22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    theo1

Deceptie A-Mac The Wall Utrecht

Normaal ben ik niet zo’n ‘zeurder’, maar de desolate ervaring van vanochtend bij A-Mac The Wall Utrecht wil ik toch echt even met jullie delen. Het plan was al een tijdje een nieuwe iPad Pro 2018 te kopen: 64Gig, met 4G, Space Grey, met Typecover. Normaal gesproken koop of bestel ik altijd bij de Apple Store: goede service, aardig personeel. Echter vandaag had A-Mac The Wall wegens opening van de nieuwe winkel een aanbieding: 10% korting op (bijna) alles. Dus maar eens geprobeerd.

Eerst drie kwartier buiten staan blauwbekken: het was druk. Maar dat was te verwachten (korting!!!) en de koffie was goed. Na binnenkomst geholpen door een aardige jongen, die echter niet goed wist wat hij moest doen en ook niet erg goed op de hoogte van e.e.a. bleek. Ik wist precies wat ik wilde, namelijk die iPad Pro 2018 met … etc. etc. Toch bleef hij maar doorvragen wat ik er mee wilde doen, ook al gaf ik een paar keer aan dat ik precies wist wat ik wilde. Uiteindelijk was het hem toch duidelijk,  werd een kaartje met gegevens ingevuld en checkte ik bij hem nog even de 10% korting. “Die zit niet op iPads, denk ik” zei hij, teleurstelling! De verkoper heeft het echter toch maar even gecheckt en uiteindelijk bleek de korting  er inderdaad wel op te zitten, hoi hoi! Inmiddels waren we weer een kwartier verder.

Ik moest vervolgens in een kassarij gaan staan, waar de spullen zouden worden gebracht. Hier heb ik 45 minuten gestaan, met een afhandelingstijd van ongeveer 10 min per klant, waar niet duidelijk was, wat er nu precies bij de kassa gebeurde. Toen ik aan de beurt was, bleek ineens de pin/creditcard automaat kapo, en nog weer eens 15 min gewacht. Ondertusen met het aardige, maar zenuwachtige (ik moest tot drie keer mijn adres opgeven omdat het mis ging bi de invoer) meisje aan kassa de bestelling verder voorbereid.  Bon aangemaakt en nog even gecheckt of de goede spullen er waren. Er bleek echter geen 4g maar een wifi iPad te zijn afgeleverd (wel bon gemaakt voor 4g) en de type cover zat er niet bij. Die bleek ineens op backorder te staan. Het meisje aan de kassa wist niet wat ze hier mee aan moest en ondertussen ook nog weer 20 minuten gewacht op herstel van de betaalautomaat, maar die bleef dienst weigeren Uiteindelijk  heb ik de order maar geannuleerd en ben onverrichterzake na 2,5 uur naar huis gegaan. Aardige mensen bij A-Mac, maar onvoorbereid, ongetraind ‘het veld ingestuurd’, zo lijkt het. Het is ook zeker niet het personeel aan te rekenen, maar m.i. heeft het management de zaak gewoon (nog) niet in de hand. Volgende keer maar gewoon een paar tientjes extra betalen, geen avonturen meer aangaan bij APR’s met mooie aanbiedingen en lekker weer naar de Apple Store!

Bijdrager
    Dieter_31

Ja, ik vind jammer om als klant te gaan naar de winkel om de conclusie te komen dat eigenlijk er niet meer aanwezig is. Dus de verkoper beter eerst gecheckt of er genoeg in voorraad was. Over de uitleg, ik zeg gewoon : ik wil dat en meestal vragen hier in België van je weet hoe het werkt. Want anders zou je niet dat product kiezen

Bijdrager
    nnsa

Misschien de volgende keer eerst de opening bijwonen en dan volgende week als het wat rustiger is je aankoop doen (wellicht van te voren even reserveren).

Dit kan je tijdens een drukke opening verwachten.

Bijdrager
    theo1

@dieter_31: ja klopt:  eerst checken bij de verkoper of er voorraad is, is altijd verstandig. Dat had ik in dit geval dus gedaan en  dan is de teleurstelling des te groter als vervolgens blijkt dat een bepaald artikel toch niet op voorraad is omdat de organisatie niet op orde is.

@nnsa: klopt ook ook:, zoals ik aangaf aan het eind van mijn stukje: de les is voortaan niet meer voor een paar tientjes korting dit soort ellende riskeren, maar meteen naar een kwalitatief goede Apple Store gaan

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, en dan nog verbolgen zijn over het feit dat de mensen in de winkel kijken en online kopen.

Zo heb ik eens 50 minuten op een drone staan wachten, om met de melding ‘nee, we hebben ze toch niet meer’ naar huis gestuurd te worden. Waar ik binnen drie minuten een drone had besteld, die de volgende dag op de stoep stond.

Bijdrager
    theo1

<p class=”cite”>KarelWillem op 15 december 2018 om 17:37</p>
    Ja, en dan nog verbolgen zijn over het feit dat de mensen in de winkel kijken en online kopen.

