18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    me.com

De on-officiele MacOSX.nl Widget Beta!

Hallo allemaal!
    Hierbij mij eerste MacOSX.nl widget die gemaakt is in Dashcode, de widget is nu nog in beta staat.
    Met 2 features zoals Zoeken op artikel, en de grootte aanpassen van de artikel.
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ook heeft de widget een MacOSX.nl-look.

Download de widget: Hier

Nogmaals: Het is een beta, dus er komen waarschijnlijk nog veranderingen! :wink:

Bijdrager
    ragoooon

Leuk gedaan, maar voor het nieuws op macosx.nl zou ik het nu niet echt doen :roll: .

Bijdrager
    Thoomas

Inderdaad erg leuk, maar veel nieuws zie je hier niet.

Bijdrager
    Ludo

En wat is het verschil met de bestaande osx-widget?

zie http://www.macosx.nl/?p=extras

De bestaande werkt trouwens niet goed meer zie ik nu, de forum threads worden niet ververst, dus dan is het een leuk alternatief!

Bijdrager
    Thoomas

Dat je met deze widget het nieuws ín het venster van de widget kan lezen, en dat is bij de al bestaande widget niet zo, daar wordt een nieuw browservenster geopend met daarin het nieuws.

Bijdrager
    Ludo

ja ik vindt een widget meer een handigheidje om even te kijken of er iets interessants voorbij komt, dan om er hele lappen tekst mee te gaan lezen, de functie wordt dan teveel verschoven denk ik.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dashcode?

dat bestaat toch nog niet:?

Bijdrager
    PietjePuk

Apple heeft een bèta vrijgegeven.

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan je hem misschien opvouwbaar maken?

Dat scheelt ruimte als je hem niet gebruikt.

Moderator
    Mac Daddy

Ik zal hem waarschijnlijk niet gebruiken. De bestaande is al handig genoeg, maar leuk dat je zoiets probeert.

Maar dan nog een puntje van kritiek. Waarom heeft hij een andere kleurstelling dan het icoon en dus ook die van Macosx.nl? En waarom heb je het logo zo in elkaar gedrukt? Dat ziet er echt niet uit.

Bijdrager
    Steff

Nee ik gebruik zowieso geen Dashboard want Dashboard brengt voor mij niets nieuws. Maar de kleuren komen niet echt overeen met de widget en MacOSX.nl.

:?

Bijdrager
    Xenophon

Leuk gedaan. Maar voor het nieuws ga ik meestal naar macfan.nl omdat je dan alle headlines van meerdere sites direct ziet.

Misschien is dat nog een ideetje. En anders: ik zoek vaak dingen op het forum, en daar zou een widget handig voor kunnen zijn. Dus alsvolgt:

http://www.google.nl/advanced_search?q=zoekopdracht+site:http://forum.macosx.nl/&hl=nl&lr=&as_qdr=all

Bijdrager
    me.com

Bedankt voor jullie reacties, ik zal hier in de toekomst iets mee doen!

Ik heb alvast de volgende versie ge-released met wat kleine aanpassingen zoals:

– Datum dat niet goed werkte weggehaald
    – Zoekveld grijze kleur tekst
    – Kleine aanpassing in het icoon
    – Kleine aanpassing interface
    – Achterkant van de widget aangepast met wat info
    – Knop ‘Refresh Feed’ toegevoegd op de achterkant van de widget

Verdere wijzigingen komen nog. Stay Tuned!

Download versie 0.2b

Bijdrager
    me.com

Nu ook te downloaden:

Download nu versie 0.1b

Bijdrager
    PietjePuk

Luistert daar dan iemand naar?:P

Bijdrager
    me.com

ik wel:P
    Echt super hoe ze die podcasts maken!

Geblokkeerd
    Anoniem

JA!

Go OMT!

Geblokkeerd
    Anoniem

Over de widget: De knop “meer info” is een beetje zinloos, aangezien hij naast de i staat, verder ziet hij er leuk uit. Jammer alleen dat vodcasts het niet doen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.