8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    sypie

De netwerkomgeving aftasten duurt heel erg lang op Mac.

Luitjes,

Mijn mac doet er heel erg lang over om in de finder de map werkgroup te laten zien. Mijn netwerk is niet groot, er staan “maar” 2 computers in. 1 is de mac en de ander is een windows server 2000.

Iedere keer als ik iets van de server naar de mac wil kopieren (server =weggestopt, zonder tobo, muis en scherm) dan doet de mac er een paar minuten over om die map te laten zien. Ik kan mij herinneren dat dit wel eens sneller geweest is.

De volgende gegevens zijn uitgezocht:
    * IPrange is hetzelfde, eindcijfers zijn uiteraard verschillend.
    * werkgroepnaam is ook hetzelfde.
    * netwerksettings zijn ook hetzelfde.
    * Schijf is wel gedeeld, en als die eenmaal in workgroup staat is lezen en schrijven ook geen probleem.

Ik meende dat er voor dit soort dingen iets als bonjour zijjn, maar als ik de omschrijving lees die daar bij hoort dan denk ik dat het toch een ander product is dan ik misschien nodig heb.

Wie kan mij een schop in de goede richting geven?

Bijdrager
    jbgood

Interessante vraag, ben benieuwd naar de reacties. Heb zelf deze ervaringen ook.

een tip , mischien staat op je server de optie “harde schijf in slaapstand waaneer mogelijk” aan. Dit kan vertragingen geven

Bijdrager
    sypie

Mijn server slaapt nooit. De schijven zijn continu in gebruik. Het is voor mij een fileserver en tegelijkertijd een webserver.

Bijdrager
    Turbanus

Is de verschijning van die map net zo traag als je bv een ftp-progje als Transmit gebruikt?

Bijdrager
    sypie

Waarschijnlijk is ftp sneller.. maar voorheen werkte het sneller… Vandaar dat ik me afvroeg of er op een windows ook software moet voor snellere communicatie…

Bijdrager
    Turbanus

Ik werk fussen m’n macjes met de Network Utillity, maar als ik ergens anders iets ga ophalen of brengen, gebruik ik altijd Transmit. Ook omdat je bijna niet op een mac met OS-9 komt trouwens.

Bijdrager
    foobar

Bij mij thuis zit er ook enige vertraging in ja (dat zijn ook veel meer computers)…

maar, er is iets heel handigs: klik op het appletje linksbovenin –> recente onderdelen –> recente servers: kan je meteen klikken:D:D

Werkt fantastisch:) In de systeemvoorkeuren –> weergave kan je nog instellen hoeveel recente servers je wilt weergeven

Bijdrager
    sypie

zo, daar heb ik nog nooit gekeken…
    Die gaan we in de gaten houden… Dank je voor deze tip!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.