10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Uxmal

Deeltijd opleiding grafisch ontwerper?

Kent iemand een goede deeltijd opleiding grafisch ontwerper? Ik wil in een Mac omgeving kunnen werken en daarop gericht het vak leren. Daarnaast moet er aandacht zijn voor QuarkXpress, Adobe Illustrator and Adobe Photoshop. Iemand een suggestie? Ik woon Utrecht.

Bijdrager
    HSL
    ”Uxmal”

Kent iemand een goede deeltijd opleiding grafisch ontwerper? Ik wil in een Mac omgeving kunnen werken en daarop gericht het vak leren. Daarnaast moet er aandacht zijn voor QuarkXpress, Adobe Illustrator and Adobe Photoshop. Iemand een suggestie? Ik woon Utrecht.

grafisch ontwerpen kan je niet leren, dtp-en wel.

het grafisch lyceum misschien een idee?

Sleutelbeheerder
    Night

Diverse Grafische scholen in Nederland hebben zgn. ZAMOC’s (ZAterdagMOrgen Cursussen), die je in de gelegenheid stellen de basisbeginselen te leren… Maar echt ontwerpen zit in je (of niet):)

Bijdrager
    Richele

Diverse academies (bijvoorbeeld St. Joost in Breda) hebben deeltijd opleidingen voor grafisch ontwerper. Houdt er echter rekening mee dat deze 5 jaar duren…

Bijdrager
    Ch3mZ
    ”Richèle”

Diverse academies (bijvoorbeeld St. Joost in Breda) hebben deeltijd opleidingen voor grafisch ontwerper. Houdt er echter rekening mee dat deze 5 jaar duren…

En er van uitgaan dat het voor de al wat meer ervarenen te suf voor woorden is…
    Maar dat is mijn interpretatie. :P

Bijdrager
    Zander
    Bijdrager
    Uxmal

Bedankt voor de tips! Die opleiding in Utrecht lijkt me wel wat. Precies wat ik zoek zelfs denk ik!

groet :D

Bijdrager
    Fontaholic

Maar jij wilt aandacht voor Quark, Photoshop en Illustrator?
    Terwijl er op de die opleiding geen les word gegeven op een computer.

Bijdrager
    Eduw

Ik doe 2 jaar lang, 3 dagen op een week een opleiding te Syntrawest grafisch vormgever.
    Hier zien wij enkel het noodzakelijke, Quark, indesign, photoshop, illustrator, omzetten naar pdf’s etc etc

Bijdrager
    MacBeer

Laat 1 ding duidelijk wezen: je kiest óf een deeltijd opleiding voor grafisch ontwerper aan een kunstakademie (waar je maar een beetje DTP-les krijgt) – óf – je kiest voor een DTP-deeltijdopleiding aan een Grafisch Lyceum (ZAMOC) waar je minder in aanraking komt met ontwerpen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.