5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    boom1001

Defecte Superdrive

Vraagje:

Ik heb hier een macbook 1,1 (Core Duo 2Ghz) waarbij de superdive (MATSHITADVD-R UJ-857) van kapot is. Deze leest / schrijft helemaal geen cd en/of dvd’s meer. Ik heb al geprobeerd op zoek te gaan op internet of er misschien een oplossing is voor dit probleem. Maar ik kan er niks over terug vinden. Het apparaat is definitief defect. Nu is het systeem al tijden buiten de garantie en wil zelf de driver vervangen. Met behulp van deze site. Ik ben opzoek gegaan voor een vervangend exenplaar. Nu kom ik er verschillende tegen op verschillende sites (ebay en Amerikanse winkels).
    Dit zijn allemaal orginele superdrives. En kosten best wel veel na mijn idee. Nu heb ik van horen zeggen dat er alternatieven bestaan die goedkoper zijn dan de huidige. Weet iemand waar ik die kan vinden? Mijn dank is groot

Bijdrager
    Nick89

Het is vooral belangrijk dat je weet welke hoogte de drive moet zijn.
    En het is natuurlijk wel zo handig om een slot-in drive te kopen, een laatje past niet ;).

Buiten het type wat je had kun je ook zoeken naar het model: GSA-S10N deze drive is gelijk aan die matshita, alleen komt deze van Hitachi-LG.

Bijdrager
    jantje bee

bestel gewoon een superdrive bij ifixit.com
    nog steeds wel een beetje prijzig, maar met de dollar van heden ten dage…

hier een handleiding hoe het ding uit elkaar te halen
    http://www.ifixit.com/Guide/Repair/MacBook-Core-2-Duo-Optical-Drive-Replacement/518/5#s2444

houd goed alle schroefjes in de gaten bij de demontage.

verder is het een kwestie van durven!

groet,
    j.

Bijdrager
    luc306

Je zegt dat ie stuk is. Heb je al zo’n schoonmaak cd/dvd lenscleaner in het apparaat gestopt?
    Zo’n setje kost € 1,29 is dat het niet heb je pech anders goedkoop weer cd/dvd drive

Bijdrager
    boom1001

Bedankt het reageren!
    Schoonmaken heeft geen zin. Het ding “hapt” amper meer! Dus echt een mechanisch probleem!
    Verder had ik idd bij ifixit gezien dat ze hem verkopen, maar ik weet dat er dus goedkopere bestaan.
    Zoals de “Hitachi-LG”. Nu kwam ik http://www.defrieslandshop.nl/catalog/sony-optiarc-slotin-dvdrw-blck-ad7633lf-p-44602.html tegen. Ik weet niet of dit werkt. Volgens mij wel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.