25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Beccie

de tent in de auto en gaan

Ik zou graag naar Normandië willen, nu heb ik net gekeken via een routeplanner en vanaf mijn huis is het ongeveer maar 3.5 uur rijden. Dat is net zolang als ik naar Utrecht wil met de trein. :o

Kijk, ik heb bijna geen vakantiedagen meer, dus ik moet wel een beetje plannen dan en alleen naar. is ook zo saai. Maar is het wel super natuurlijk, gewoon op de bonnefooi naar het buitenland.

Doen jullie dat wel eens, gewoon tentje inladen route uitstippelen of tomtom mee en gaan?

Bijdrager
    Statenweg

Just do it.

Ik pak ook wel eens de Thalys naar Parijs die hier voor de deur stopt als ik er even genoeg van heb. 3 uur later loop ik over de Champs Elysees.

Bijdrager
    trabant

Het is de enige manier waarop ik op vakantie zou kunnen gaan. Zonder tent dan wel. Zolang men niet in de wildernis verzeild raakt (op het asfalt blijven is een betrouwbare richtlijn), is er geen reden waarom een zinnig mens zou moeten kamperen.

Ik ben met die Trabant vaak genoeg gewoon vertrokken en tegen de tijd dat we honger hadden zochten we een aansprekende eetgelegenheid en daar vroegen we naar een logies voor de nacht. Ging altijd goed, moet er wel bij zeggen dat ik tijdens het hoogseizoen liever thuisblijf.

Moderator
    Poezenbeest

Laatst zin in Gent gehad… gewoon gegaan (nou ben ik dan afhankelijk van het OV) en afgelopen weekend nog zin in Groningen… ware het niet dat ik daar een bed heb staan…

Plannen? Gewoon niet doen, schept alleen maar verwachtingen en dan kan het alleen maar tegenvallen….

Bijdrager
    acb

Gewoon net doen als ik, ik had zin om foto’s te maken en lekker met de hond te gaan lopen. heb ’s morgens de auto gepakt en was laat in de middag terug!

Het is echt de moeite waard!

Wissant (FR)

Normandie

Inactief
    Anoniem
    ”Beccie”

Ik zou graag naar Normandië willen, nu heb ik net gekeken via een routeplanner en vanaf mijn huis is het ongeveer maar 3.5 uur rijden.

3.5 uur naar Normandië?? Waar in Nederland (zie je vlaggetje) woon je dan?

Bijdrager
    acb

Kan makkelijk hoor deed er op de heenweg 3 uur over vanuit noord-holland….

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat doen wij wel eens. Maar ik wil wel graag een beetje zicht op mooi weer hebben.

En nu in de tent met nacht-temperaturen van 4 graden vind ik niet echt fijn meer, ondanks de kachel in de tent.

Bijdrager
    acb

Ik pleur altijd een matras achterin de bus met een donzen dekbed, heeeeeeerlijk!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat gaat met twee kinderen en een Mitsubishi oClt weer wat minder handig.

Bijdrager
    trabant

Dan schop je die jongens toch met een tentje buiten? :innocent:

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je wel eens in een Colt geslapen met 4 graden buiten? Ik niet en ik ben het ook niet van plan. :mrgreen:

Bijdrager
    trabant

Normandië maakt deel uit van de beschaafde wereld en beschikt over hotels en pensions.

Bijdrager
    Hajo Telding
    ”KarelWillem”

Ja, dat doen wij wel eens. Maar ik wil wel graag een beetje zicht op mooi weer hebben.

En nu in de tent met nacht-temperaturen van 4 graden vind ik niet echt fijn meer, ondanks de kachel in de tent.

Kachel in de tent? Dan ben je al een eind op weg richting sleurhut of stacaravan. Gewoon een goede slaapzak kopen en niet zo’n goedkoop vod, dat maakt al een wereld van verschil. Ik slaap eigenlijk het liefst buiten zonder tent, heerlijk om naar de sterretjes te kijken. Alleen als het regent krijg je nattigheid…..

Bijdrager
    KarelWillem

Een sleurhut? Kom op zeg. Moet ik ook een Astra kopen zeker?

Nee. We zijn zowat geboren in een tent, toen langzaam opgeklommen naar een kleine camper, toen naar een grote camper, toen een nog grotere.

En toen weer lekker opnieuw begonnen; kleine tent, grotere tent, nog grotere tent.

Dat houd de spanning er een beetje in. En tussendoor af en toe wat hotel-jaartjes, als we naar Amerika gaan.

