5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    john85

Delay in Macbook pro retina 13" late 2013 tijdens gebruik adobe pakket

Beste bezoekers,

Ik heb een vraag betreffende mijn nieuwe aankoop. Ik heb hiervoor jaren gewerkt op een macbook pro uit 2007. Maar ik heb het idee dat mijn nieuwe macbook het adobe pakket niet helemaal trekt. Want als ik bijvoorbeeld in photoshop (cc, up-to-date) punten van shapes wil selecteren zit er een delay in.

Enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Of is de macbook niet capabel genoeg om het adobe pakket te draaien? Hij is online aangeschaft via de apple store.

Specs:
    2.4 ghz inter core i5
    8gb
    256gb

Ik hoor graag van jullie,

John

Bijdrager
    Jeroen v.

In principe zou het Adobe pakket prima op de nieuwe modellen horen te draaien. Op mijn oude Macbook pro 2008 draait het pakket ook nog prima dus ik zie qua hardware geen probleem. Realiseer wel dat het aan Mavericks kan liggen. Het is niet de eerste keer dat software aan het begin van een update niet volledig juist werkt. Volgens mij krijgen ontwikkelaars twee weken de tijd om hun software af te stemmen op een nieuwe versie van os X voordat deze wordt uitgebracht. Het kan dus goed zijn dat Adobe meer tijd nodig heeft om alles te optimaliseren voor Mavericks.

Even offtopic: ik heb hetzelfde Macbook pro model besteld maar nog niet in gebruik genomen. Wat zijn je eerste bevindingen buiten dit geval om?

Bijdrager
    john85

Ik ben er niet echt tevreden over. Het plan was om een 13inch te nemen in combinatie met een thunderbolt display. Maar ik heb vandaag contact gehad met apple en ik ruil hem om voor een 15inch versie met 16 gb geheugen. Neem ik er voor nu een simpele monitor bij en op den duur kan er dan weer gekeken worden voor een thunderbolt.

Spijtig, want het formaat is ideaal. Voor basis gebruik (internet, tekstverwerken etc.) zal dit een top apparaat zijn denk ik.

Bijdrager
    Ross

Nou voor heel wat meer dan dat is de 13″ ook prima hoor.

Bijdrager
    Jeroen v.

Ik ben het eigenlijk met Ross eens. Ik vind het tenminste raar dat je het model wat je nu hebt/had niet goed genoeg vindt voor bijvoorbeeld Photoshop. Het model is zeker wel geschikt voor meer dan alleen internet gebruik en simpele tekstbewerking. Dat kun je ook op een tablet doen van 200,- euro.

Maar goed, ik iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren en wellicht ben je ook van plan om zwaardere applicaties te gebruiken. Ik probeer alleen wel mijn aanschaf goed te praten;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.