24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordan_D

de nieuwe iPod line, Steve ik mis wat…

Ik vind de nieuwe lijn van de iPod familie wat missen in zijn huidige vorm.
    Het is wat Out of Sync. En ik kan niet begrijpen dat Steve het niet in een lijn heeft laten trekken.

Na wat geknutsel kwam ik op dit idee voor een volgende Nano. Zelfde form factor als de iPod Touch en iPhone. De dimensions van de huidige Nano, met als extra’s bluetooth en een camera. Prijs € t.b.c.
    Maar ik ben benieuwd wat julie mede maccers denken van het Nano model. Voldoet de 1e, 2e of nu 3e generatie of moet het op een lijn komen?

[URL=http://img404.imageshack.us/my.php?image=itouchnanowebqo0.jpg][/URL]
    Cheers, JD[/img]

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    LEXY

Camera en bluetooth erop is prima natuurlijk. Maar jouw ontwerp levert wel een kleiner scherm op. Niet zo prima dus.
    Maar ja, het zou een nano zijn dus aan de andere kant… Als er ook wifi op zou zitten, wordt internetten wel lastig met zo’n kleiner schermpie.
    Het huidige nano ontwerp vind ik niet zo fraai, te breed. Maar ondanks dat wordt het vast een kassucces. Want dit mega dunne (vrouwen) apparaatje heeft wel video kan ook nog als spiegeltje worden gebruikt, en kost geen drol!

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Vind het zeer jammer dat er geen mail op zit. Daarom is er deze site.

Bijdrager
    Xcode

Zodra Apple jouw idee op de markt gaat brengen, dan zal de iPhone minder verkocht worden. Het idee om een iPod nanotouch te maken is niet zo’n gek idee, maar het is nog niet het juiste moment om dat te introduceren. Op dit moment hebben de iPhone en de iPod touch een schermgrootte van 3.5″ om sites in Safari goed te kunnen laten zien en zodat je films op een groter scherm kan zien. Ook komt Cover Flow zo beter tot z’n recht. Ik zie op dit moment alleen maar voordelen in de grootte van het 3.5″ scherm. Bij een eventuele nanotouch zal Safari wegvallen, want dan zal het teveel gaan lijken op de ‘devices’ waar Apple niet z’n producten op wil laten lijken. Ook denk ik dat de scrollfunctie daar wat minder goed op zal werken, want je hebt een minder groot scroll-oppervlak.

Bijdrager
    bramvdb

Ik vind het ontwerp wel goed, als ze dan alle iPod’s er zo kunnen doen uitzien is het 1 lijn, maar nu is het eigenlijk enkel de iPod touch en de iPhone die niet in de huidige lijn passen.
    En een nano met camera, bleutooth en aanraakscherm komt wel zeer duur uit denk ik.

Bijdrager
    .Arne

Die hele touch-techniek heeft natuurlijk al een steviger prijskaartje dan het clickwheel. Bovendien vind ik een camera nogal nutteloos. Ik vind de Nano prima zoals die nu is. Ik denk dat Apple nog wel een tijdje doorgaat met het clickwheel. Die nieuwe interface voor de Nano en Classic vind ik trouwens ook erg geslaagd.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik denk dat Apple bang is om afstand te doen van het ClickWheel. Dat is natuurlijk totally iPod.

Bijdrager
    Jordan_D
    ”LEXY”

Camera en bluetooth erop is prima natuurlijk. Maar jouw ontwerp levert wel een kleiner scherm op. Niet zo prima dus.
    Maar ja, het zou een nano zijn dus aan de andere kant… Als er ook wifi op zou zitten, wordt internetten wel lastig met zo’n kleiner schermpie.
    Het huidige nano ontwerp vind ik niet zo fraai, te breed. Maar ondanks dat wordt het vast een kassucces. Want dit mega dunne (vrouwen) apparaatje heeft wel video kan ook nog als spiegeltje worden gebruikt, en kost geen drol!

Integendeel, het scherm wordt voor video een stuk hoger en dus groter(breeder 90º kantelen). En ik heb het niet gehad over internet. Dat zou waanzin zijn want ik vraag me zelf af of de ondertitels te lezen valt op de huidige?