En ik vind het ‘s-avonds best gauw koud in de tent en om dan om negen uur al in je slaapzak te gaan zitten?
    Daar is dat kacheltje dus heerlijk voor.

Bijdrager
    trabant

Ik ben geboren in een stal. Dan heb je aan een ezeltje genoeg. Maar jullie willen niet luisteren! :beret:

Bijdrager
    Hajo Telding

Een ezeltje of een goede slaapzak, allebei lekker warm. Denk dat ik m’n badkamer alsnog maar met ezeltjes ga isoleren, wat een idee :wink:

Bijdrager
    Drexciyan

Een tent, oh the horror. 1 keer gedaan. 3 weken door Italie met een tent. Nooit meer!

Doe mij maar het gemak van een hotel, motel, oid. Alles met een bed zonder wielen:D
    K(r)amperen is niet mijn ding

Bijdrager
    FilX

Volgens mij kun je de mensheid verdelen 2 groepen:

Zij die kamperen en zij die gruwelen van kamperen…

Ik heb heb dan weer een bloedje hekel aan hotels, huisjes zien er nooit uit als in de folder, Bed & Breakfast is oké voor verblijf in een grote stad… maar als het even kan ga ik liefst zo ver mogelijk van de snelweg, steden, beton en bakstenen vandaan in mijn vakantie…

Ik heb afgelopen februari nog in mijn busje door Normandië en Bretagne getrokken. Lekker wild kamperen langs de stranden, hoe vrij kan een westers mens nog zijn…

Hmmm, misschien is er nog een 3de groep:

Zij die geen keuze hebben en altijd ‘kamperen’…

Bijdrager
    KarelWillem

Er is nog een vierde groep; zij die zowel kamperen als hotels leuk vinden.

Bijdrager
    Beccie
    ”koen”
    ”Beccie”

Ik zou graag naar Normandië willen, nu heb ik net gekeken via een routeplanner en vanaf mijn huis is het ongeveer maar 3.5 uur rijden.

3.5 uur naar Normandië?? Waar in Nederland (zie je vlaggetje) woon je dan?

ik woon in de provincie Zeeland.

Bijdrager
    Hajo Telding
    ”KarelWillem”

“Hear, hear”, daar moet ik je dan weer gelijk in geven. Ik zit voor mijn werk best vaak in hotels, daarnaast met vakanties ook regelmatig (of in B&B’s), en dat maakt het extra leuk om af en toe buiten de begane paden te gaan. De bergen in, lekker rotsklimmen, of gewoon in Frankrijk bij een kleine ‘camping a la ferme’ met een goede fles rode wijn en wat lekkere worsten en kazen. Een beetje afwisseling is best fijn.

Bijdrager
    Lothian
    ”FilX”

Ik heb afgelopen februari nog in mijn busje door Normandië en Bretagne getrokken. Lekker wild kamperen langs de stranden, hoe vrij kan een westers mens nog zijn… .

Interesse, wat voor busje heb jij?

Bijdrager
    FilX
    ”Lothian”
    ”FilX”

Ik heb afgelopen februari nog in mijn busje door Normandië en Bretagne getrokken. Lekker wild kamperen langs de stranden, hoe vrij kan een westers mens nog zijn… .

Interesse, wat voor busje heb jij?

Precies zo één als deze:

Een Ford Transit MK2 uit 1983, een ex-duitse ambulance.

Er zaten oorspronkelijk 2 achterbanken in. De achterste bank heb ik eruit gehaald en een bekisting van hout gemaakt zodat er een verhoogde laadvloer is ontstaan. Onder de bekisting kan je een hoop (kampeer)spullen kwijt en op de bekisting kan je net met 2 volwassenen slapen (moet je elkaar wel heel lief vinden). Alleen gaat het prima en m’n kids kunnen er prima met z’n tweeën slapen (pa in de tent ernaast in dat geval). Tis geen camper (dus geen verwarming, keukenblokje etc.).

Tis eigenlijk m’n dagelijks vervoer, maar hij dient ook vaak als slaapplek… Handig als je op een feestje bent en geen Bob kan vinden bijvoorbeeld… en om mee op vakantie te gaan dus… Of, zoals TS vraagt, “Tent in de auto en gaan”, alleen dan hoef ik geen tent in m’n auto te gooien…

Bijdrager
    FilX
    ”KarelWillem”

Fair enough, maar die schuif ik voor het gemak onder groep één…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.