16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

De raarste crash aller tijden

Hoi allemaal,

jullie kunnen echt niet geloven wat mij nu overkomt:
    ik kan niet meer slepen. De icoontjes op het bureaublad of in een map kan ik niet meer verslepen. Ik kan ook dingen meer uit m’n dock slepen. echt heel raar.
    Heb begon toen opeens alle mac iconen er niet meer waren (ik kon toen opeens ook niet meer slepen). Ik logde in en uit, de iconen waren terug, maar kon nog steeds niet slepen. Ik ging toen maar inloggen als root, en daar kon ik ook niet slepen. echt super irritant. Je kan je niet voorstellen hoeveel keer je niet iets vesleept: open dit in dat programma, jou wil ik uit het dock, die cd wil ik uit m’n mac, jou wil ik copieren….. Gelukkig kan redelijk met terminal overweg, dus ik kom m’n dag wel door. Weet iemand van jullie hoe ik dit mirakel kan oplossen????
    anders moet ik hem vrees ik herstarten en hopen dat dat het probleem verhelpt, maar dan ben ik weer m’n uptime kwijt, waar ik op kick.

Bijdrager
      meneer de koekepeer

Jan Willem geilt op uptime, LOL:D
      Prefs e.d. al weggegooid neem ik aan?

Bijdrager
      junkiesxl

Ik heb hetzelfde probleem gehad, toen leek het alsof het kwam omdat Safari er uit was gegaan en ie de finder niet meer echt wilde gebruiken, of zo iets want ik snapte er niks van.

Ik heb em wel moeten herstarten :|

En nu ben ik wel benieuwd naar je uptime

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4030 laat em weten

Bijdrager
      JeePee

Ik heb er ook last van gehad… Ik had ook het idee dat het mogelijk met Safari samenhing. Ik heb uiteindelijk een herinstallatie van mijn systeem (niet schoon) uitgevoerd, want ik kreeg het met geen mogelijkheid opgelost. Dat hielp, maar daarna had ik wat andere niet werkende zaken….:?

Bijdrager
      Jan-Willem

ik heb wel wat prefs weggegooid, maar weet niet echt welke ik moet doen, omdat het ook bij andere users het probleem is.

Bijdrager
      Jan-Willem

ik dacht, ik ga eens ff alle prefs en caches wissen die er ook maar iets mee te maken kunnen hebben en ik heb het nu nog meer verziekt:-D
      slepen kan nog steeds niet, maar ik bijna alle programma’s hebben nu als icoon een map of een document :cry:
      ik hoop echt dat een herstart het straks gaat fixen.

Bijdrager
      Jan-Willem

wat is ook al weer die file waar in ie opslaat wat de iconen van de files zijn (die moest je geloof ik 10.1 weggooien als je proggies mappen waren)

Bijdrager
      junkiesxl

Geen idee, maar wat ik me nu op eens bedenk. Ik heb kort daarna alle prefs enzo van Safari eruit moeten gooien omdat ie er constant uitging. En welke versie gebruik je van Safari ? (ik v67, oke das niet zoals het mag maar ja 8) )

Bijdrager
      Jan-Willem

die gebruik ik ook:oops: ,
      ik heb hem nu alle caches en .DStores laten wissen en hoop dat als ik hem morgen aan zet dat ie het weer doet.

:cry: :cry: :cry: M’n uptime gaat naar 0:cry: :cry: :cry:

Bijdrager
      Meltdown

Als je dacht dat dat de raarste crasch was dan moet je horen wat mij vorige week overkwam met mijn Tibook 800. Zat in Safari, klikte op een link. Bamm!
      Zwart beeld, computer in slaapstand. Energy saver is bij mij nooit actief. Muis bewogen en geklikt, hielp niet. Toetsen op keyboard gedrukt, hielp niet.
      Drie vinger salute om de computer uit te krijgen, hielp niet. Power button ettelijke seconden ingedrukt, hielp niet. En nou komt het mooiste!
      Externe voeding EN batterij eruit gehaald maar nog steeds in slaapstand!! ??? En nog steeds niet uit te krijgen Que???
      Pas na 5 minuten ging het pulserend ledje op mijn powerbook uit ( restlading van codensators denk ik)
      zodat ik hem na het plaatsen van de batterij en externe voeding gewoon weer op kon starten.
      Ik werk al sinds 1979 met computers en heb al beroepsmatig ettelijke honderden machines geserviced maar dit sloeg alles.
      (behalve de onzin met WinTel systemen dan;-)

Bijdrager
      thd

welke versie van Safari? toch niet v67?

Bijdrager
      Jan-Willem
      ”ohho”

welke versie van Safari? toch niet v67?

uhhhh ja:oops:
      maar na de herstart ziet het er nu allemaal weer goed uit.

Bijdrager
      junkiesxl

dit zou wel een grote bug zijn in Safari, oke eigenlijk mocht ie ook nie uitkomen maar hij is wel naar de developers gestuurd, dus zon grote bug zou er niet in mogen zitten.

Vreemd:mrgreen:

Bijdrager
      CubeOwner

Heb je toevallig een multibutton-muis? Mij is namelijk precies hetzelfde overkomen. Bleek dat ik mijn duim-knop per ongeluk had ingedrukt.:roll:

Bijdrager
      Meltdown

Ik heb wel een multibutton muis maar die buttons zijn door mij geconfigureerd als copy en paste. Daarbij is het wel vreemd dat je de computer gewoon niet meer uit kan krijgen, zelfs zonder enige voeding. Toen ik nog een Ti-book 500 had had ik een reset switch achterop. Deze is niet meer aanwezig op de nieuwere Ti-books. Dit was erg handig geweest in dit geval. Ik gebruik wel safari v67 wat ik niemand aanraden kan.
      Veel te veel bugs en een hoop verloren functionaliteit t.o.v. v62.

Bijdrager
      Jan-Willem

ik heb geen multi button mouse. Het lijkt me trouwens raar als safari zoiets kan doen. hij kan toch moeilijk dingen voor andere users verzieken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.