30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)
  • Q:

Bijdrager
    trabant

De storm van 18 januari 2007

Het waait flink aan de Noordzee en ook verder landinwaarts. Kracht 11 veroorzaakt 440 km file, alle treinen staan stil en er zijn in NL al drie doden te betreuren.
    Post hier uw winderige ervaringen.

Bijdrager
    Griffendahl

Hmmmz, de dakpannen vliegen hier gewoon van het huis… Ik mag hopen dat mijn auto buiten bereik staat…

Bijdrager
    n8n

ben niet erg winderig vandaag

Bijdrager
    Steff

Het was me wat zeg. Allereerst een flink gesprek gehad met de directrice hier van het GLR. Ik vraag op een normale manier om eerder weg te mogen omdat ik een enorme drukte zie ontstaan. Dat mocht dus niet en toen kwam de ellende.

Eerst met de Metro naar Kralingen Zoom. Toen daar te horen gekregen dat er geen bussen meer rijden omdat er een vrachtwagen is omgevallen op de Brienennoordbrug. Dus dan terug naar Beurs met de metro en daar anderhalf uur gewacht op een trein. Daar eerste klas gezeten en jawel prachtig bijna een boete gekregen van meneer Conducteur. Na hem haarfijn verteld te hebben waarom ik hier zat kon hij dat wel door de vingers zien.

Toen toch maar ouders gebeld met de vraag of de auto gestart kon worden. Nu dan thuis, verwarming aan. Hopen dat het internet het houd en een lief MSN gesprek met Anaïs. Dat laatste is nog het mooiste.

Bijdrager
    n8n
    ”Kriska”

…skip…

Toen toch maar ouders gebeld met de vraag of de auto gestart kon worden. Nu dan thuis, verwarming aan. Hopen dat het internet het houd en een lief MSN gesprek met Anaïs. Dat laatste is nog het mooiste.

jammer alleen dat het laatste afhankelijk is van het eerste:P

Bijdrager
    Roberta

Ik heb gelukkig een wat meelevende werkgever. Om 13:00 naar huis gegaan, met denk ik, één van de laatste treinen die nog reden. Dat ging wel langzaam, want de machinist durfde sneller niet meer aan. Bij de containerterminal in Utrecht waren containers omgewaaid (van die grote). Vanaf Utrecht met de bus verder, en het laatste stuk gelopen waarbij ik prompt een zware bui over me heen kreeg. Maar gelukkig nu wel thuis.

Bijdrager
    Jesse

ik moest naar huis:D

om half 2 (13:30)

afgelopen vrijdag hadden we groot gaslek voor de school en toen moesten we ook al naar huis..

gaat prima zo!:D

Bijdrager
    vogel

Ik had vanavond in de Twentse schouwburg moeten wezen. Toen ik op Den Haag centraal was, kwamen er omroepberichten dat er geen treinen naar Rotterdam reden. Over Utrecht werd niets gezegd, dus ik een kaartje gekocht.
    Tegen drieën lichte paniek bij het spoor, geen trein naar Utrecht. “Bussen dan?” “Nee meneer, die waaien van de weg.”
    En ik had helemaal niet het gevoel dat het nou allemaal zo vreselijk hard tekeer ging daarbuiten… De trein naar Utrecht ging wel om half vier, maar ze wisten niet hoe het vanaf daar verder zou gaan. Ik heb maar afgebeld.
    Inmiddels rijdt er geen enkele trein, dus ik ben blij dat ik niet ergens in the middle of fucking nowhere sta. Morgen eens kijken of het wel gaat lukken.

Bijdrager
    Turbanus

Ben een paar keer in de wind gaan staan van,iddag om het even te “proeven”…. maar weer terug gegaan om verder aan m’n ei te werken…..:wink:

Bijdrager
    Maleise Beer

Hier in Belgïe waait het ook…

Ik kom daarnet het café uit, liggen er een stuk of 6 dakpannen op de stoep. :?

[size=9:fc91e92bbb]Maar ik vind het eigenlijk (stiekem) altijd wel leuk zo’n megaharde wind![/size:fc91e92bbb] :innocent:

Bijdrager
    Tjeerd

Ik hou wel van wind. Alleen de schoorsteen van een goede vriend is van het dak gewaait. Voor de rest een beetje het “windnieuws” gevolgd in Nederland.. maar that’s it

Bijdrager
    Stolec

Nadat we rond 6 uur het gebouw uit werden gezet na een dag vol vliegende pannen, regenpijpen ,dakgoten en verhalen over klasgenoten die gebeld werden, omdat het dak van hun woning eraf waaide geprobeerd op het station te komen. Onderweg bomen zien vallen, pannen zien vallen watertoren afgezet door brandweer, omdat het dak ervan op het punt zou staan eraf te vliegen en wat al niet meer. Op het station gratis koffie en broodjes en vermoedelijk een van de laatst rijdende treinen weten te halen.

