8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    koningjordy

Defecte Apple Watch verkocht

Beste OMT’ers

Ik heb afgelopen week een Apple Watch 1 met waterschade verkocht.

Aangezien het scherm niet weer werkte, heb ik via iCloud.com alles proberen te verwijderen en blijft dat staan op “erase pending”

Echter vraagt de koper mij nu om de passcode. Hij zegt dat hij deze nodig heeft om de watch te ontgrendelen en de watch terug naar fabrieksinstellingen kan zetten.

Kan ik de passcode gewoon geven of kan de koper dan ook bij alle info op de watch? Of wordt dit juist allemaal verwijderd zodra deze nu met internet wordt verbonden?

Graag hoor ik wat ik het beste kan doen nu.

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Night. Reden: Duplicaat topics verwijderd. Eén keer op 'verzenden' klikken is echt voldoende
    Bijdrager
    Atjous

Dag Jordy,

kennelijk is je oude Apple Watch inderdaad niet gewist: je hebt dus kans dat er nog persoonlijke dingetjes op staan; daarnaast lijkt het mij dat de Watch nog met jouw iPhone is gekoppeld, dus de nieuwe gebruiker kan deze niet zomaar met een nieuw device koppelen. Ik vermoed dat jij de Watch eerst moet ontkoppelen.

Bijdrager
    polansky

Het is niet echt handig om je passcode te geven…
    Of geef jij ook je pincode en bankrekening nummer aan iedereen die erom vraagt?

Voor de verkoop had je natuurlijk al de boel moeten wissen en controleren of het ook echt gewist was.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door polansky.
    Bijdrager
    Hyrax

De Watch zal pas worden gewist op het moment dat deze met het internet verbonden is. Dus je zult in de buurt moeten zijn want via jouw iPhone worden de netwerken gedeeld. Je kan een Watch niet hard-resetten zonder de gepairde iPhone, dus zul je of er zelf heen moeten, of beslissen dat je de koper genoeg vertrouwd om hem te resetten voor je.

Bijdrager
    koningjordy

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties.

De Watch werkte niet meer door waterschade. Het scherm reageerde niet meer op aanraking. Ik heb via iCloud dus de Apple Watch moeten wissen, dit is ook gedaan, echter blijft de Watch op erase pending staan aangezien ik de Watch niet meer kon gebruiken.

Groet,

Bijdrager
    willemc650

Ik zou de pin nooit geven. Hij kan dan ook apple pay gebruiken ( als dat ingesteld staat ). In plaats daarvan zou ik het netwerk sid en key van je thuisnetwerk geven zodat hij dat na kan bouwen en de apple watch internet verbinding heeft en zich kan wissen. ( dan thuis wel een andere key aanmaken)

Bijdrager
    SvS

Als de koper in de buurt zit, kun je er gewoon heen, pincode typen en dan ter plekke wissen.

Sleutelbeheerder
    Night

Wordt-ie dan niet automatisch alsnog gewist als de Watch online komt?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.