One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » De verloren Wallet of 'De verloren tijdmachine'

De verloren Wallet of 'De verloren tijdmachine'

Profielfoto van whaha

whaha op 13 juli 2017 #

Aangezien ik niet weet hoe ik het moet noemen, weet ik ook niet in welk subforum ik dit moet plaatsen, maar hopelijk kan ik het uitleggen:

In een grijs verleden heb ik neiging gehad om mijn harde schijf van naam te veranderen. Nadat ik iemand mij er van overtuigd had, dat dit toch niet zo’n goed idee was, ben ik daar pas mee gestopt.
Dit heeft er voor gezorgd dat mijn Tijdmachine back-up harde schijf verschillend genaamde back-ups bevat. Op één van die back-ups staat waarschijnlijk een Wallet. Ja, zo’n digitale variant met daarin een code van één Bitcoin. Ja, een hele. Die heb ik ooit een keer gekocht voor iets van 20 euro. We spreken dan dus 2009 of iets dergelijks. Het kan iets later zijn of eerder. Indertijd heb ik die bitcoin alleen maar gekocht omdat ik geïnteresseerd was in hoe dat dan precies werkte en ik heb er verder niets mee gedaan en dus zeker niet uitgegeven.

Mijn tijdmachine back-up gaat terug tot ergens in 2010. Althans, van de ‘huidige harde schijf’ ajbwib. Wat is dan precies het euvel?
Indertijd, ergens nadat ik die Bitcoin had aangeschaft en nadat ik was begonnen met het maken van back-ups, is mijn harde schijf gecrashed.
Nadat mijn harde schijf vervangen was in mijn eerste computer, een early 2007 17″ iMac, heb ik niet meer omgekeken naar die portemonnee.
Kortom, kun je met tijdmachines back-ups benaderen van een harde schijf die een andere naam heeft dan de huidige harde schijf?

Toen ik mijn SSD liet installeren zag ik dat ik een hele oude reservekopie van mijn harde schijf, van voor 2010, dus ook terug kon zetten. Kan ik een partitie maken met bijvoorbeeld High Sierra en daar dan een oude reservekopie op zetten?
Heeft iemand ervaring met het terughalen van data uit niet direct toegankelijke tijdmachine-reservekopieën?

Er zit overigens geen haast bij. De externe harde schijf waar mijn tijdmachine reserve kopieën op staan heeft nog genoeg ruimte om nieuwe back-ups te maken en ik kan ‘m eventueel zelfs meer ruimte geven, mocht dat strikt noodzakelijk zijn. Hopelijk heb ik het zo een beetje uit kunnen leggen.
Kan iemand mij helpen?

Profielfoto van mhrenes

mhrenes op 14 juli 2017 #

Het kan via de finder zie hier.
Time machine kan ook een andere backup voor je tonen, zie hier.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 14 juli 2017 #

Overigens is er niks tegen het veranderen van de naam van de HD. Vind Apple zelf ook: https://support.apple.com/kb/PH25271

Profielfoto van fatboysmart

fatboysmart op 14 juli 2017 #

Ik snap niks van Bitcoins, maar begrijp ik het goed dat die bitcoin nu meer dan $ 2000 dollar waard is? Dan is het wel de moeite waard om even te zoeken.

Profielfoto van whaha

whaha op 17 juli 2017 #

Het blijkt dat mijn oude externe harde schijf het nog wel doet. We zijn daarop aan het zoeken naar ‘Wallet’, maar vooralsnog geen resultaat.

Harde schijven mogen blijkbaar tegenwoordig wel van naam veranderen, dat is mooi.
De instructies die mhrenes mij geeft lijken te gelden voor oude versies van macOS. Kan iemand daar duidelijkheid over geven?

Over dit topic

Gestart op 13 juli 2017 door whaha

Laatste reactie door whaha

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?