30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Deel je dates

Hallo mannen, vrouwen en kinders van OMT,

De lente komt er weer aan met de bijpassende kriebels, en dan is het altijd leuk om een aantal goede ideeën voor een date te hebben die iets origineler zijn dan naar de bioscoop of uit eten gaan. Mocht het nou wel een cliché date lijken; vertel dan even waarom je ‘m belangrijk vindt of waarom die date toch bijzonder was, afgezien van het feit dat de date-partner leuk was :razz:. Mocht je iets heel bijzonders hebben dat je niet wilt delen, omdat die plek gewoon een beetje heilig is, dan is dat uiteraard prima:)

Dit topic gaat er dus niet om om de partners met elkaar te delen, maar juist de ideeën voor een mooie dag/avond/nacht;)

Ik zal aftrappen met wat dates:

– Voor als je veel wilt praten, loop dan een rondje Lage Zwaluwe (onder de Biesbosch). Er is serieus weinig te beleven, maar het is zeker wel mooi.
    – Ga zeilen op de Amer, als je toch in Lage Zwaluwe bent
    – Als je iets minder wilt praten, neem haar dan mee naar een concert. Doe dan wel iets waarvan je zeker weet dat ze het leuk vindt, of juist iets heel obscuurs (zoals een coverband van Rammstein ofzo). Als ze gevoel voor humor heeft kan ze dat wel waarderen. Immers, jullie twee moeten de avond leuk maken, en dat hoeft niet afhankelijk te zijn van de omstandigheden.
    – Schiphol. Ik vind t altijd wel mooi om door Schiphol te wandelen, en gewoon een beetje mensen te kijken. Neem ook nog een kijkje op het panoramadakterras, waar je nog even in de heerlijke lucht van de kerosine kan zitten. Mocht ze het niks vinden, dan hoeft het niet per se aan haar of aan de omstandigheden te liggen:razz:

Goed, ik ben benieuwd of jullie nog een beetje creatief zijn als het op dates aankomt:)

Bijdrager
    stavos

Een date is wat je er zelf van maakt, ongeacht de locatie.:cool:

Bijdrager
    Hansi2124

Een dagje sauna doet het ook altijd wel goed :yum:

Een biosoopje of een etentje uiteraard ook.

Bijdrager
    Lexis

@Stavos
    Precies, dat heb ik dus ook een aantal keer gezegd, dus dat klopt. Ik heb een keer een succesvolle date gehad toen we nauwelijks iets deden in de stromende regen…

@Hansi
    Op een eerste date joh?

Bijdrager
    vogel

Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. :innocent:

Bijdrager
    stavos

*vraagt zich af hoe vogel dat dan op zou lossen*
    Sauna… stoom… bril… …tast? :crazy:

Bijdrager
    Lexis

@Vogel
    Ja haha, maar ik ken geen vrouw die daarmee zou instemmen. Ik bedoel, je gaat me toch niet vertellen dat je een keer een eerste date in de sauna hebt gehad. En dan bedoel ik niet dat je diegene daar pas ontmoet hebt.

Maar minder lullen mannen, en meer dates vertellen!

Moderator
    unSOUND
    vogel op 08 maart 2011

Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. :innocent:

Of hoeveel vlees je in de cup hebt…

Bijdrager
    stavos

Een klassieke unSOUND-bijdrage.:grin:

Bijdrager
    Hansi2124

Of waar je te weinig aan hebt hahahaha.
    Maar nu weer mannen!

Bijdrager
    Afroman

Ga naar plekken waarvan je zeker weet dat je mensen tegenkomt met ongeveer dezelfde interesses. (dus niet alles hoeft gelijk zijn als jouw interesses).

Voor mijn gevoel kun je bij intieme concerten/HMH eerder een chick vinden dan in Ahoy/Gelredome of de random discotheek. maar dat is voor mij.

Bijdrager
    Lexis

Haha, ik wist dat je hier terecht zou komen, Afro. Ik ben wel benieuwd wat jij met een chick die je ergens ontmoet hebt op een eerste date doet…

Bijdrager
    trabant

Weet je zeker dat die kriebels in je buik niet gewoon honger is vanwege de vastentijd, die vandaag is ingegaan?

Bijdrager
    Afroman

Verschilt per chick. Sowieso eerst beter leren kennen als je ergens tegenkomt (MSN, facebook, bellen, whatever) en daarvanuit een date verzinnen wat past bij jou en haar interesses. Houdt ze van films ga je naar de bioscoop met een goede film(niet een gay-ass chickflick als In love & other drugs, tenzij het wel in haar straatje en jouw straatje past), houdt ze van muziek ga je naar een concertje toe, of een muziekmuseum of whatever/(er is elke dag wel wat te doen wat betreft muziek). Houdt ze van culturele dingen ga je naar een museum. Houdt ze van fotografie ga je een middagje foto’s trekken. Of anders kun je samen wat gaan drinken.

Dus het verschilt per chicca. Vergelijk haar en jouw interesses en basseer daarop een date.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wil je een goede indruk achterlaten, vermijd dan al het voorspelbare.

