4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    meneer de koekepeer

Dedicated server hosten?

Hi,

Ik ben op zoek naar een goede dedicated server.
    Natuurlijk wil ik niet teveel uitgeven!

Server moet PHP, MySQL, Linux (uiteraard) gaan draaien.
    Wat voor verbinding moet een beetje webserver hebben? (Hoeveel GBIT / MBIT)
    Hoeveel geheugen? Wat voor processor?

Er zullen in eerste instantie ongeveer 10 -15 websites op gaan draaien, maar dit gaat redelijk rap groeien.

Moet je zo’n dedicated server dan zelf onderhouden en upgraden, of zijn er ook hosting providers die dat allemaal voor je doen?

Iemand goede ervaringen?

Bijdrager
    Zout

ik heb goeie ervaringen met SaluNET, daar heb ik een dedicated voor 90 euro in de maand. Met backup contract. Heb 10 GB verkeer en een online beheertool (PLESK). Zij hebben hem voor mij geinstalleerd enzo. Als je er meer over wilt weten stuur me dan ff een PBtje

Bijdrager
    Casper

Ik kan je zeer zeker aanraden om eens een kijkje te nemen op het forum op http://www.webhostingtalk.nl.
    Daar zitten veel Nederlandse webhosters die je graag meer informatie geven of je een aanbieding doen.
    Je kunt kijken in het forum met aanbiedingen of er iets tussen zit voor je, of een aanvraag plaatsen in het aanvraag forum. Dan heb je zo 10 tot 15 aanbiedingen die voor jou zijn samengesteld en kun je de mogelijkheden rustig bekijken.

Tegenwoordig draaien practies alle webservers op 100mbit. Geheugen wat tegenwoordig gebruikt wordt is meestal 512 mb of een gig. Als processor wordt meestal één van de snelste van het moment genomen. Nu is dat P4 2,8 GHz geloof ik.

Succes ermee.

Bijdrager
    HSL

beetje laat misschien maar kijk is naar het colo paket van xs4all,.. niet duur.. en heeeeeel veel dataverkeer. volgens mij vind je het nu niet goedkoper.

ik zit er ook aan te denken om daar een server neer te zetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.