7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Deelberekeningen in een tabel van Pages

Het lukt mij maar niet om in een tabel een deelberekening te maken. Als voorbeeld is de uitkomst van een kolom 22 en van een andere kolom 172. Mijn bedoeling is door een verwijzing de berekening te maken van 22 . 172. Mocht dat niet gaan dan is de vraag hoe moet ik dat doen als ik beide getallen handmatig invoer.

Bijdrager
    Verwijder

Het is me niet helemaal duidelijk wat je probeert te doen. Een tabel in Pages werkt hetzelfde als in Numbers. Als je in een cel een berekening wilt hebben dan typ je een =, klikt op de cel met 22, typt *, klikt op de cel met 172 en typt Enter. Of wil je iets anders?

Bijdrager
    Vindplaats

Ik denk dat je je vergist met * teken, dat is namelijk voor vermenigvuldigen en / is voor het deelteken. Echter wat ik bedoel is de toepassing van de finctie product uit het dialoogvenster als je in een cel van de tabel = heb getypt. De productfunctie verschijnt dan aan de rechterzijde onder o.a. Alle.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik het goed begrijp wil je de uitkomst van de ene cel vermenigvuldigen met de uitkomst van de andere cel? Dat werkt op precies de manier die Willemien uitlegt: wanneer je een formule aan het maken bent, kun je in een cel klikken om die cel in de formule op te nemen. De formule zal dan de waarde gebruiken die in die cel staat:

Maar de functie product is voor zover ik kan zien totaal overbodig, aangezien × (of *) precies hetzelfde doet, maar veel sneller is om in te voeren:

Toevoeging: ik realiseer me na het typen pas weer dat je het over Pages hebt en niet over Numbers, maar dat zou als het goed is precies eender moeten werken in dit opzicht.

Bijdrager
    Vindplaats

Ok, ik berijp het nu en bedankt voor de reactie. Ik maakte namelijk 2 fouten: vermenigvuldigen en delen gebruikte ik door elkaar en had tevens een verkeerd scheidingsteken gebruikt tussen de getallen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Tussen waarden moet je een puntkomma zetten als je systeem ingesteld staat op het juiste scheidingsteken voor decimalen (d.w.z. de komma). Ben je zo iemand die zonodig op z’n Amerikaans moet doen met een punt als scheidingsteken voor decimalen, dan moet je een komma gebruiken tussen waarden in je tabel.

Bijdrager
    Vindplaats

Dank jewel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.