5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    FloorvN

Deezer airplay gebruiken over meerdere apple tv's.

Hoi Allemaal,

Een klant van mij zit met de wens, dat hij de Deezer muziek dienst wilt afspelen op zijn 5 Apple TV’s in zijn huis.
    Ik heb gekeken naar de mogelijkheden binnen OSX voor het gebruiken van Airplay speaker, maar echter kan er helaas maar een Apple TV tegelijkertijd worden gebruikt hiervoor. (wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken..)

iTunes kan wel meerdere airplay kanalen gebruiken tegelijkertijd..

Zijn er thirdparty apps nodig om deze vraag te realiseren ??
    Mijn klant wilt graag toepassen vanwege bijv. voor het geven van een feestje, dan wilt hij graag in alle kamers in het huis op alle Apple TV’s de muziek afspelen..

De volgende hardware word er gebruikt.
    Apple TV’s (3rde generatie, allen bekabeld verbonden)
    iMac 27inch 2011 (bedraad verbonden, OSX Yosemite)

Graag hoor ik van jullie of er een oplossing hiervoor is..

mvg,
    Floris

Bijdrager
    Mister Blobby

Hier is een mogelijke oplossing, maar je zult in de App zelf moeten kijken of het airplay ondersteund.

http://www.deezer.com/beta/formac

Bijdrager
    Wauters

Ik geef ook af en toe feestjes maar ik zou nooit gaan airplayen naar verschillende airplay-speakers of Apple TV’s: Niet betrouwbaar.
    thuis gebruik ik wel eens een 5-tal airplay speakers maar hou er rekening mee dat iTunes ze allemaal wil synchroniseren. De grootste lag tussen speaker en mac wordt dan gebruikt met als gevolg dat je niet meer real-time kan muziek manipuleren.

En Deezer lijkt me ook beta, is nogal risicovol.
    Misschien wil hij wat showen met 5 schermen waar wat animatie op staat maar dan zou ik naar professionelere opstellingen gaan met een video/audio controller. (Heb dit eens gezien op een bedrijfsfeestje waar ik muzikaal opluisterde maar welke controller ze gebruikten weet ik niet)

Bijdrager
    FloorvN

Dank voor jullie input !

ik heb net hier de deezer mac app getest, maar deze heeft ook helaas enkel mogelijkheden voor een airplay apparaat.
    Ik denk dat deze gewoon gebruik maakt van de standaard osx airplay speaker frameworks..

Ik weet dat er betere en professionelere oplossingen zijn in de mark, maar mijn klant wilt het graag met zijn Apple TV’s.
    Ik heb ook al zitten kijken naar Sonos, welke mooie apparatuur heeft voor bepaalde oplossingen..

Maar is er misschien wel nog een third-party software tool, die ik eens kan proberen welke wel mogelijkheden heeft om meerdere airplay speakers aan te sturen vanuit OSX ??

graag hoor ik van jullie..

Bijdrager
    wimbers

1 apple tv gekoppeld aan een versterker met zone output lijkt mij de beste oplossing. 1 stream naar 5 atv’s werkt erg slecht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.