Zo heb ik eens 50 minuten op een drone staan wachten, om met de melding ‘nee, we hebben ze toch niet meer’ naar huis gestuurd te worden. Waar ik binnen drie minuten een drone had besteld, die de volgende dag op de stoep stond.

<p class=”cite”>KarelWillem op 15 december 2018 om 17:37</p>

Brrrrrr……

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja, het is als het een beetje technisch gaat worden kommer en kwel bij de meeste (Apple) winkels. Ik heb in dec 2017 een 21,5″ iMac gekocht bij A-Mac (ook vanwege een korting) maar dat koste ook twee pogingen. Ik wilde o.a. 16GB i.p.v. 8 en de i7 i.p.v. de i5 CPU. Dit wijkt dus af van het standaard model en dan blijkt dus dat het meisje wat mij hielp de hulp van een collega moest vragen omdat ze niet wist hoe je zo’n BTO exemplaar moest bestellen via hun eigen systeem. De levertijd was iets van 2 a 3 weken maar wat bleek: Ze wilden mij de 8GB configuratie verkopen met het geheugen er los bij. Dat ging dus niet werken omdat die 21,5″ helemaal dicht zit.

Toen ik hun daar op attendeerde zeiden ze dat het goed kwam want ‘onze professional’ die één keer per week naar de winkel kwam zou het regelen. Dat leek mij sterk, maar goed ik dus naar huis. Krijg ik 2 uur later een mail dat er een geheel nieuw exemplaar besteld was en die was een week later binnen maar toen was het inmiddels jan. 2018 dus het zal maar een kerstcadeau zijn…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Wat een ellende daar bij Amac, gaat al jaren zo…

De Wall Utrecht,

Wanhoopsdaad van Amac aka (Edje Bindels)

Steeds meer klanten zijn teleurgesteld na kennismaking met Amac.

Kijk naar Apple zelf, nergens ter wereld wordt een vestiging geopend op een dergelijke locatie..

Als Apple er wat in ziet hadden ze allang in Utrecht een echte Apple Store geopend…

Bijdrager
    Ed B.

Beste Theo.

Ik vindt het oprecht vervelend om dit te horen. Als je me een PM stuurt met je contactgegevens kunnen ik kijken of we wat voor je kunnen doen om het goed te maken. Helaas zijn bij Apple de iPad Pro ̩n de accessoires wereldwijd onvoldoende beschikbaar Рik neem aan door het grote succes Рdus ook wij hebben een groot tekort. Desondanks had het bij de opening anders kunnen lopen.

De opening was een veel groter succes dan ik had durven dromen. Ik heb in 13 jaar Amac nog nooit zo’n drukte meegemaakt dus denk dat we een goede keuze hebben gemaakt voor deze super goed bereikbare locatie. We probeerden te voorkomen dat de winkel te vol werd zodat niemand meer fatsoenlijk en persoonlijk geholpen kan worden. Ook proberen we klanten te koppelen aan iemand met de juiste skill-set. Dat is over het algemeen denk ik heel goed gegaan maar we hebben uiteraard veel nieuwe medewerkers aangenomen die ondanks ‘stage’ in bestaande winkels nog niet altijd even volleerd zijn. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. Omdat we bij Amac veel waarde hechten aan de juiste kennis doen veel aan opleiding maar dat kost nu eenmaal tijd. Dat hebben we allemaal doorgemaakt denk ik.

Verder was ondanks alle testen vooraf is er toch iets misgegaan bij de inrichting van de pinautomaten waardoor acceptatie van creditcards niet gereactiveerd was. Dat bleek niet een vinkje te zijn waardoor dat pas na 12:00 uur opgelost was. Ik zou willen zeggen shit happens maar dit wil ik mijn klanten natuurlijk niet aandoen bij een opening. Excuses ook daarvoor.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

iPad Pro onvoldoende leverbaar??? volgens Amac/ E. Bindels….

Gewoon bij Apple rechtstreeks bestellen, uiterst deskundig personeel, fantastiche service, snelle garantie afhandeling, 2 januari a.s. in huis…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, helaas is het dan ook wel weer zo dat Apple uiteraard zorgt dat zij als eerste die spullen uit voorraad kan leveren.

Premium sellers zullen daar dan achter aan mogen hobbelen bij mindere voorraad. Daar kunnen zij dan weer weinig aan doen.

b.t.w. 2 januari in huis?? 2 1/2 week levertijd?! Dat is alsof ik iets bestel bij AliExpress.

Bijdrager
    Ome Kor

<p class=”cite”>KarelWillem op 17 december 2018 om 08:09</p>
    Ja, helaas is het dan ook wel weer zo dat Apple uiteraard zorgt dat zij als eerste die spullen uit voorraad kan leveren.

Klopt, diverse keren meegemaakt dat zowel Amac als de Mediamarkt een bepaald model niet hadden, terwijl het wel besteld kon worden via de site van Apple zelf. Trouwens, ik heb goede ervaringen met Amac.

Bijdrager
    Dorkiban

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 16 december 2018 om 21:22</p>
    iPad Pro onvoldoende leverbaar??? volgens Amac/ E. Bindels….