De markt waar de Nano op gericht is, zijn de mensen die een klein beetje muziek en / of video willen meenemen. Fotograferen en filmpjes opnemen zit een beetje in het verlengde van het iLife concept. Daarom is een camera wel nuttig maar niet een must. Bluetooth moet er dan wel zijn om beeldmateriaal e.d. mee uit te wisselen met derden.

Bijdrager
    Granny Smith

mooie mock-up

camera, BT, WiFi vind ik overbodig op nano maar dat is maar een detail :innocent:

het enige wat ik spijtig vind aan de nieuwe nano en classic is de achterkant… liever anonized (ofzoiets;)) aluminium zoals de oude mini of de vorige generatie nano

Bijdrager
    vincentvega

ik had liever een classic met 160 gb HD en touch screen gehad, wifi hoeft voor mij zo.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had liever een iPod Touch met 160 Gb gehad.

WiFi is voor mij echter DE reden om de iPod Touch wèl te kopen.

Dan maar een iPod er naast.

En zo wil iedereen weer wat anders. :wink:

Bijdrager
    demandiebakt

ik had graag een ipod gehad die het huis af en toe eens zou stofzuigen;)

Bijdrager
    Paul en Tess

Als er dan toch Wifi op zit hadden ze ‘m net zo goed gelijk als telefoon voor Skype bruikbaar kunnen maken.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

De iPod Touch is geïntroduceerd omdat Apple snel de Europese en Aziatische markt op wil. Dan maar zonder telefoon hebben ze gedacht.

Bijdrager
    Jordan_D

Ok ik kon het niet laten. Nu de hele family zoals het volgens mij meer een eenheid zou kunnen vormen met Leopard in de back of our minds.

[URL=http://img482.imageshack.us/my.php?image=familynextofkinxk7.jpg][/URL]

Cheers. Jordan_D

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Het is wel heel mooi zo’n Nano met touchscreen maar dat past gewoon niet bij het idee achter de Nano. Een Nano moet voor iedereen betaalbaar blijven en dit lukt niet met een touchscreen.

Bijdrager
    imathieu
    ”Jordan_D”

[URL=http://img482.imageshack.us/my.php?image=familynextofkinxk7.jpg][/URL]

Ik vind zwart niet lelijk, maar om nu meteen alle frisse kleurtjes overboord te gooien…

Bijdrager
    sally

Ik vind het eigenlijk jammer dat je filmpjes op de nano kan kijken (foto’s kon al maar dat deed je ook niet) Een zo eenvoudig mogelijke muziekspeler maar wel met een goede zoekfunctie. Dat is wat nu ontbreekt in de iPod line.

Bijdrager
    LEXY

Misschien dat uiteindelijk alle iPods wel een touchscreen zullen krijgen, maar een zo rigoreuze ommezwaai zoals jij voorstelt, is niet slim, marketing technisch gezien. De grote meerderheid consumenten went langzaam aan verandering, dus dat moet in stapjes gaan. De iPod moet herkenbaar en werkbaar blijven, dus het clickwheel zal niet zomaar weggelaten worden.
    De iPod touch is een extra model, om de markt te laten wennen aan de nieuwe look en interface. Ook zullen mensen die hun leven lang Nokia gebruiken, en kennisgemaakt hebben met de iPod touch, makkelijker de overstap naar de iPhone maken. Zeer slim van Apple!!

Bijdrager
    LEXY
    ”sally”

Ik vind het eigenlijk jammer dat je filmpjes op de nano kan kijken (foto’s kon al maar dat deed je ook niet) Een zo eenvoudig mogelijke muziekspeler maar wel met een goede zoekfunctie. Dat is wat nu ontbreekt in de iPod line.

Helmaal mee eens Sally! Op een iPod wil ik alleen muziek afspelen. Maar mijn witte iPod nano 1e generatie gaat hopelijk nog wel even mee…

Bijdrager
    lowfi

Als je toch gewoon het video gedeelte niet gebruikt heb je toch wat je wil:?

Bijdrager
    sally

Nee, want de vormgeving is nu (malle splitscreen) aangepast aan plaatjes kijken.
    Als je er vanuit gaat dat dat niet hoeft, ontwerpt je toch anders.

Bijdrager
    .Arne

Ik vind de Nano eigenlijk prima zoals die nu is. De vernieuwde interface vind ik overigens strak. Vertrouwd, maar toch weer anders. Het clickwheel blijft denk ik nog wel even bestaan.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.