6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr. Cheese

de nieuwe macbook of de macbook pro 13 retina

ik vind wil graag en nieuwe laptop voor de middelbare. mij Sony Vaio laadt door een paar druppels niet meer snel alle programma’s op. ik zit er aan te denken om een mac te nemen. maar ik had gezien dat de Macbook trager is dan de pro. welke moet ik nemen. bedrag rond 1500 euro

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De iMac is al afgevallen dus?

Dit hoort zo niet. Vraag deze vraag liever opnieuw in een van je oudere topics.

Bijdrager
    Mr. Cheese

ja

Bijdrager
    Mr. Cheese

ok

Bijdrager
    Mr. Cheese

dank je waffle voor die tip. anders had ik nog duizenden topic’s gemaakt:)

Bijdrager
    Pietje13

Maar uhh… Stel je voor je krijgt hier 13 reacties die allemaal zeggen dat je de Macbook Pro moet nemen: doe je dat dan? Ik bedoel: jij weet wat je met een laptop wil gaan doen toch? Je gaat naar/zit op de middelbare school. Dan is het toch niet teveel gevraagd om een beetje zelf na te denken?

Welke laptop spreekt je qua uiterlijk het meeste aan?
    Vind je een retina scherm belangrijk?
    Hecht je waarde aan accu duur (9 uur macbook vs 10 Macbook Pro Retina)?
    Denk je dat 12″ groot genoeg is?
    Is 1.6 kilo te zwaar om elke dag mee te nemen?
    Sluit je vaak randapparatuur (harde schijf, printer, telefoon oplader etc) aan op je laptop?
    Wil je méér dan een beetje Word documenten tikken, YouTube kijken en Facebooken?
    Hecht je waarde aan wat je vriendjes de stoerste laptop vinden?

Het komt er op neer dat JIJ en alleen JIJ voor jezelf moet afwegen wat de belangrijkste factoren aan een laptop zijn. Dat kan geen enkele OMT’er voor je beslissen zo lang je niet duidelijk bent over welke breekpunten je valt. Als je hier verkondigt dat je dagelijks bezig bent met zware videobewerking en twijfelt welke laptop het meest geschikt is kan ik daar nog enige begrip voor opbrengen maar wat je nu doet is compleet nutteloos. Het wordt tijd om voor jezelf na te denken en zelf keuzes te maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.