12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    balgehaktbla

De shift haakje sluiten doet het niet

hallo,

ik heb een macbook pro 13 inch laatste versie.

ik heb sinds aantal dagen het volgende probleem.

Het omgekeerde haakje van dit ( doet het niet

dus bij shift+9 dan krijg je dit ( en als ik shift+0 doe dan krijg ik niks terwijl ik dan toch echt het haakje sluiten moet krijgen.

staan hierbij de instellingen ergens verkeerd.

of licht het aan de hardware.

de 0 toets werkt wel gewoon en de shift toets ook alleen samen doen ze het niet.

alvast bedankt

Bijdrager
    Yaris

Heb je al opnieuw opgestart?

Bijdrager
    Vinhelper

Kijk eens in de Toetsenbordweergave.

Is in je menubalk te vinden, zoniet dan in (mits je Snow Leopard 10.6 hebt) Systeemvoorkeuren>Taal en tekst>Invoerbronnen> rechtsonderaan het vinkje plaatsen bij: “Toon invoermenu in menubalk”.

Nu krijg je er een icoon bij helemaal rechtsboven, een blokje met een sterretje en puntjes ernaast. Het kan ook een vlaggetje zijn.

Klik erop en kies: “Toon Toetsenbordweergave”. Druk nu shift in en kijk waar de 0 in veranderd.

En hoe staat je toetsenbordindeling ingesteld?

Bijdrager
    balgehaktbla

hey bedankt voor jullie reacties

ik heb hem al opnieuw opgestart maar ik kan nog steeds geen haakje sluiten doen.

Als ik op toetsenbord weergaven druk dan en dan shift indruk dan komt er haakje sluiten te staan maar als ik daar op druk dan doet hij het niet. haakje open doet het wel ook alle andere teken doen het wel.

ik heb wel eens zo’n schermpje gehad waarbij hij mijn toetsen bord indentificeerd.

dan moet je de knop naast de shift in drukken. en dan weet hij hoe mijn toetsenbord eruit ziet.

alleen hoe kan ik dan bij dat schermpje komen dat kan ik niet vinden.

alvast bedankt.

Bijdrager
    Vinhelper

Dat schermpje krijg je alleen als je een nieuw toetsenbord voor de eerste keer aansluit. Jij zult dit dus niet meer te zien krijgen.

Het komt dus maar bij 1 specifiek teken voor?

Bijdrager
    balgehaktbla

ja.

bij ( alleen dan omgekeerd.

maar de nul die op de zelfde toets zit die doet het dan weer wel

Bijdrager
    balgehaktbla

niemand?

Bijdrager
    Vinhelper

Het is een erg vreemd probleem dat het maar bij 1 teken voorkomt.

Hoe oud is je MacBook Pro?

In ie nog geen jaar oud is, loop eens bij de APR (Apple winkel) langs, en vraag het na.

Maar hij geeft dus altijd een 0? Dat duidt toch op een softwareprobleem.

Bijdrager
    balgehaktbla

ik heb mijn macbook pro voor school gekocht dus heb hem net niet net wel een half jaar.

ik heb ook een alluminium keyboard met draad van apple daar is het probleem precies het zelfde.

dus dan is het inderdaad een software probleem denk ik. zal maandag even langs de winkel gaan waar ik hem heb gekocht en anders loop ik ook even langs de apple store als ze het daar niet weten.

Bijdrager
    balgehaktbla

nu komt het mooie van het verhaal.

ik heb ook parralles met windows 7 draaien daar werkt haakje sluiten dan weer wel

Bijdrager
    balgehaktbla

ben gister in de apple store geweest hier in de buurt. die wisten het ook niet.

we zijn er wel achter gekomen als ik een nieuw account aan maakte dat hij het daar wel opdoet.

dus zou wel iets verkeerds hebben ingesteld.

als iemand een andere oplossing weet dat hoor ik het graag maar als mijn tentamen week voorbij is dan doe ik een clean install

bedankt voor jullie reacties:P

Bijdrager
    madubina

Deze post is al van een tijd geleden, maar aangezien ik met hetzelfde probleem zat en ik elders de oplossing heb gevonden toch nog een reactie:

https://discussions.apple.com/message/9668252?messageID=9668252

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.