18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Juriaan

De nieuwe Mac Pro, wanneer komt hij bij jullie?

Hij staat gepland voor 18 Maart, hoe zit ’t bij jullie ?

Juriaan :)

Bijdrager
    stijn23

Tussen 23 en 27 maart normaal gezien:)

Bijdrager
    Grave

^Welke setups hebben jullie besteld, en waarom? Wat doen jullie ermee?

Zit zelf nog te twijfelen om voor de “oude” dual quad 2,8Ghz te gaan. De nieuwe enkele quad valt voor mij zowieso al af door het beperken van het geheugen tot maximaal 8GB en dat is voor mij echt een dikke no no. Bovendien kan ik de oude voor 2000 euro kopen nieuw en de nieuwe dual quad 2,26 ghz kost meteen al 3000 en met mijn kortingen nog een dikke 2500.

Dus waarschijnlijk bestel ik de dual 2,8GHz penryn :innocent: Wacht de eerste test nog even af, maar zou snel binnen moeten zijn aangezien de levertijd maar op 4 dagen stond, zien we dan echt wat ze doen :wink:

Bijdrager
    bedhead
    ”Grave”

Ik heb vandaag nog een ‘oude’ 8-core 3,0 gekocht. Moet eerlijk zijn dat ik de nieuwe setup maar nix vind. Wat ik ermee doe? Producen (geluidsstudio).
    En waar zijn jullie zoal mee bezig?

Bijdrager
    stijn23

Ik heb de 2,66Ghz besteld in Engeland, met extra mini displayport-dvi adapter, zodat ik twee dvi-schermen kan aansturen.
    Ik ben student elektronica-ict, en zocht een computer die nog jaren mee zou draaien. Oorspronkelijk was ik van plan de 2,8Ghz quad core te bestellen, maar ik ga nu maar meteen voor het nieuwe model.

Bijdrager
    Grave
    ”stijn23″

Ik heb de 2,66Ghz besteld in Engeland, met extra mini displayport-dvi adapter, zodat ik twee dvi-schermen kan aansturen.
    Ik ben student elektronica-ict, en zocht een computer die nog jaren mee zou draaien. Oorspronkelijk was ik van plan de 2,8Ghz quad core te bestellen, maar ik ga nu maar meteen voor het nieuwe model.

Waarom in Engeland besteld? Voorheen was Engeland idd goedkoper met de koers, maar de nieuwe mac Pro is daar duurder dan hier met de koers omdat Apple de prijs van de Mac Pro op de koers aangepast heeft.

”bedhead”
    ”Grave”

Ik heb vandaag nog een ‘oude’ 8-core 3,0 gekocht. Moet eerlijk zijn dat ik de nieuwe setup maar nix vind. Wat ik ermee doe? Producen (geluidsstudio).
    En waar zijn jullie zoal mee bezig?

Mooie setup!

Heb zelf zonet een offerte aangevraagd voor de “oude” 2×2,8GHz Mac Pro, zelfde reden als jouw. Vindt de nieuwe setup niet de prijs/prestatie waard. Gebruik hem vooral voor DTP werk, niet super zwaar werk, maar wil er zowieso 5/6 jaar mee kunnen doen zonder problemen.

Bijdrager
    stijn23

De prijs is in Engeland inderdaad duurder geworden, maar niet in die mate dat hij daar duurder is (omgerekend kost hij standaard 2125 euro).
    Bovendien kan ik de Mac Pro aan studentenkorting krijgen. Die is in Engeland bijna 3 keer groter dan de studentenkorting in België.
    Uiteindelijk komt het erop neer dat de mac een dikke 400 euro goedkoper is in Engeland. (Het 2,8Ghz Quad core model was zelfs meer dan 700 euro goedkoper in Engeland)

Bijdrager
    Grave

Hoe kan je studentenkorting in Engeland krijgen?

Kan zelf alleen hier in Nl studentenkorting nog krijgen, maar niet in het buitenland naar mijn weten.

Maar je hebt dus liever de nieuwe enkele 2,6 quad dan de “oude” octo 2,8Ghz?

Bijdrager
    stijn23

Ikzelf kan geen studentenkorting krijgen, maar een vriend van me studeert in Engeland;)
    Bovendien is de 2,6 quad nog steeds goedkoper voor mij dan de 2,8Ghz octo. (die is niet meer verkrijgbaar in de applestore, dus ook niet aan studentenkorting)
    Ik ben meer geneigd om voor het nieuwe model te kiezen door de grotere hoeveelheid DDR3 geheugen (dat tevens triband is). Ook de schijfruimte is verdubbeld, en de videokaart is ook fel verbeterd. En niet te vergeten: er zit een vernieuwde processor in;)
    Ik weet dat het nog wat gissen is naar de prestaties, maar als ik het zo lees, zijn er wel serieuze verbeteringen in de architectuur doorgevoerd.
    Nu werk ik met een G5 1,6Ghz, dus het kan er zeker niet op verslechten;)

Bijdrager
    Grave

Aah ok, dacht al. anders zou het idd wel interessant in Engeland worden.

