21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    FFH

DE oplossing voor het 'nieuwe' ontgrendelen IOS 10.

OMT’ers,

Wellicht al bekend bij sommigen van jullie maar wil het toch delen.
    Kwam vanmorgen tijdens een rondje iOS10, op zoek naar veranderingen, de volgende optie tegen.
    Mijn grootste ergernis van iOS 10 is hiermee opgelost en dat is het van het eerst op de home-knop moeten klikken voor je kunt ontgrendelen.

Om dit te veranderen ga je naar:

– Instellingen
    – Algemeen
    – Toegankelijkheid
    – Thuisknop
    – Optie ‘Plaats vinger om te openen’ activeren.

Gr,

FFH.

Bijdrager
    imathijs

Ah te gek, thanks! Ik vond het al vrij onhandig.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ik stond altijd te kijken van iedereen die zo moet wennen aan de nieuwste versie van IOS. Dit jaar heb ik dit moment ook voor het eerst. Vooral de ontgrendeling die vind ik niets.

Moderator
    Night

Hmzz. Bij heb ik alleen maar de keuze uit ‘Standaard, Traag, Traagst’

Bijdrager
    goulashkanone

Super!!!
    Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@FFH,

Is zo ingesteld, moet nog steeds mijn vinger op de homeknop leggen EN drukken, klikken dus…!!!

Bijdrager
    JeroenXC
    Night op 16 september 2016

Hmzz. Bij heb ik alleen maar de keuze uit ‘Standaard, Traag, Traagst’

Welke iPhone heb je?
    Je moet wel Touch ID hebben om deze functie te hebben.

Bijdrager
    Gogol

Als je gewend was om op de homeknop te drukken en je duim erop te laten (zonder de knop ingedrukt te houden) is er mijns inziens geen verschil met vroeger. Ik heb zelfs gezocht naar het verschil in instelling bij toegankelijkheid opties en kon niets merken. Heb nu dus gemerkt dat er verschil is tussen de homeknop snel indrukken en weer snel loslaten, maar dat deed ik dus nooit. Ik zie ook het nut niet.

Bijdrager
    FFH

@joopjoopjoop.

Ik hoef niet te klikken, enkel mijn vinger op de home-knop en ik ben binnen (iPhone 6)

@night,

Je moet inderdaad wel Touch ID hebben zoals @jeroenxc al zei.

Bijdrager
    whaha

Kan iemand mij uitleggen voor welk probleem deze oplossing is?
    Nee, ik gebruik geen Touch ID, dus wellicht dat ik daarom het probleem niet ervaar.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@FFH,

Het werkt dus zo niet bij mij..

iPhone 6s, dus voldoende Touch, staat niet uit…

Kennelijk is het een at random functie, helaas Apple is niet meer wat het was, zijn meer bezig met overbodige toeters, bellen en kleurtjes…

Waarom kan ik mijn stembediening niet gewoon uitzetten, Mijnheer Apple?

Wat moet ik met stembediening als de foon in mijn zak zit?

Bijdrager
    whaha

Swipen of drukken op de thuisknop, dat is toch het enige verschil bij ontgrendelen?

Als er meer verschillen zijn, dan hoor ik het graag, want ik zie ze niet.

Overigens heb ik stembediening op mijn iPhone SE met iOS 10 gewoon ingesteld op ‘thuisknop ingedrukt houden’ en het werkt ook via mijn hoofdtelefoon als ik daarvan het knopje in druk. Ik gebruik het wel eens om iemand te bellen, maar dat gaat nog zeldzamer worden dankzij die nieuwe telefoon-widget.

Moderator
    Night

Jammer dat die “functionaliteit” niet gewoon is in te stellen als keuze. Ik vond swipe wel zo makkelijk.
    (en ja, ik heb nog gewoon een ‘5’, dus ik snapte al dat dit alleen zou werken met TouchID, maar vond het desondanks jammer dat ik dan geen keuze had)

Bijdrager
    whaha

Daar heb je een goed punt, Night.

Ik ben er nog niet helemaal aan gewend dat ik niet meer hoef te swipen, maar voor mijn gevoel ben ik wel sneller ‘binnen’, zeker als mijn beveiliging tijdelijk uitstaat. Ik vind het wel comfortabel en praktisch, maar dat het niet aanpasbaar is, is wel weer een beetje een iOS dingetje. Beetje eenheidsworst zo.

Wacht even, als je swipen zou instellen als ontgrendeling, hoe kom je dan bij de camera en de widgets?

Bijdrager
    Niels

Was zeker even wennen, al ging het met Touch ID eigenlijk niet veel anders. Zeker icm raise to wake ideaal en razend snel: iPhone pakken met duim op thuisknop, optillen en je bent direct op het thuisscherm.

Pre-5s toestellen hadden natuurlijk swipe to unlock. Zeker als je jarenlang iPhones gewend bent, is deze verandering dus echt wennen. Het swipe-automatisme ben je niet zo snel verleerd als je dit al jaren doet.

Wellicht dat Apple dit na klachten weer terugbrengt in iOS met de volgende update

Bijdrager
    whaha

Ja, maar hoe kom je dan, zonder te ontgrendelen, bij je widgets en je camera?

Bijdrager
    koen

Als ik iets te lang op de Home knop duw dan krijg ik telkens dat vervelende ‘Voice’ scherm en geluid. Kan ik dat ook ergens uitzetten?

Bijdrager
    navnerood

Koen, hier ook. iPhone 6.
    Heb Siri uitgezet, maar komt bij iets te lang indrukken toch tevoorschijn.
    Bij mn iPad Siri uitgezet en hier is het ook echt uit.

Ga op de iPhone wss downgraden vanwege deze imo bug.

Moderator
    Night

@whaha” Wat dacht je van de andere kant op swipen?

Op OSX kun je al je muisbuttons individueel op je wensen afstemmen, dus waarom geen menu optie algemeen > homescreen
    Swipe-up = [keuzelijst]
    Swipe-down = [keuzelijst]
    Swipe-left = [keuzelijst]
    Swipe-right = [keuzelijst]
    Homebutton = [keuzelijst]

of zoiets.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    whaha

Nee joh, dat is veel te ingewikkeld. Dat vinden ze bij de ontwerp-afdeling van Apple vast niet goed.;)

Verder ben ik het wel je eens, het zou makkelijk kunnen, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren…

Bijdrager
    whaha

Inmiddels heb ik nu zelf ook Touch ID en snap ik het probleem waar mensen mee zitten, ook al heb ik er zelf geen last van.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.