16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    onemorevaral

De nieuwe Mac mini zelf upgraden

Heeft iemand de nieuwe mini al gezien? Is hij net zo makkelijk te upgraden als de vorige versie? Ik zie dat er 1066 MHz DDR3 geheugen inzit, bij Paradigit zie ik alleen 1333 MHz DDR3 geheugen, is dat te gebruiken in deze mini?

Bijdrager
    Selected
    ”onemorevaral”

Is hij net zo makkelijk te upgraden als de vorige versie?

Ben je het zeker..??? :sealed:

Bijdrager
    wouwout

joh koop dat ram er gewoon bij. 45 euro voor 1 gb extra. scheelt je veel ellende met openmaken van de mini.

Bijdrager
    –help
    ”Selected”
    ”onemorevaral”

Is hij net zo makkelijk te upgraden als de vorige versie?

Hoe bedoel je dat:P ?

Bijdrager
    Koetjesreep

Tot aan die snelheid werkt het, maar waarom zou je er minder in doen als het sneller kan.
    En als ze iets niet hebben, kijk ik meestal naar een andere winkel, ik weet niet hoe jij dat doet?

Bijdrager
    onemorevaral
    ”Selected”

Wat bedoel je? Ik heb de vorige (en ook de G4) mini probleemloos van meer geheugen en grotere harddisk voorzien…

Bijdrager
    onemorevaral
    ”wouwout”

joh koop dat ram er gewoon bij. 45 euro voor 1 gb extra. scheelt je veel ellende met openmaken van de mini.

Nou, bij Apple kost 4G 135 euro, en een 320G schijf 160. Die onderdelen zijn bij Paradigit voor de helft te krijgen, dat is de moeite waard…

Moderator
    unSOUND

Maar blijkbaar zijn dat dus niet dezelfde onderdelen… :wink:

Let je goed op welk Ram je koopt ? Niet alle merken werken immers even goed, dus klakkeloos de goedkoopste pakken pakt misschien minder goed uit dan je nu denkt… OCZ bijvorrbeeld werkt wel vrij goed in Intels, maar is met zijn 120 euro dus nauwelijks goedkoper dan Apple zelf, en dan moet je het nog zelf plaatsen ook….

Bijdrager
    onemorevaral
    ”Koetjesreep”

Tot aan die snelheid werkt het, maar waarom zou je er minder in doen als het sneller kan.
    En als ze iets niet hebben, kijk ik meestal naar een andere winkel, ik weet niet hoe jij dat doet?

Nou, ik zie nergens 1066 MHz geheugen, alleen 1333 MHz… En ik wil het wel hier in Utrecht kunnen kopen…

Bijdrager
    onemorevaral
    ”unSOUND”

Maar blijkbaar zijn dat dus niet dezelfde onderdelen… :wink:

Let je goed op welk Ram je koopt ? Niet alle merken werken immers even goed, dus klakkeloos de goedkoopste pakken pakt misschien minder goed uit dan je nu denkt…

Nou, goedkoop is meestal niet zo het probleem is mijn ervaring (wel bij jullie, ik heb indertijd de hele thread over het upgraden van de vorige mini gelezen waar jij prominent aanwezig was), maar het moet wel precies het goede RAM zijn…
    Maar daarom plaats ik ook dit draadje, misschien is er iemand anders die het eerst probeert ;-).

Bijdrager
    abacab

Ik heb niet zo beste ervaringen met goedkoop RAM geheugen. Alles ging een half uurtje goed tot het beeld begon te flikkeren en de mac niet meer opstartte. Ik heb héél wat moeten doen om mijn gegevens te recupereren.

Dat je bij een ouder toestel experimenteert kan ik begrijpen, maar bij een nieuw, nog in garantie. En er is zelfs nog niets te vinden op het net over mensen die dit zelf geplaatst hebben.

Misschien halen we hier bij OMT wel weer een primeur!

Bijdrager
    fnk

http://www.macminicolo.net/macmini2009.html

Makkelijk is anders…………

Bijdrager
    superluuk

het ziet er een stuk moeilijker uit als het is:) (met 2 schone plamuur-messen heb je dat ding zo open)

maarja je moet geen 2 linker handen hebben:P

Ik ik zou niet willen zeggen dat “goedkoop” geheugen niet altijd met apple werkt.

(het geheugen wat apple er zelf in doet is ook meestal een chinees B merk. )

Alleen apple is zeker bij bepaalde producten erg kieskeurig met de RAM….

Bijdrager
    onemorevaral

Nog iets meer gedetailleerde instructies om de mini open te krijgen:
    http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/Mac-Mini-A1283/659/1

Bijdrager
    onemorevaral

Waarschijnlijk voldoet 2 keer dit geheugen prima:
    http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_SO-DIMM_DDR3/Kingston_ValueRAM/2_GB_DDR3-1066/-1072482/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=SO-DIMM+DDR3
    Het is dat ik geen grotere harde schijf nodig heb (mijn data staat op externe FW disks), anders loont het toch zeker de moeite om de upgrade zelf te doen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.