Nadeel van die quad is dat je “maar” tot 8GB erin kan plaatsen aan geheugen, in 4 geheugen slots. En dat is het maximale, en als je er 4 in stop geen triband lijkt me, dus dat vond ik het eerste grote nadeel van de nieuwe quad. Schijfruimte maakt mij niet uit, de geplaatste schijf gaat eruit en plaats een 750Gb schijf voor 65 euro, die dingen kosten geen drol meer, dus die extra 300 GB doet me ook niks.

Videokaart maakt mij ook niks uit, game er toch niet op en de programa’s die ik gebruik maken er niet echt gebruik van. Zag op de apple site dat de nieuwe 2,93 GHz versie maar 10% sneller is dan de oude 3,2 ghz in Photoshop. Dus neem aan dat de oude 2,8GHZ octo een stuk sneller zal zijn in oa Photoshop dan de enkele nieuwe quad, iedergeval niet langzamer.

^Dat waren voor mij zelf de afwegingen.

Bijdrager
    Gothenburg

Ben er over aan het twijfelen. Ik wil alleen eerst graag de benchmarks zijn tussen de oude octocore en de nieuwe quadcore. Nadeel van de nieuwe quadcore lijkt mij idd de beperking van 8 GB ram

Bijdrager
    Juriaan

Ik heb de 8-core 2.26Ghz, met de ATI kaart, en Airport uitbreiding!

Bijdrager
    Linkeltje

Dacht eerst meer aan de quad 2.93, maar ik heb nu toch meer een oogje op de 2.26 8-core. Ik wacht nog wel even op de benchmarks.

De software die ik gebruik atm zijn oa Blender, CS4 Design Premium, Painter IX.
    Dus niet voor gaming, al lijkt ’t me best leuk om op een blauwe maandag bijvoorbeeld eens een van die nieuwe Blizzard games uit te proberen.

Ik heb het liest de snellere videokaart, maar als hij buitenproportioneel veel energie vreet of opvallend luidruchtiger is, dan ga ik liever voor de stille, vriendelijke en iets minder snelle kaart.

Bijdrager
    stijn23

Mij lijkt de nieuwe videokaart vooral handig voor als Snow Leopard uitkomt, ivm OpenCL.
    Het geheugen is inderdaad een nadeel, en het is mij ook een raadsel wat er met die triband gebeurt als er een vierde module bijgeplaatst wordt. Maar wie weet passen er toch modules van 4GB in. (Het zou niet de eerste keer zijn dat er eigenlijk meer geheugen in kan dan officieel door apple wordt ondersteund.)
    Ook het feit dat er geen frontsidebus meer is, lijkt me positief. Daarbij dan nog eens extra functies als hyper-threading en turbo-boost, lijken me een goede invloed te hebben op de snelheid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_3

Bijdrager
    LuCaZ

Ik heb me gisteren nog de ‘oude’ acht-core 3ghz aangeschaft in Engeland (omgerekend ongv. 2500euro, met verzending).
    Eerst wou ik gaan voor de 2,8Ghz versie, maar deze hadden ze helaas niet meer, maar ze hadden wel nog een 3Ghz versie staan.
    Ik was ook niet echt enthousiast van de update van de nieuwe Mac Pro – vooral doordat je al de 8-core nodig hebt voor meer dan 8Gb ram. Daarnaast is de ‘oude’ méér dan snel genoeg en 500euro goedkoper!
    De ATi kaart koop ik misschien ooit nog eens bij, maar ben toch niet echt zo’n gamer.

Bijdrager
    Jorasho

Quad met Airport. Voor 19 maart.

Alleen zit ik nog even te twijfelen welk scherm erbij te nemen. Die Dell-bakken zijn fysiek toch wel erg lelijk:)

Bijdrager
    Gothenburg
    ”LuCaZ”

Ik heb me gisteren nog de ‘oude’ acht-core 3ghz aangeschaft in Engeland (omgerekend ongv. 2500euro, met verzending).
    Eerst wou ik gaan voor de 2,8Ghz versie, maar deze hadden ze helaas niet meer, maar ze hadden wel nog een 3Ghz versie staan.
    Ik was ook niet echt enthousiast van de update van de nieuwe Mac Pro – vooral doordat je al de 8-core nodig hebt voor meer dan 8Gb ram. Daarnaast is de ‘oude’ méér dan snel genoeg en 500euro goedkoper!
    De ATi kaart koop ik misschien ooit nog eens bij, maar ben toch niet echt zo’n gamer.

Als 10.5.7 of Snow Leopard uit is;)

Bijdrager
    Juriaan

Hij is vandaag verstuurd!
    Vrijdag geleverd!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.