Laat haar zien dat je van niets, iets kan maken en je bent de held van de dag. Hoe je dat invult moet je zelf aanvoelen. Elke date vraagt om een andere behandeling. Boven alles, wees jezelf en vooral niet te meegaand. Niets is voor een vrouw vervelender dan met een schoothondje op stap gaan.

En als laatst… Een goede date zou eigenlijk moeten eindigen in een mooi persoonlijk gesprek tijdens een wandeling of bezoek aan het park. Dat is het moment waar je elkaar echt leert kennen en waar je juist alert moet zijn. De rest is maar voorspel…

Bijdrager
    Hailstorm
    Dr. op 09 maart 2011

Een goede date zou eigenlijk moeten eindigen in een mooi persoonlijk gesprek (…)

Uhuh!:cool:

Bijdrager
    vogel

Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met wat hierboven staat. Kut… te laat.:grin:
    En laat nu die lente maar komen!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ja Hailstorm, soms is het ‘geen daden maar woorden’.;)

Bijdrager
    trabant

Zolang je niet het praatvriendje wordt…

Bijdrager
    Dr. Maddox

So true!

Bijdrager
    Hailstorm
    Dr. op 09 maart 2011

Ja Hailstorm, soms is het ‘geen daden maar woorden’.;)

Dan maar dirty talk. Ik zat vroeger niet bepaald te wachten op lange gesprekken. Dan hoor je enige tijd later dat ze je ziet als een goede vriend, of erger, het broertje dat ze nooit heeft gehad. Brrrrrrr.

Bijdrager
    vogel

En ook daar ben ik het van harte mee eens. Er komt een punt dat ze je belt om naar alles wat ze meemaakt te luisteren. Dan is het dus te laat…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je hebt dates om mee te trouwen en dates om enkel te douwen..

Aan de laatste variant maak ik ook weinig woorden vuil.

Bijdrager
    Hailstorm

Tegelwaardige spreuk! :thumbsup:

Bijdrager
    Afroman

Dan hoor je enige tijd later dat ze je ziet als een goede vriend, of erger, het broertje dat ze nooit heeft gehad

Heel dodelijk. Als ze van begin-af-aan zich gedraagd als een vriend, à la. Maar niet eerst stom gaan flirten en shit en vervolgens zeggen je bent een goede vriend. Optyften ermee.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik probeer altijd om de sfeer zo romantisch mogelijk te houden. Ik heb vooral van die ‘je bent een vette broer!’ vriendinnen maar eind vorig jaar ben ik op date geweest met ’n meisje naar de bioscoop, lekker cliché. Ik heb haar een roos gegeven die ik had verstopt in mijn jas (zij ging de jassen halen, hehe).

Daarna zijn we een warme chocolademelk gaan drinken en hebben we de hele avond gepraat, de volgende dag waren we één. En dat zijn we nu sinds eind vorig jaar. Eind maart zijn we drie maand verder en nog steeds gelukkig. Ik heb heel wat ellende meegemaakt op dat gebied doorheen mijn middelbaar maar met m’n meisje nu voelt het goed aan. De ‘schoonouders’ zijn ook enorm tof. Ik ga af en toe iets drinken met haar vader, sla een praatje met haar ma in de winkel, fijn zo!

Tip: Cliché klinkt ‘cliché’ maar het doet ‘m toch steeds weer hoor. Als je het maar goed aan boord legt. Vooral dates ’s avonds werken beter dan overdag.

Bijdrager
    stavos
    Dr. op 09 maart 2011

Je hebt dates om mee te trouwen en dates om enkel te douwen..

http://tumblr.com/xoe1pvz6dk:smile:

Bijdrager
    Afroman

Tip: Cliché klinkt ‘cliché’ maar het doet ‘m toch steeds weer hoor. Als je het maar goed aan boord legt. Vooral dates ’s avonds werken beter dan overdag.

Ligt er totaal aan wat je in een meid zoekt. Ik wil niet elke keer aankomen met een bos bloemen en mijn jas over een plas water doen zodat ze droge voeten heeft.
    Had ze maar bergschoenen moeten kopen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Je bedoelt het is maar wat voor ’n meid je zoekt?
    De meeste meisjes die ik ken vinden het enorm leuk als je ze zo behandelt. (zoals in mijn eerder genoemd voorbeeld)

Attent zijn vind ik nog altijd een belangrijk iets en godzijdank apprecieert mijn lief dat ook. Als we op restaurant gaan schuif ik haar stoel naar achter, geef haar ‘r jas aan en ik hou ’t portier voor haar open. Kan knullig klinken maar velen uit mijn omgeving en de hare waarderen dat, en vooral zij.

En ja, dat blijft niet duren, die lieve, attentvole daden, maar ik doe mijn best om haar te plezieren.
    Het is maar wat je zelf in je relatie stopt, vind ik.

Bijdrager
    Hailstorm
    Niiiiiickk op 09 maart 2011

(…) de volgende dag waren we één.

Hehehe, nice!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.