13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Osirison

Dead pixel policy

Macrumors.com melde vanmorgen het volgende:

BGR has received a screenshot of a purported internal Apple support document outlining the company’s policies regarding bad pixels on the displays of its products.

According to the document, Apple allows for repair or replacement with as little as one light or dark pixel on the company’s iPhone and iPod touch, moving up to as many 16 required as a minimum for repair or replacement on displays 22 inches and larger.

Notably, Apple’s policies do allow for some leeway to permit its support staff to offer customers repair or replacement with fewer anomalies than that listed as required. The customer is to be made aware, however, that his or her replacement device could have more anomalies than the product they are returning, and if the new product does not meet the documented threshold for replacement, a second exchange will not be permitted.

Ik ben serieus aan het kijken voor een iMac maar steeds meer dingen die ik lees over apple houden me nogal tegen.

Op dit moment gebruik ik altijd EIZO monitors, waar ze geen dode pixels tolereren en 5 jaar onsite garantie geven.
    Kijk dan sta je voor je product.

Krijg steeds meer het idee dat Apple spul een soort decor is, van buiten geweldig en degelijk maar achter de schermen een stuk minder perfect.

Inactief
    Anoniem

Ik had 2 dode pixels op het scherm van mijn iMac.
    heel veel mensen zullen me voor gek verklaren. maar ik wilde perse een nieuw scherm / een nieuwe iMac.
    ik heb toen net zolang gebeld met Apple / de plaatselijke APR. dat ik uiteindelijk een andere iMac kreeg.
    Deze mac is ook niet veel beter. want deze heeft het helderheid probleem.

Bijdrager
    Macosxachist
    OCTiMod

Op dit moment gebruik ik altijd EIZO monitors, waar ze geen dode pixels tolereren

Op je bolle ogen: http://www.behardware.com/articles/666-9/a-look-into-dead-pixels-2007.html

Bijdrager
    Osirison
    Macosxachist op 04 november 2010
    OCTiMod

Op dit moment gebruik ik altijd EIZO monitors, waar ze geen dode pixels tolereren

Op je bolle ogen: http://www.behardware.com/articles/666-9/a-look-into-dead-pixels-2007.html

Dat was a’la 2007, als je op die site bij Apple kijkt dan ziet dat er ook een stuk beter uit dan Apple daadwerkelijk is.
    Ik heb zelf veel EIZO monitors gehad en geen enkele heeft ooit een dode pixel gehad.

Als ik zo eens rond lees op internet zijn de panelen in Apple computers nogal bagger, lees vaak over veel dode pixels, gele waas, achtergrondlicht wat niet constant is of flickering.

Wat ik me overigens af vraag is als ik een iMac online bestel bij Apple of ik voor dit soort ongein ook terecht kan bij een Premium Reseller?

Inactief
    Anoniem

Mijn premium reseller. Verwijst me gewoon door naar Apple. en geven mij een telefoon nummer van Apple Care.
    de APR heeft voor mij nog niet veel gedaan.

Online bestellen bij Apple heeft wel één voordeel. Je kan de iMac binnen de 14 dagen na aankoop. om wat voor reden dan ook retour zenden.

Bijdrager
    Osirison

Weer jammer van Apple dat ook dit weer apart is…
    Kopen kun je het overal maar garantie en service is vaak een probleem bij Apple.

Wil zo graag een iMac en heb het geld ook wel over voor het product maar 2700 euro voor een gokje vind ik erg veel geld.

Bijdrager
    Oppie

Hoezo dat? heb je ervaring mee dan?
    Ga er verder niet op in, wat ik vind het onzinnig. Maar ik weet wel: alles wat je wel en niet wilt lezen, kom je tegen op internet.

Overigens voel het me een tijd geleden al op dat je hier en ook MF nooit meer ‘dode pixel’ vragen tegen komt; blijkbaar is het geen issue (meer).
    Ik heb ze ook nog nooit gezien op mijn Macjes.

Bijdrager
    tinus_omt

Ook bij de goedkope schermen die we hier gebruiken heb ik al jaren geen dode pixels meer.

Bijdrager
    Dickie

Ik heb hier 1 dode pixel rechtsboven in mijn scherm, MB pro in augustus 2010 gekocht.
    Maar ach, ik zie het nauwelijks en voor zover ik weet is het altijd gedoe om iets om te ruilen met een dode pixel.. welke fabrikant je ook hebt.

De garantie en service van Apple is niet altijd geweldig, maar dat is eigenlijk mijn ervaring bij alle grote bedrijven. Heb dit soort ervaringen ook met Motorola, KPN en Ziggo gehad om maar eens een paar te noemen.

Wat ik niet zo goed begrijp van OCTiMod, je bent bereid om 2700e (??) uit te geven aan een iMac waarbij je het scherm eigenlijk inferieur vindt… wat wil je er dan mee doen en waarom wil je zo graag een iMac?

Bijdrager
    Osirison

Omdat de iMac sneller is dan een Mac pro.

Bijdrager
    jodjebighouse

Ik heb een maand geleden een macbook gekocht op MP.
    Deze bezat 7 – 10 dode vaste pixels, wat mij irriteerde.
    Apple opgebeld en kon hem inleveren bij Card Service in Zwolle.
    Helemaal toppie, nieuw lcd erin klaar!

Bijdrager
    nebilem

Ik zie weer oude topics……

Bijdrager
    sabbas

Ik ook

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.