17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Anthemoisin

De tekens op je toetsenbord

Hallo,

ik heb nu al het halve forum afgezocht voor de tekens op je toetsenbord. Overal komt terecht van, wat zijn je speciale tekens. Maar wat ik zoek is een overzichtje van hoe elk teken op je toetsenbord heet, zoals het dakje dat ik laatst in Pages tegenkwam. Welke toets is dat nou?! De meesten snap ik nog wel, maar als iemand mij hiermee kan helpen, heel graag.

Bijdrager
    Anthemoisin

Dat is het dus juist níet. Dat weet ik wel, het gaat om die combinaties maken van sneltoetsen van command+ option enzo, dat daar dan als een sneltoets een dakje staat. ik weet ook niet hoe hij heet, ik zag het en ik heb geen idee welke toets daarbij hoort.

Bijdrager
    Gates

Het is mij niet duidelijk wat je wil. Ik dacht dat je dit bedoelde (wat in die link staat):

”R-Flow”

é = option + e. Je laat vervolgens de option knop los en typt de klinker naar keuze in
    ë = option + u. Wederom option knop loslaten en klinker naar keuze intypen.
    è = option + `
    ñ = option + n
    ê = option + i

Bijdrager
    koen

Je bedoelt deze: [ctrl] ? Dat is de control toets. En [option] = alt/option [command] = command.

Bijdrager
    Anthemoisin

Ja! Dankjewel:)

Bijdrager
    iJoost

Probeer de help-functie van je Mac ook eens… hij zit in het menu.

Bijdrager
    prullenbak

o nou dat [ctrl] ctrl was wist ik ook niet. Dus ik ben in dit geval blij dat TS de helpfunctie niet gebruikt heeft:)

Bijdrager
    tarun

Heb je wel eens bij MacMiep gekeken?

Bijdrager
    Gates
    ”prullenbak”

o nou dat [ctrl] ctrl was wist ik ook niet. Dus ik ben in dit geval blij dat TS de helpfunctie niet gebruikt heeft:)

Misschien had jij ook de helpfunctie kunnen gebruiken. =p

Bijdrager
    iJust

Behalve bij de control-toets staan die tekens toch gewoon op je toetsenbord? Dan is het toch makkelijk genoeg om te bedenken het teken dat bij geen enkele andere knop hoort, [ctrl] , bij de knop zal horen zonder teken? Of is dat te makkelijk?

Bijdrager
    prullenbak
    ”Gates”
    ”prullenbak”

Misschien had jij ook de helpfunctie kunnen gebruiken. =p

haha..eh…eh… :innocent:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”koen”

[option] = alt/option

Technisch gesproken: Alt = Shift-[option].

⌃ voor C(on)tr(o)l is al zo oud als Methusalem, om eerlijk te zijn, maar is een beetje in onbruik geraakt — ik vermoed omdat Windows de tekst “Ctrl” gebruikt in menu’s e.d. Het correcte teken ervoor is trouwens niet het dakje boven de 6 (^) maar ⌃, hoewel ^ heel wat makkelijker typt;)

Bijdrager
    essiw
    ”Jakko
    ”koen”

[option] = alt/option

Technisch gesproken: Alt = Shift-[option].

⌃ voor C(on)tr(o)l is al zo oud als Methusalem, om eerlijk te zijn, maar is een beetje in onbruik geraakt — ik vermoed omdat Windows de tekst “Ctrl” gebruikt in menu’s e.d. Het correcte teken ervoor is trouwens niet het dakje boven de 6 (^) maar ⌃, hoewel ^ heel wat makkelijker typt;)

wat is de toetscombinatie voor ⌃ ?

Bijdrager
    koen
    ”essiw”

Ik zie alleen maar een vierkantje :?

Bijdrager
    palahala
    ”koen”

Ik zie alleen maar een vierkantje :?

Vrij naar Martin Bril:

Credo

Je PC mist meer
    dan-ie meemaakt.
    Helemaal
    niet erg.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”essiw”

Lettertekenpalet -> Alle tekens -> Technische symbolen, en dan “Up Arrowhead” zoeken. Veel makkelijker wordt het niet, denk ik, dus daarom zal Shift-6 toch wat handiger zijn voor dagelijks gebruik:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.