4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ouistiti

De taal van een App

Ik heb nu al een aantal apps gedownloaded, en bij het opstarten blijkt dat het geschrevene allemaal in de Chinese (of Japanese?) taal staat. (Dit is vreemd genoeg niet bij elke app.)
    De laatste dat ik deze morgen installeerde was Texas Hold’em van Apple Inc. zelf, en deze is dus ook volledig in het Chinees.
    Ik heb al eens gekeken in mijn iTunes account, maar daar lijkt nergens de optie te staan om een taal ofzo te wijzigen, enkel om het land van de Store te wijzigen natuurlijk, en die staat wel degelijk op ‘Belgium’ en niet op ‘China’ of wat dan ook.
    Ook bij de instellingen van de app zelf (die ik dan toevallig vind door op alles eens te klikken) kan de taal niet gewijzigd worden.

Iemand enig idee hoe dit zou komen of hoe ik dit kan verhelpen?

Dank

Bijdrager
    RobinH

De taal van een programma wordt meestal ingesteld op de systeem-taal dus als je hem op Nederlands hebt staan zal het programma in het Nederlands opstarten. Alleen niet alle programma’s hebben dat, dan starten ze meestal in het engels op.

Dus in het Japans? Heb je al geprobeerd om hem opnieuw op te starten? En anders door de sleep/wake knop in te drukken totdat de Zet Uit schuiver te voorschijn komt en dan druk je de home knop in totdat het apple logo weer verschijnt?

Misschien heb je het al geprobeert, maar dat weet ik dus niet.

Bijdrager
    Oppie

Ik zou een even checken wat er zoal ingesteld staat in de Landinstellingen in Instellingen>Algemeen…

Bijdrager
    Ouistiti

Nope, nog niet geprobeerd, maar dat was dan ook niet nodig, je eerste tip heeft me al geholpen: ik heb de taal in de voorkeuren even van NL naar Engels gezet, en dan opnieuw naar NL. Nu staan de lastige apps in kwestie in het Engels of NL, en geen enkele meer in het Japans.

Great succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.