13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    karf

“De Pers” Wat vind/denk jij er van?

Vandaag komt er een nieuwe gratis krant op de markt: De Pers.
    Dat blauwe styltje vind ik er wel lekker fris en clean uit zien. De inhoud heb ik nog niet bekeken want ik ga hem straks ophalen als ik naar school ga.

Ze zeggen zelf dat ze vooral “eigen” nieuws gaan schrijven. Ze hebben journalisten die 24 uur per dag paraad staan om nieuws te schrijven. Ze gaan dus op pad en wat ze tegen komen schrijven ze op.

‘De Pers gaat voor hard nieuws’
    De 31-jarige ondernemer Cornelis van den Berg staat op het punt krantengeschiedenis te schrijven. ‘Dit is ontzettend spannend. Ik moet veel leren, in korte tijd.’

Myrthe Hilkens

Tijdens zijn studie bedrijfskunde rolde Van den Berg via Metro de krantenwereld in. ‘Ik verbaas me over de spagaat waar de Nederlandse pers zich in heeft laten wurmen. Het probleem waarmee de krantenwereld zich geconfronteerd ziet, de daling van lezersaantallen, is al decennia aanwezig. De angst nog sneller lezers te verliezen, is groot. Dat heeft blikvernauwing tot gevolg.’

In een poging om lezers aan zich te binden, bepalen dagbladen hun koers op basis van markt- en lezersonderzoeken. Van den Berg: ‘Wij gaan uit van oude journalistieke waarden, van hard nieuws, van gedegen onderzoek. Sommigen zien een tegenstelling tussen kwaliteitsjournalistiek en een groot bereik. Ik niet.’

Terwijl Van den Berg door het land reist om het zakelijke aspect van De Pers dicht te timmeren, brainstormen anderen over de inhoud. ‘Ik verheug op de dag waarop ik aan de inhoudelijke discussies kan gaan deelnemen. Gelukkig overheerst het gevoel dat de inhoud in goede handen is.’

Bijdrager
    Roberta

Gehaald, maar nog niet gelezen. Ik hoor zo het commentaar uit de drukkerij wel, waarvoor ik de krant ook altijd meeneem ;-).
    Het wordt wel een volle rugzak ’s morgens, met 6 kranten…..:roll: .

Moderator
    Pete.Z

Ben benieuwd,is kijken of ik hem ergens zie liggen vandaag.

En ze staan trouwens paraat.

Bijdrager
    sally

http://www.depers.nl/

Online lezen kan ook. (een beetje moeizaam)

Bijdrager
    Moode

Ik heb hem online een beetje bekeken en ik vind het overkomen als een vrij degelijke serieuze krant. Ze moeten het natuurlijk nog waarmaken door constante kwaliteit te leveren.

Bijdrager
    nietorigineel

De Pers drukt ‘m.

Bijdrager
    JamesButter

Ik heb hem vanochtend in de trein even vluchtig doorgebladerd maar de opmaak stond me zo tegen dat ik maar een Metro erbij heb gepakt.

Kortom; ik vind De Pers niks.

Bijdrager
    sally

Ook nieuw en gratis (weekblad) van Roel Pieper
    Geen plaatjes
    Alleen maar opinies
    http://www.opinio.nu/
    Eigenlijk vind ik zoiets op het internet leuker… met direchte reageernogelijkheid.

Bijdrager
    Hans.
    ”JamesButter”

Ik heb hem vanochtend in de trein even vluchtig doorgebladerd maar de opmaak stond me zo tegen dat ik maar een Metro erbij heb gepakt.

Kortom; ik vind De Pers niks.

Ik vind de opmaak uit mijn eerste indruk online, wel mooi, niet zoveel reclame enz. :D

Bijdrager
    jeroen.p
    ”Da

Ik vind de opmaak uit mijn eerste indruk online, wel mooi, niet zoveel reclame enz. :D

Ja, ik ook.
    Alleen zou dat lettertype van de artikelen wel anders mogen… Veel te klassiek dit:P

Bijdrager
    Vulture

Lijkt meer op een opiniblad dan op een nieuwskrant. Weinig echt nieuws. Sportsectie is matig gevuld. Voorlopig blijk ik gewoon betalen voor een “echte krant”. Is wel leuk om naast mijn normale krant te lezen maar meer ook niet.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik vind het een zielig krantje. Over inhoud kan ik nog niet oordelen.

Waarom ik het een zielig krantje vind:
    – eerste dag stond het verkeerde uitzendschema TV in de krant
    – de directeur is arrogant en weet totaal geen enthousiasme uit te stralen
    – ‘De Pers’ vind ik een mislukte naam. Te gewoon.
    – de slogan ‘gratis maar niet goedkoop’ is gejat
    – je moet er te diep voor bukken als je er een wil hebben

Het is puur om het imago. Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om hem te lezen.

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”sally”

http://www.depers.nl/

Online lezen kan ook. (een beetje moeizaam)

De eerste krant met gebruiksaanwijzing:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.