4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    swalaza

Defecte microfoon MacBook

Ok, nadat mijn macbookje een nieuwe dvd brander heeft gekregen dacht ik dat 2 weken het wachten weer waard was.
    Even skypen en ja hoor: “hallo, hoor je me, zeg eens wat..” – microfoon werkt niet (goed).

Bij het iets sluiten van de ‘lid’ werkte de microfoon weer haperig, en soms zelfs goed, maar meestal alleen maar gekraak aan de andere kant te horen.:-(

Nu zag ik al waar het probleem zat, mijn top casing (gedeelte met toetsenbord) zat een scheurtje in (rechtsvoor), deze wordt vervangen zei icentre (designfout zei de meneer). Alleen hetzelfde materiaal van het scheurtje wat er voor zorgt dat er een ‘bolling’ ontstaan is bij mijn isight/microfoon (bezel word dit genoemd, het gehele gedeelte rondom display) word niet vervangen.
    Schijnt niet onder garantie te vallen. Ok, ik heb de macbook nu 1.5 jaar, geen rare valpraktijken ofzo, maar dit is enorm slecht van Apple als blijkt dat ik onderzoekkosten + reparatiekosten voor een designfout moet betalen..

Volgens Europese wetgeving heb ik nog even garantie via aankooppunt.

Helemaal fijn is het nieuws wat volgende week dinsdag door Apple de notebookwereld in geholpen gaat worden:)

Iemand nog suggesties?

Bijdrager
    carpebios

Je kan het altijd nog proberen bij applecare, soms zijn ze best coulant aan de andere kant van de lijn en geven ze je een case nummer. Je zou theoretisch recht hebben op 2 jaar fabrieksgarantie volgens de Europese wet (Dit schijnt zo te zijn, maar ik heb het artikel nog nooit zelf gelezen, dus weet niet of het echt zo is). Als…ze hem repareren, repareren ze natuurlijk je macbook en ruilen ze die niet in voor een nieuwe.

Bijdrager
    macpro

Wacht met reparatie van de Mac totdat je ook uitsluitsel hebt over reparatie van de microfoon. Want qua kosten en tijd is het natuurlijk veel voordeliger om dat allemaal in 1 keer te doen. Zelfs als je in het ergste geval de reparatie van de microfoon zelf moet betalen kun je daarmee de kosten proberen te drukken.
    Daarnaast kun je je afvragen of de storing niet het gevolg is van het vervangen van de DVD speler. In dat geval kun je dit bij de leverancier van de DVD speler aangeven en dient deze te zorgen voor een correcte afhandeling.

Bijdrager
    swalaza

bedankt, de man van icentre had inderdaad al aangegeven dat beide reparaties in 1 keer zou kunnen.
    ik zou het ook via apple kunnen spelen, maar volgens mij ben je dan wat langer bezig.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.