30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 108)
  • Q:
    Bijdrager
    karel.me

Deed Jij Mee Aan Het Dictee?

En hoe denk je dat je gepresteerd hebt?

Bijdrager
    sally

nul fouten.. :innocent:

Bijdrager
    Lucas Raggers

Kunnen we hier niet het-grote-heb-medelijden-met-lucas-topic van maken? Ik ga vandaag beginnen met nakijken van iets teveel dictees.

Bijdrager
    karel.me

Hoera !
    Steun Lucas !
    1 vraag: hoe heet dat restaurant in die eerste zin? Agenellesrestaurant of zo? (Ik ben een belg

Bijdrager
    sally

Als je er drie met nul fouten gevonden hebt, ben je klaar, moet je maar denken…

Bijdrager
    Lucas Raggers
    ”sally”

Ok, dan reken jij het gemiddelde vervolgens uit :).

Bijdrager
    karel.me

Ja maar wat was het dan voor een restaurant?
    ik verstond het deeltje voor restaurant niet : Agenelles of zo

Bijdrager
    sally
    ”Lucas
    ”sally”

Ok, dan reken jij het gemiddelde vervolgens uit :).

grrrrrrr. Hoeveel inzendingen zijn er?

Bijdrager
    karel.me

Godverdomme,
    ik lees hier net eens vlug mijn dictee na,
    en ik zie dat ik ‘n’ getypt hebt in de plaats van ‘en’ !

Stomme l*l dat ik ben

Inactief
    Anoniem

Ik wou meedoen, maar als Belg kon ik er weinig van verstaan:)

Bijdrager
    BloomPod

Ik wou hem vandaag luisteren en schrijven, maar ik hoorde dat ik net iets te laat was…

Bijdrager
    grafiwilbert

aggenebbisch-restaurant;)

Bijdrager
    stijn23

Ok, dat restaurant was voor een Belg compleet onverstaanbaar;) Ik dacht aan Agnelli’s-restaurant of zoiets:p

@Lucas
    : Hoeveel deelnames zijn er? Dat is eenvoudiger dan de Poll;)

Bijdrager
    karel.me

Ik heb 2 fouten
    tot nu toe

Bijdrager
    DouweM

Is achenebbisj niet met sj? Volgens mij wel:)

Bijdrager
    stijn23

Net opgezocht en het is inderdaad achenebbisj. Mijn eerste fout tot nu toe denk ik:)

Edit: Nog een fout gevonden: gedachtenexercitie moest gedachte-exercitie zijn

Bijdrager
    Lucas Raggers

Er waren 92 inzenders.

Bijdrager
    sally

Tja, Dat lijkt me zeker een taaie klus als het goed moet…….
    Medelijden.

Bijdrager
    stijn23

Iemand die weet of epifanie in dit geval met of zonder hoofdletter geschreven werd?:)

Bijdrager
    sally

zonder

Bijdrager
    karel.me

gedachtenexercitie is volgens mij even goed als gedachte-exercitie

Bijdrager
    stijn23

Bij de nieuwe spelling is het veranderd. Het moet nu gedachte-exercitie zijn. Vroeger schreef men gedachtenexercitie.

PS: welk woord werd er gedicteerd: versjteert of verstiert? Beiden zijn goed Nederlands, maar als Belg is het onderscheid moeilijk te horen.

Bijdrager
    karel.me

ik vind het wel storend dat de voorlezer van het dictee een net iets te vet nederlands accent had. Niet eerlijk voor de Belgjes ! Een werkpunt voor volgend jaar, OMT !

Bijdrager
    grafiwilbert
    ”Lucas

Er waren 92 inzenders.

Poeh hey! Geduchte concurrentie dan 8)

Bijdrager
    MouseMighty

Vind je? Weet je hoeveel mensen er lid zijn van OMT? Heb net even gekeken: 33.384 nou vooruit haal er daar de laatste honderd af die geregistreerd hebben na de inzend datum. Hou je er toch nog 33.000 over. Daarvan hebben 92(!) mensen de moeite genomen om in te zenden. Dat is dus afgerond naar boven 2,8 promille van de gebruikers. Dat noem jij geduchte concurrentie. De kans om de staatsloterij te winnen is groter…. :P (Zelfs voor een Belg!)

Bijdrager
    stijn23

Misschien kunnen de Belgen 3 extra punten gegeven worden omdat die ook alles moesten kunnen verstaan :evil:

Bijdrager
    Frog

Je kan i.p.v. van achenebbisj ook aggenebbisj schrijven. 8)

Bijdrager
    Lucas Raggers
    ”MouseMighty”

Vind je? Weet je hoeveel mensen er lid zijn van OMT? Heb net even gekeken: 33.384 nou vooruit haal er daar de laatste honderd af die geregistreerd hebben na de inzend datum. Hou je er toch nog 33.000 over. Daarvan hebben 92(!) mensen de moeite genomen om in te zenden. Dat is dus afgerond naar boven 2,8 promille van de gebruikers. Dat noem jij geduchte concurrentie. De kans om de staatsloterij te winnen is groter…. :P (Zelfs voor een Belg!)

Ik geloof niet dat ik je kan volgen. Als iedereen gelijke kansen zou hebben (wat niet zo is, want niet iedereen heeft evenveel fouten gemaakt) dan heb je 1/30 kans om een iPod te winnen. De kans om de staatsloterij te winnen is groter???

Bijdrager
    MouseMighty

Ik snap ook wel dat je nu dus meer kans maakt om wat te winnen in je Dictee maar om nou van geduchte concurrentie te spreken?? Juist niet dus, het had veel zwaarder kunnen zijn als minstens 1% had meegedaan :wink:

Bijdrager
    stijn23
    ”Frog”

Je kan i.p.v. van achenebbisj ook aggenebbisj schrijven. 8)

Op de site van de Nederlandse Taalunie vind ik enkel achenebbisj.

http://woordenlijst.org/

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 108)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.