10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Thom

De rubriek ‘copy paste’

Schaamteloos on-origineel.

copie:

MarksMarks – Home

origineel:
    http://www.lennykravitz.com

Let op de navigatie!

Misschien dan jullie ook van dit soort voorbeelden hebben?

Bijdrager
    Walkingfingers

Voor de makers van het origineel:
    – jammer dat het gejat is als het gejat is
    – het feit dat als ze ’t jatten het iets zegt over de kwaliteit van het origineel
    – de halve wereld wordt gecovered, gekloond, gereproduceerd, geimiteerd, ge-reblauwdrukt undsoweiter!

Beter goed gejat dan slecht bedacht!

Bijdrager
    justketchup

Ik vind deze moeilijk moet ik zeggen, ik vermoed namelijk dat beiden de navigatie ergens als (gratis) sourcefile “gevonden” hebben, of in het geval dat jij gelijk hebt dat de maker van Lenny.com;) de navigatie zelf bijv. op flashkit heeft gezet. Dit denk ik, omdat je in mijn ogen een behoorlijke sukkel bent als je op die manier met flash om kan gaan en dan nog wat gaat “jatten”….

Maar ja aan de andere kant, het beheersen van een kunstje is geen kunst (creativiteit)…waar heb ik dat eerder gehoord:P

Meestal spettert de non-creativiteit er in dit soort gevallen van af, ik vind dit nog vrij “subtiel”.

Op http://www.delijst.net hebben ze ook een hele tijd een archief bijgehouden van rippers en crossers;)

Ik vind dit in ieder geval een vruchtbare thread waard Thom, mensen gaat heen en surft…

Overigens heb ik het een keer zelf bij de hand gehad met iets dat ik gemaakt heb, dat ding was niet iets om trots op te zijn overigens ;), maar toen zat er een flinke “partij” aan mijn kant achter, ik heb alleen een emailtje gestuurd, werd direct gebeld en een half uurtje later was de site compleet veranderd….. Achteraf vond ik mezelf eerder een lul dat ik die arme mensen zo voor het blok had gezet dan dat ik het nou zo’n inbreuk op mijn auteursrecht vond.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

knip…. plak…. http://www.pirated-sites.com/ is ook zo’n site met een overzicht van ‘pirated sites’… volgens mij een van de meest complete….

Bijdrager
    Jesper

Zelf vind ik het heel moeilijk om te bepalen wanneer iets gejat is ja of nee. Een bol is een bol, dus iedereen die een bolletje tekent heeft het van elkaar gejat. Of een site in flash met een kleurgebruik wat een andere site ook heeft, is dan dus ook gejat. Terwijl alles wat een beetje afwijkt van het (origineel) weer wat anders is hoeft het niet altijd gejat te zijn. En dan nog, als er iemand is die iets maakt, en er bij toeval opkomt dat iemand anders dat al had. Is het dan ook gejat?

Hoe denken jullie daar over?

:P

Bijdrager
    Thom

Nou in dit geval is het voor mij duidelijk gejat. Nu vind ik dat helemaal niet erg als iemand iets van mij zou jatten, dat is alleen maar een compliment.

Alleen als je zelf een ontwerpbureau bent en je gaat dan voor je eigen site iets jatten vind ik dat schaamteloos.

By the way ik denk niet dat het een template was. Het origineel is door een ontwerpbureau gemaakt en niet door een hobby boer.

…en grappig die link.

Bijdrager
    Thom

Reactie van de makers van Lanny.com:

Thom,

They’re late on the draw. The lenny site’s been ripped so many times now we’ve lost track. This is probably one of the least offensive ones I’ve seen. Pretty cool to think that a site we did well over 2 years ago is still the source of inspiration.

Thanks for the note.

Cheers,
    -Kurt

Bijdrager
    Schrijvert

Na enig onderzoek in mijn archief blijkt dat het orgineel van deze navigatie methode al is gemaakt door de mensen van ego-media.
    Ik heb er nog de .fla versie van gedownload ergens en dat is toch al weer 3 jaar geleden. Ik heb er toen mijn eigen versie van gemaakt (nooit gepubliceerd) met flash 4…. Ja ja… lang geleden ja.
    Deze .fla file heeft lang gecirculeerd op internet… ook bij Flashkit.

en idd… als ontwerpburo is het gewoon dom en infantiel om zoiets dan te gebruiken. Je bent immers een ontwerpburo…. ontwerp dan ook iets.
    Maar ach… anderzijds. Hun klanten zullen niet weten dat het gejat is, die denken alleen… Hey… da’s een leuke site!

Ciao,

Bijdrager
    Schrijvert

Na enig onderzoek in mijn archief blijkt dat het orgineel van deze navigatie methode al is gemaakt door de mensen van ego-media.
    Ik heb er nog de .fla versie van gedownload ergens en dat is toch al weer 3 jaar geleden. Ik heb er toen mijn eigen versie van gemaakt (nooit gepubliceerd) met flash 4…. Ja ja… lang geleden ja.
    Deze .fla file heeft lang gecirculeerd op internet… ook bij Flashkit.

en idd… als ontwerpburo is het gewoon dom en infantiel om zoiets dan te gebruiken. Je bent immers een ontwerpburo…. ontwerp dan ook iets.
    Maar ach… anderzijds. Hun klanten zullen niet weten dat het gejat is, die denken alleen… Hey… da’s een leuke site!

Ciao,

Bijdrager
    Thom

OK geen morele verontwaardiging meer.

Gewoon leuk om te kijken of andere ook van dit soort voorbeelden hebben.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.