Nu thuis zoals griffendahl al zei het geluid van klapperende en vallende dakpannen…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik ging ff op Schiphol kijken omdat de school om 11:45 de deuren sloot, geweldig hoe die vliegers stoeien om de glideslope te volgen :D

Bijdrager
    Proof of Youth

Wel leuk, maar toch een beetje eng aangezien we in het bos wonen :sealed:

Bijdrager
    MacBeer

Die paddestoelen vangen zoveel wind toch niet?

Bijdrager
    Turbanus

Zijn boomhut wel natuurlijk….. en wat denk je van al die fuiken aan de lijn…..:wink: :innocent:

Bijdrager
    Proof of Youth

Ja, die vooral:o

Bijdrager
    Lexis

Gebracht en opgehaald naar school (ROTTERDAM), en ook naar mn werk. Wel relaxt zo’n storm

Bijdrager
    Vulture

Leiden op de vrouwenweg een vrachtauto van Stoof in de sloot gereden
    Rijswijk Winston Churchillaan container op de weg en weg afgesloten
    Den Haag Erasmusweg boom op bloemenkiosk gewaaid

Bijdrager
    J.

Hier is er niet zoveel aan de hand eigelijk, ok wel harde wind enzo, maar het enigste dat hier is gebeurt is dat er een halve boom is geknapt en dat mijn auto gattackeerd is door modder. Voor de rest niets aan de hand:)

Bijdrager
    I-Joris

ik had rijles vandaag, pas mijn tweede les en wat een weer zeg op een gegeven moment zie ik gewoon helemaal niks meer. De takken kwamen uit de bomen. Erg gezellig, het mooie wel weer was dat mijn rijinstructeur erg tevreden was hoe ik me onder de omstandigheden goed hield.

Bijdrager
    Ian L

Ik was gewoon om 3 uur naar huis gegaan (van schiphol naar bovenkarspel via de coentunnel en A7) en was in anderhalkf uur thuis. zet ik het nieuws aan. Hoor ik dat sommige mensen om 2 uur weg zijn gegaan van werk en deden 2 uur over voor 20 kilometer.

Thuis lagen wat dakpannen op de grond en mijn lege groene bak vloog letterlijk door de lucht. het schijn dat het nog erger wordt vanavond.
    :(

Anoniem

Vriend zit vast op Rotterdam CS… blijkbaar is het treinverkeer in héél Nederland op last van de politie stilgelegd.:|

Bijdrager
    vogel

Zal me een zootje geven als die groene bak vol had gezeten…
    Hier was de straat afgezet, omdat er overal dakpannen door de lucht vlogen en die wil je niet op je ei krijgen. Verder niks spectaculairs “live” gezien.

Anoniem

Een paar honderd meter van hier (op de Frankrijklei) zou een gebouw (dat ze aan het renoveren waren) op instorten staan. Vanmiddag was er al een stuk van dat gebouw op één of andere op de bus wachtende scholier geflikkerd.

Bijdrager
    Irma

Nou, nou, nou, ik was écht BANG op de terugweg van mijn werk.
    Normaal doe ik er een half uur over. Het leek wel een paar uur te duren.
    Mijn autootje ging heen en weer en de regen passeerde horizontaal
    langs mijn voorruit. Takken zwiepten keihard heen en weer….
    ik was bang joh. Pfffff!!!! Gelukkig zit ik weer veilig achter mijn mac :)

Ik hoop dat iedereen veilig thuis is gekomen vandaag.

Anoniem

Vriendin was vandaag shoppen in Brussel… met zakken vol weer veilig thuis.:P

Bijdrager
    jeroen.p

M’n bus zigzagde gezellig over de snelweg:x
    Elke keer weer een noodstop…:?

Bijdrager
    foobar

Ghehe, de laatste twee uur vrij gekregen:D
    (ze wilden ons zeker zo snel mogelijk de storm in sturen:P )
    Verder was de luchtvochtigheid vanochtend wat aan de hoge kant… Was toch wel blij dat ik een regenpak aan had getrokken en dat we tijdens het blokuurtje wiskunde lekker thee hebben zitten drinken:P

Bijdrager
    Moode

De pannen glijden van het dak hier.

EDIT: en op de Duitse tv zag ik dat een school in Schwerin vrij kreeg door de storm. Ondertussen stond er wel iemand gewoon met paraplu voor de deur.:?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.