7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marenda

De printer in een netwerk????

Wie heeft er een tip voor het volgende probleem.

Ik heb een G4 en een imac G4 en een printer HP laserjet 2100m. Het lukt prima om met die printer via een omzetkastje (assante) van adb naar netwerk, op een van beiden computers te printen.

Maar nu wil ik een netwerk maken zodat de domputers beiden de printer kunnen aansturen. Ik heb een netwerkhub gekocht en alles aangesloten. De computers hebben geen problemen met het netwerk, dat gaat goed. Maar de printer blijft onvindbaar. Als ik wil printen krijg ik de melding dat er geen printer aangesloten is, op beide computers. Als ik de printer (met assante) rechtstreeks in de utp poort doe kan ik printen (met een crosskabel). Als ik de hub ertussen doe, en de kabel vervang door straight, wordt de printer niet meer gevonden. (natuurlijk ook al geprobeerd met de crosskabel en ook met een andere straightkabel).

Wie kan mij helpen??? javascript:emoticon(‘:o’)

Vriendelijke groet,
    Marian
    [email protected]

:cry: :cry: :cry: :(

Bijdrager
    dimelot

Ik denk dat je IP-adress niet klopt. Check je Maccies ’s bij je netwerkvoorkeuren en kijk of je met de bijgeleverde software van HP of je het IP-nummer kan veranderen….

Bijdrager
    www.project-euh.com

Misschien moet je de printen opnieuw aanmaken. Veranderd IP-adres?

Bijdrager
    Rolf

Ehh…misschien een domme opmerking (of althans de opmerking van iemand die ook door schade en schande wijs is geworden).
    – Ik heb een thuisnetwerkje met iMac en XP-doos, met gedeelde USB printer van HP. Heb alles draadloos gemaakt, en wel met router die OOK als USB print-server kon fungeren. Alleen was MIJN HP daar niet voor geschikt.
    – Ik wilde een airport express aanschaffen, deels om ook dit printverhaal eindelijk draadloos te krijgen. Wederom wordt MIJN type HP niet ondersteund….

Maw – sorry voor de lange inleiding- is je printer er gewoon niet voor geschikt ??

Bijdrager
    marenda

Ik ben vanmiddag (zweet……. zweet…….) weer bezig geweest, en ik denk dus dat die HP inderdaad niet geschikt is. Er is in de papieren geen ip nummer te vinden, ik denk dat het komt omdat hij zelf geen netwerkpoort heeft. Daarom zit die assante er tussen om het om te zetten. Dat wordt dan toch een andere printer!!

Bedankt voor jullie reacties, en mocht het zaakje toch nog aan de praat krijgen horen jullie het natuurlijk.

Groetjes
    Marian

Bijdrager
    hansenonline
    ”Rolf”

Ehh…misschien een domme opmerking (of althans de opmerking van iemand die ook door schade en schande wijs is geworden).
    – Ik heb een thuisnetwerkje met iMac en XP-doos, met gedeelde USB printer van HP. Heb alles draadloos gemaakt, en wel met router die OOK als USB print-server kon fungeren. Alleen was MIJN HP daar niet voor geschikt.
    – Ik wilde een airport express aanschaffen, deels om ook dit printverhaal eindelijk draadloos te krijgen. Wederom wordt MIJN type HP niet ondersteund….

Maw – sorry voor de lange inleiding- is je printer er gewoon niet voor geschikt ??

zoekfunctie voor airport and hp en je vind deze link om een airport als jetdirect te laten fungeren en je kan lekker via airport printen.link
    succes er mee.

daan.

Bijdrager
    hans dorsman

Of sluit die printer gewoon op de usb poort aan.
    Nadeel is dan wel dat de computer waar die priner aan hangt aan moet staan als je met de andere wilt printen.

Hans

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.