17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Nextweb

De nieuwe Macbook Pro M1, is geweldig, op een ding na.

Voor wat ik nodig heb, geen zware videobewerking of zeer zware applicaties, werkt de Macbook uitstekend. Tot nu toe pas één nadeel. Bij alle macbook’s tot nu toe zat de voedingskabel altijd met een magneet vast.

Bij de Macbook Pro M1, is r sprake van een USB C aansluiting voor de voeding. Met andere woorden, indien iemand struikelt over de kabel, gaat de macbook mee. Met andere woorden, snel een langere kabel bestellen. Verde perfect.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Nextweb op 23 december 2020 om 18:09</p>
    Bij alle macbook’s tot nu toe zat de voedingskabel altijd met een magneet vast.

een usb-c aansluiting is er al een paar jaar.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Nextweb op 23 december 2020 om 18:09
    … alle macbook’s tot nu toe …

Tot een jaar of 4 geleden inderdaad… Heeft niks met de M1 te maken.

Bijdrager
    Nextweb

De twee notebooks met magneet aansluiting dateren ook van daarvoor, dank !

Bijdrager
    KarelWillem

Magnetische connector gebruiken, dan tikt hij direct los als iemand er achter blijft hangen.

Bijdrager
    KarelWillem

Die kan je in vele vormen kopen. Erg handig wel.

Bijdrager
    Matador

Maar hij heeft wel een punt: het is een stommiteit dat Apple de MagSafe connector in de prullenmand heeft gegooid.

Bijdrager
    Ome Kor

Kun je niet net zoals bij een iPad die Mac aan het eind van de dag opladen? Als je toch geen zware dingen ermee doet, dan zal het verbruik wel meevallen. Ik hoef mijn MacBook Air ook maar eens in de paar dagen te laden.

Sleutelbeheerder
    Night

De afbeeldingen die KW plaatste, zouden standaard in de doos moeten zitten bij een MacBook. Als de hele wereld wil, dat alles USB-C wordt, prima, maar de MagSafe was echt een speerpunt van de oudere MacBooks, en het is inderdaad meer dan zonde dat deze omwille van USB-C weggesaneerd is. Dan maar een aparte laadkabel.

Bijdrager
    computer space

Blijft Apple he?

Vraagt de EU om standaard stekker telefoon denkt Apple: boeit ons niks, jullie krijgen gewoon lousy USB 2 in een niet standaard stekkertje.

En bij laptops, waar niks verplicht is, gaan ze heel ongepast wel de USB-C standaard volgen. Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik blijf USB-C maar een flutstekker vinden. Het dunne plastic in de stekker is heel fragiel, en breekt snel, met als gevolg dat je de stekkers kunt weggooien. Micro-USB was misschien irritant qua insteken, maar werkt altijd en gaat nooit stuk.

Bijdrager
    GoeieDag

computer space cake op 24 december 2020 om 00:15
    Micro-USB was misschien irritant qua insteken, maar werkt altijd en gaat nooit stuk.

Hahahaha

Bijdrager
    KarelWillem

computer space op 24 december 2020 om 00:15
    …ik blijf USB-C maar een flutstekker vinden. Het dunne plastic in de stekker is heel fragiel, en breekt snel…

Wot?! I

Verbogen en afgebroken Lightning stekkertjes heb ik gehad, verbogen pinnen op een Micro-USB stekker; yep, been there. Maar plastic in een USB-C stekker dat breekt?? Nope.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    KarelWillem

Matador op 23 december 2020 om 19:24
    …het is een stommiteit dat Apple de MagSafe connector in de prullenmand heeft gegooid…

Ja, als MagSafe gewoon standaard MagSafe was gebleven wel. Maar als je een stapeltje MacBooks hebt liggen wordt je helemaal wakkie van de verschillende modellen. Dan pak je elke keer nèt de verkeerde lader.

USB-C is de way to go. En zoals je hierboven ziet kun je dat zo Ma(c)(g)’Safe’ maken als je wilt. Ook gewoon veel fijner dat je simpel een kabel kunt wisselen voor weinig geld, en dat je dus niet een complete lader moet vervangen als je kabel gaar is.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>computer space op 24 december 2020 om 00:15</p>
    Blijft Apple he?

Vraagt de EU om standaard stekker telefoon denkt Apple: boeit ons niks, jullie krijgen gewoon lousy USB 2 in een niet standaard stekkertje.

Huh?

Bijdrager
    pruus

Wij gebruiken inmiddels op alle apparaten de magnetische doppen zoals KarelWillem tipte. Werkt goed en fijn. Weliswaar niet geschikt om data over te pompen, data koppeling. Maar nu kunnen wij met een snoer alles laden. En op vakantie? Zalig….nadelen  1: De kabels blijven ‘plakken’ aan alles van metaal; horlogeband, koptelefoon. 2: de doppen steken uits meer uit, dus kans op beschadiging ondergrond en niet passende hoesjes. Daar staat tegenover, als iet kapot gaat, nieuwe bobbel er in en klaar.

Bijdrager
    Nextweb

Dank voor jullie tips. meedenken, know how ed !

Ik ga ermee aan de slag.

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>KarelWillem op 24 december 2020 om 08:20</p>

computer space op 24 december 2020 om 00:15
    …ik blijf USB-C maar een flutstekker vinden. Het dunne plastic in de stekker is heel fragiel, en breekt snel…

Wot?! I

Verbogen en afgebroken Lightning stekkertjes heb ik gehad, verbogen pinnen op een Micro-USB stekker; yep, been there. Maar plastic in een USB-C stekker dat breekt?? Nope.

+1… Ik zou echt willen dat Apple overál naar USB-C ging. Gaat niet gebeuren, weet ik… Maar toch zou ik het willen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.