-
Na een diefstal afgelopen week de nieuwe Macbook Pro Besteld.
Standaard model alleen met de 7200 toeren schijf erin.
Stiekum is die overigens wel iets duurder geworden mijn inziens want je moet nu de display naar VG en display naar DVI aanschaffen. 2 x 29 EUR
DVI omdat ik hem nog wel eens aansluit via HDMI kabel op de TV en de VGA om een normale presenatie te kunnen houden op een standaard beamer.”jojoplato”een vraagje over de nieuwe macbook:
ik weet niet goed welke te bestellen:
ik wil zowieso een hd van 250Gb,
dus zou het basismodel met 250Gb op 1289 euro komen.
Dat is 210 euro minder dan het 2,4 Gb model.Die verlichting van de toetsenborden is niet zo belangrijk,
maar ik vraag mij af of ik later geen spijt ga hebben dat ik de 2,0 Ghz gekocht zal hebben ipv de 2,4Ghz.
M.a.w. is dat verschil in Ghz duidelijk merkbaar?
(Ik werk soms wel eens met FCP, en converteer ook heel vaak videobestanden vb van dvd naar ipod)jopla
Ik denk dat RAM belangrijker is dan Ghz, en misschien kan je HD en RAM beter zelf inbouwen zou veel geld schelen met weinig werk
”G-Force””spacefreek”Is de “nieuwe” processorsnelheid van 2.0 GHz nu een stap terug i.v.m. het voorgaande model? (MacBook)
Nee, eigenlijk niet want de Front Side Bus is hoger en de nieuwe processors zijn nog zuiniger ook.
Dus met een 2.0GHz model haal je betere prestaties als met de “oude” 2.4?
niet echt om blij van te worden:
– macbook pro alleen in glossy te verkrijgen (gay)
– geen blu ray drive
– slechts 2 usb poorten die veel te dicht op elkaar zitten
– op de gewone macbook zit geen firewire poort
– slechts 0,53 mhz sneller dan het oude model
– weer nieuwe beeldscherm plugjes die niet uitwisselbaar zijn met oudere modellen
– nieuwe displays niet bruikbaar voor oudere modellen
– solid state harddisk voor 600 euro extra
– spontaan zelfontbrandende accu’s
– en nieuwe modellen zijn lelijker dan het oude model”spacefreek””G-Force””spacefreek”Is de “nieuwe” processorsnelheid van 2.0 GHz nu een stap terug i.v.m. het voorgaande model? (MacBook)
Nee, eigenlijk niet want de Front Side Bus is hoger en de nieuwe processors zijn nog zuiniger ook.
Ik kan mij niet voorstellen dat je die 400 MHz gaat merken, zeker niet met een hogere FSB en geheugensnelheid op het nieuwe model.
”G-Force””spacefreek””G-Force””spacefreek”Is de “nieuwe” processorsnelheid van 2.0 GHz nu een stap terug i.v.m. het voorgaande model? (MacBook)
Ik kan mij niet voorstellen dat je die 400 MHz gaat merken, zeker niet met een hogere FSB en geheugensnelheid op het nieuwe model.
Oke, ik heb uiteindelijk toch het 2.4GHz model gekocht, die zal zeker als een zonnetje lopen
Kan iemand me een indicatie geven van hoeveel beter de nVidia GeForce 9400 M en 9600 M kaarten nu zijn ten opzichte van de vorige? En dan bedoel ik vooral tegen over de Intel GMA grafische kaart. Apple liet natuurlijk wel een grafiek zien, maar dat zegt me uiteindelijk weinig.
Is de Grafische kaart in de gewone MacBook echt state of the art voor Notebooks zoals Apple zegt, of valt het wel mee?
Ik heb een vraagje:
Wat zou verstandiger zijn? gewoon de 2.4 ghz macbook of de 2.0 ghz macbook met een 250gb hardeschijf (90 euro) en 4gb geheugen (140 euro)Een 250 GB hardeschijf heb ik zo sowieso nodig. Ik wil er voornamelijk op internetten, muziek luisteren ( en mischien ook maken met logic of garage band), afentoe Photoshoppen en soms een spelletje mee spelen. Of is het mischien het verstandigst de 2.4ghz te kopen en eventueel later nog uit te brijden met geheugen?
InactiefAnoniem15 oktober 2008 om 14:44”AST”Zit op de “oude” MB ook. Is dat niet voor je Afstandsbediening?!
Jaa, de IR ontvanger + nog een witte led om de status aan te duiden.
Zo heb ik het in het filmpje ervan gezien.”RickDeRaaf”ik wil niet zeiken maar…………….
Het was mooier geweest als die sleuf er niet zat en de IR ontvanger achter de zwarte glasrand was weggewerkt!
Maar waar praten we over……..Ik vind voor de rest dit design in tegenstelling tot velen hier erg mooi!hahahahaha muggenzifter
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.