Gewoon bij Apple rechtstreeks bestellen, uiterst deskundig personeel, fantastiche service, snelle garantie afhandeling, 2 januari a.s. in huis…

Ik snap deze opmerking ook niet helemaal. Het punt van JJJ was om aan te geven dat de iPad bij Apple wel snel leverbaar is en quote vervolgens een levertijd van 2,5 week. Als zelfs Apple dit ding niet sneller kan leveren, dan bevestigt deze opmerking vooral de stelling van Amac…

Moderator
    Pete.Z

JJJ zeurt vooral om het zeuren zelf, niet omdat hij gelijk heeft.

Bijdrager
    bartvdv

@joopjoopjoop, Apple geeft altijd prioriteit aan haar eigen winkels en klanten die online bestellen. Het is toch geen geheim dat Apple dit soort winkels liever ziet verdwijnen; dit is niet meer dan een tactisch, geniepig spel.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>bartvdv op 17 december 2018 om 12:33</p>
    @joopjoopjoop, Apple geeft altijd prioriteit aan haar eigen winkels en klanten die online bestellen. Het is toch geen geheim dat Apple dit soort winkels liever ziet verdwijnen; dit is niet meer dan een tactisch, geniepig spel.

Tja, ik ben wel blij met zulke winkels, want wat moeten de klanten van buiten de randstad dan, als ze niet meer bij een Apple zaak even binnen kunnen wandelen? Helemaal naar de original Apple Stores afreizen in de randstad? Nee, mij niet gezien. Klachten over de winkels (welke dan ook) zullen er altijd zijn, verreweg de meeste mensen zijn echter gewoon tevreden klanten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Uiteraard geeft Apple prioriteit aan de eigen winkels (vooral als de wereldwijde voorraad laag is) want dat is zakelijk gezien gewoon logisch. Maar Apple doet meer en dat is niet altijd even logisch. De overige winkels moeten aan bepaalde regels voldoen en sommige ondernemers zagen dat niet zitten en haakten af. En hoewel de eis van Apple dat er kundig personeel aanwezig moet zijn ook logisch is gaan ze wel erg ver omdat Apple ook inzage wil in de financiële gegevens. Normaal gesproken doet een overheidsinstantie zo iets en niet één of ander bedrijf.

Ook wil Apple dat deze winkels de Apple uitstraling hebben en op een gemakkelijk bereikbare locatie zitten. Allemaal erg logisch zo lijkt het maar de beste locaties hebben vaak ook de hoogste huren en dat kan een struikelblok zijn of het beperkt de kortingen die een winkel zich kan veroorloven.

Bijdrager
    theo1

Beste mensen,

Allen dank voor jullie reacties. Ik startte dit draadje dit weekend omdat ik zo teleurgesteld was over de combinatie van zaken die misgingen bij de opening van A-Mac The Wall Utrecht: Vriendelijk maar ongetraind personeel, onjuiste informatie over voorradigheid van artikelen hetgeen pas bleek bij de kassa, zeer lange, onduidelijke wachttijden bij de kassa, afleveren van een wifi iPad, maar mij willen laten betalen voor een 4G iPad , niet functionerende betaalmachines en last but not least, onverschillig, schouderophalend management toen ik er even over wilde spreken. Een verblijf van 2,5 uur in de winkel eindigde voor mij met onverrichterzake huiswaarts keren. Ik wilde via dit draadje eens checken of ik nu de enige was met deze ervaringen (misschien ben ik wel een zeurpiet). Maar jullie reacties bevestigen toch wel grotendeels mijn ervaringen.

Dit weekend reageerde de eigenaar van A-Mac nog heel sportief in dit draadje (zie in de berichten hiervoor) en vroeg me mijn gegevens te sturen om te bezien of  ‘ (…) er nog voor me gedaan kon worden’. Dit vond ik toch wel weer ok en ik heb mijn gegevens in een PM bericht gestuurd. Vervolgens heb ik echter niets meer vernomen. Dit vind ik eigenlijk wel weer extra teleurstellend en het  bevestigt me nogmaals in het beeld van een rommelige organisatie en, wat eigenlijk vervelender is, een  management/directie dat uiteindelijk best onverschillig is als het gaat om individuele klanten. Jammer, ik zal niet meer bij A-Mac iets proberen te kopen.

Bijdrager
    SvS

Ho, Privé-berichten werken op deze website momenteel heel erg slecht, lees ik hier vaker. Dus het kan zijn dat het niet goed is aangekomen of dat de beste man even bezig is met zijn zaak te runnen. Heb geduld, stuur voor zekerheid een email naar de winkel zelf met referentie naar deze pagina. En nee, ik werk niet voor/met ze, maar ben zelf ook ondernemer.;-)

Bijdrager
    theo1

@svs,

Daar heb je gelijk in, ik ben idd ook wel wat ongeduldig, ik wacht nog even af.

Dank voor je terechte nuancering!

Moderator
    Pete.Z

Ik zou inderdaad niet vertrouwen op de PB optie van het forum……

Bijdrager
    theo1

Tja mensen, dat wordt me allemaal wat te ingewikkeld voor de aanschaf van een iPad.

Allen dank voor jullie reacties, wat mij betreft kan er nu een slot op dit draadje!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.