliënts gebruiken.
    In programma A komt dan je privé-mail binnen, in programma B je zakelijke.

Aantal voorbeelden:
    http://www.imore.com/best-mail-apps-iphone

Bijdrager
    Sjuul09

In de winkel wordt er gezegd dat het niet mogelijk is het e-mailaccount wat gekoppeld is aan het Apple id van zijn vrouw ook te lezen op zijn iPhone met eigen Apple id

Bijdrager
    tarun

Wie zegt dat je een zakelijk account bij Apple moet hebben? Bovendien had ik bij zakelijk ook “professioneel” gedacht.

Wat je doet is een apart account aanmaken bij een provider van je keuze. Dat kan ook Apple zijn. Maak daar een account aan en koppel dat een beide iPhones. (Gebruik het account alleen voor mail en andere zakelijk dingen, niet voor de app store etc.)

Bijdrager
    Sjuul09

Ik ben verre van techneut om te weten hoe dit wel voor elkaar te krijgen maar lijkt me erg sterk dat dit echt niet mogelijk is. Daarom als het kan in Jip en Janneke taal hoe dit toch te realiseren.? Dus nog 1 maal helder uitgelegd:
    Vrouw heeft iPhone met zakelijk email deze wil haar echtgenoot ook kunnen lezen op zijn nieuwe iPhone met nieuw Apple id account? Winkel zegt niet mogelijk…….

Sorry maar wil goed uit kunnen leggen hoe dit dan wel mogelijk is in de winkel zodat ze dit kunnen fixen voor hem.

Bedankt voor jullie geduld ?

Bijdrager
    Sjuul09

Bedankt ?

Bijdrager
    diedrikringenier

Hij kan gewoon bij instellingen het email account van zijn vrouw toevoegen. Of dat nou een iCloud, of een ander account is maakt niet uit. Op toevoegen drukken en de gegevens invoeren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.