6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Aqua1

[Opgelost] Default App

Hallo allemaal,

Als je dubbelklikt op een .doc-file opent OSX die file met de default toegewezen app. OpenOffice, Pages, Word…. Je kunt die app wijzigen door Get Info, Open With en dan “Change all” aan te klikken.

Alleen verandert dat soms toch ineens. Kan het zijn dat het bij een systeem-update weer naar apple’s favoriet (“Pages”, “Numbers”) enzo wordt teruggezet? Kan dat ook anders? Dat het gewoon blijft zoals ik het heb ingesteld?

Het gekke is dat je wel via system prefs “default web browser” je eigen app kunt kiezen. Die blijft wel staan namelijk.

Bedankt voor hulp!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Moderator
    Night

Normaal gesproken verandert dat niet, tenzij je misschien een heel nieuwe versie van macOS installeert.

Bijdrager
    computer space

Systeemupdate normaal gesproken niet, maar het kan wel zo zijn dat een nieuw geïnstalleerde applicatie de boel overneemt. Kijk eens naar de nieuwe default app zou ik zeggen, die is vaak de boosdoener.

Bijdrager
    Aqua1

Hm, ja. Een nieuwe versie van Numbers neemt de boel steeds over. Heel irritant. Enfin, nu zag ik het op tijd, maar het is gek dat ze het bij de default webbrowser wel in de sysprefs hebben opgenomen en niet voor andere apps.

Moderator
    Night

Dat is ook gelijk zo’n beetje de enige uitzondering op de standaard Apple methode.

Bijdrager
    Aqua1

Ja, nouja. Vooral daarom dacht ik dat ik misschien niet goed gekeken had. Blijkbaar niet dus. Bedankt voor het meedenken. Draadje kan dan wel dicht lijkt me.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.