16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Default web browser via Safari (debiel)

Dat je de default web browser moet instellen via Safari noem ik debiel.
    Waarom kan dit niet in de voorkeuren.
    Ik moet wel soms switchen, want inloggen op Ebay met Safari is me nog nooit gelukt. Met Explorer daarentegen is er nooit een probleem op dat vlak !

Begrijpe wie kan ……

Moderator
    Strifer

ik vind het ook vreemd, maar daarentegen vraagt wel elke browser of je deze als standaard wil instellen bij het opstarten, dus zo moeilijk is het veranderen nou ook weer niet. verder is een andere browser met het dock of meteen launcher utility zo opgestart.

lukt het je ook niet met Camino of Firefox? toch stukken beter dan Explorer.

Bijdrager
    Johnyw

Je hebt gelijk. Maar vaak moet ik via een speciale link in een email bericht. Dus moet ik dan telkens wel weer de instelling via Safari veranderen !

Bijdrager
    AppelJuice

Ja gebruik gewoon Firefox of Camino! Schop die explorer van je Mac af:D

Overigens kun je in Firefox en Camino ook aangeven wat de default browser moet zijn.

Bijdrager
    Deskman

Volkomen logisch toch? Het is een voorkeur met welk programma je je internet wil gebruiken. Een progammavoorkeur dus. Dat zit in (vrijwel) elke webbrowser in zijn eigen voorkeuren. En nergens anders.

Een excuus-boeket aan Apple is wel op zijn plaats. :P

Bijdrager
    vhbart

Met Safari Enhancer kan je (onder andere) een bijkomend menu in Safari krijgen, waar je een pagina die je niet open krijgt wél kan openen met eender welke andere browser die je geïnstalleerd hebt. (is niet echt een wijziging in voorkeuren, maar wel bijzonder handig)

Moderator
    Strifer
    ”Deskman”

Volkomen logisch toch? Het is een voorkeur met welk programma je je internet wil gebruiken. Een progammavoorkeur dus. Dat zit in (vrijwel) elke webbrowser in zijn eigen voorkeuren. En nergens anders.

Een excuus-boeket aan Apple is wel op zijn plaats. :P

nee, het is een oplossing van de webbrowsers. een algemene instelling als dit hoort thuis in de systeem voorkeuren. welke browser wil je namelijk op je systeem gebruiken om te internetten. ik heb er echter geen problemen mee hoor, ook omdat het zo makkelijk is een ander op de starten of omdat er inderdaad in elke browser deze optie zit ingebouwd. het boeit me verder niet zo, maar ik zou het netter vinden als je het in je systeem aan zou geven. ook logischer voor nieuwe gebruikers.

Bijdrager
    Nietzman
    ”tridee”

Ik moet wel soms switchen, want inloggen op Ebay met Safari is me nog nooit gelukt. Met Explorer daarentegen is er nooit een probleem op dat vlak !

Maar waarom zou je daarvoor een nieuwe default browser in moeten stellen?

Sinds de grote internetrevolutie van 1824 is het mogelijk om adressen te kopiëren en plakken in adresbalken van browsers hoor.

Bijdrager
    Hemi

En alsof dat makkelijker is wil je zeggen… :?

Ik pak de ongebruikte browsers zoals Safari en Exloder altijd in met Zip zodat de Mac ze niet eens kan vinden.

Bijdrager
    tijn22
    ”tridee”

?

dat snap ik niet, ik gebruik altijd Safari, en kom dagelijks op eBay, zonder problemen! Gebruik je de nieuwste versie, of werk je nog met Panther?

Bijdrager
    dhvu

de “verplichting” om de default webbrowser in te stellen in Safari vind ik, net als de OP, niet logisch: dit is immers een zaak van LaunchServices, en moet kunnen ingesteld worden op een hoger niveau.

dient volgens mij enkel om “een eerste kennismaking” met Safari af te dwingen. ook Mail heeft hetzelfde probleem.

een bijkomend icoontje in Systeemvoorkeuren hiervoor zou niet slecht zijn (instelling default mailclient, webbrowser, IM, ftp, image viewer, …). nu zitten die instellingen verspreid over de hele UI.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Hemi”

En alsof dat makkelijker is wil je zeggen… :?

Ja.

Bijdrager
    Johnyw
    ”tijn22″
    ”tridee”

?

dat snap ik niet, ik gebruik altijd Safari, en kom dagelijks op eBay, zonder problemen! Gebruik je de nieuwste versie, of werk je nog met Panther?

Ik snap het ook niet natuurlijk ! Want dat is de oorzaak van de ellende. Waarom aanvaard Ebay het paswoord niet met Safari maar wel met Explorer??????

Bijdrager
    Oppie

Ik ben het ook eens met de OP (TS) dat het systeemwijd geregeld zou moeten worden, dus via Systeemvoorkeuren, zoals het in OS 10.2 en daarvoor ook was. Deskman, laat dat bloemetje nog maar even achterwege!:P

Bijdrager
    Buzz

De web browser in het besturingssysteem willen integreren is echt zo ontzettend Windows-98… :wink:

Maar zonder gekheid, ik ben het helemaal met Deskman eens. Het gaat om een instelling van een bepaald soort programma’s (browsers en mail). Houd de systeeminstellingen in de systeemvoorkeuren en de programma-instellingen in de programma-voorkeuren.

De Quicktime instellingen horen volgens mij ook eigenlijk niet in de systeemvoorkeuren thuis. Laat staan van die lelijke 3rd party toevoegingen als het Logitech Control Center en Flip4Mac.

Bijdrager
    Oppie
    ”Buzz_D”

Houd de systeeminstellingen in de systeemvoorkeuren en de programma-instellingen in de programma-voorkeuren.

Zit iets in natuurlijk, maar dan zullen ook alle software ontwikkelaars zich strak aan die standaard moeten houden, en allemaal op dezelfde plek de keus moeten geven vwb hun eigen browser.

Het blijft natuurlijk ook maf dat je in Safari een andere browser kunt instellen!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.