14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

De meest gebruikte Web Browser voor MacOS. Voor en nadelen.

Best mede Mac-ers,

Sinds Safari is toegevoegd heb ik verderop opnieuw een poll opgezet omdat deze achterhaald is geraakt. Wel interessant is om de voor en nadelen van de nu bestaande Browsers te bekijken en bespreken.

Ben benieuwd.

Groet,

André.

Moderator
    Adriaan Mol

Ik heb Chimera gekozen, maar daar schrijf ik binnenkort een review voor, dus ga ik niet alles verklappen..

Ben je Opera niet vergeten?:)

Adriaan

Bijdrager
    pepe

Heb op aanraden van medeforumgebruikers Chimera geprobeerd en ben daar zeer tevreden over. Daarnaast gebruik ik ook Explorer, maar dat wordt steeds minder….

Bijdrager
    andrez

Opera vergeten? Nee hoor, kijk maar:lol: OK, ok, heb ‘m toegevoegd :wink:

Bijdrager
    obidos

Was eerst een gebruiker van explorer maar gebruik nu chimera op mijn mac osx. Ik ben zeer tevreden over de snelheid, ben erg benieuwd naar de upgrade die binnenkort komt.

Bijdrager
    awesomemac

Deze vraag is hier al een keer eerder gesteld, maar ben absoluut bereid om antwoord hierop te geven.

Mijn gebruikte browser: MS Internet Explorer. Waarom??

-Opera; langzaam, nog beta, maar kan een goeie opvolger worden van IE.

-Chimera; een goeie tweede, maar nog lang niet af.

-Mozilla en Netscape; Te vol, zeker Netscape en langzaam qua starten en vensters herschikken qua grootte. Maar geeft de sites net als IE goed weer.

-Omniweb; ziet er goed uit, Nederlands, vele opties, maar te langzaam en bij vele sites een probleem(Java)
    -iCab; Forget it!!

Maar het beste argument voor mij is dat een website waar ik mijn boodschappen doen niet met de andere browsers werkt, alleen met IE. Ik ben tot heden nog geen site tegen gekomen die IE weigert om te laten zien. Dat is met de andere wel eens anders.

Hoewel elke browser altijd een beta software is (anders zouden ze niet steeds nieuwe uitbrengen), gebruik ik liever een browser die “af” is. Dus als opvolgers zijn voor mij Opera, Chimera en Omniweb het interessants. Mozilla/Netscape zijn te groot en te langzaam en die worden volgens mij nooit wat. Het moet downloadbaar zijn qua tijd. Ik hoef alleen een goeie browser, geen mail-, chat-, composerprogramma erbij!

Just my 2 cents.

Bijdrager
    Starbuck

Mijn meest gebruikte browser is MS Exploder 5.1, op de voet gevolgd door Netscape Comm 4.78.
    iCab vind ik geen prettig pakket om mee te werken en maakt een enorme ‘cache’ mappenstructuur aan in je voorkeurenmap onder OS 9.
    Mozilla en Netscape 7 zetten onder OS 9 regelmatig alles vast, waaronder Sherlock.

Vooralsnog beleef ik het browsen in OS 9 als vele malen sneller dan onder OS X:D , ook al heb ik Chimera nog niet gebruikt.

Bijdrager
    HRH

In den beginne gebruikte ik alleen Netscape. Later Explorer omdat die sneller was (is). Nu probeer al een tijd Chimera en dat bevalt prima, ondanks dat sommige pagina’s niet goed worden weergegeven (http://www.blikopkunst.nl) en dan val ik dus terug op Explorer. Ik ben zeer te spreken over de sobere opzet (lees: niet zoveel onzinnige iconen als mail, stocks, news en andere blabla). Netscape en Mozilla vind ik te log. iCab en Opera heb ik nooit goed gevonden.

:finder:[/url]

Bijdrager
    lampje

al jarenlang aan het switchen tussen de diverse browsers,
    onder OS7 -> 9 toch vooral netscape (vs 1 t.m.4.7.5, totdat explorer 5.1 uitkwam.

nu onder OSX vooral het meegeleverde explorer 5.1 (goed geintegreerd)
    netscape was met versie 6.x horror.

opera vind ik een soort verkapte reklame-folder
    i-cab weinig ervaring mee, te log.

en toen was daar CHIMERA (nu vs. 0.6): erg veelbelovend, geen fauwekul,
    lekker snel (met die tabs laad je 5 a 6 pagina’s tegelijk net zo snel
    als 1 pagina in explorer)

– punt: alleen crasht ie wel eens, en niet alle links worden geopend
    + punt: het is open source, dus wordt constant verbeterd

Bijdrager
    justi

Wanneer Chimera 1.0 nu eens uit zou komen heeft MacOS x eindelijk een “eigen” browser….:lol:
    IE is tot nu toe gewoon noodzaak als het gaat om webontwikkeling omdat deze gewoon de meest gebruikte browser is op het net. Voor macOS X is Chimera dus de vervanger aan het worden voor IE en kun je je als webontwikkelaar ook richten op Chimera als testbrowser… en dat is natuurlijk erg :P

Bijdrager
    andrez

Ik gebruik afwisselend Chimera en IE omdat beide bepaalde voordelen hebben.
    Een ontdekt nadeel van Chimera is (nog?) dat het minder of soms helemaal niet accuraat is in de tekstopmaak voor een forum als dit. Of ligt dit aan de site waar je de tekst opmaakt? De lettering bij tekstopmaak doet, op een weliswaar charmante manier, maar toch, nogal profisorisch aan.
    Ach, zoals eerder al gezegd en wat de makers beamen, het staat nog in de steigers en is alvast veelbelovend, alleen al vanwege het feit dat het speciaal bedoelt is voor Macintosh.

Bijdrager
    Castor

Aan Chimera wordt dagelijks een dikke feature toegevoegd lijkt wel, afgelopen week een hoop extra’s in de contextual menu’s voor plaatjes en een downloadmanager bijvoorbeeld. Ik heb hem ingesteld als default browser. Geen problemen mee, voor het grootste deel. IE heb ik natuurlijk achter de hand, met name om eigen gebouwde sites te testen.

Ik kan Chimera Knight aanraden als je een beetje bij wilt blijven met de ’nightly builds’ van Chimera die dagelijks verschijnen. Chimera rocks! 8)

Bijdrager
    araminta

We hebben Phoenix ook nog.. Maar die gebruikt niemand, denk ik.. Sterk vergelijkbaar met Chimera qua aanpak (mozilla-projectje). Ik gebruik op mijn werk Phoenix onder NT, en thuis Chimera. Ik heb IE van het systeem gesmeten. Voor rabobank telebankieren Netscape 7.

Bijdrager
    andrez

Bruikbare tips, Castor! Heb ChimeraKnight inmiddels paraat in m’n Dock voor de bijna dagelijkse(?) dikke nieuwe features. Het lijkt er na de eerste updates inmiddels al weer stukken op vooruit gegaan.
    Ik zal Phoenix er voor de compleetheid toch even bij zetten, araminta, je weet maar nooit of er toch niet een gebruiker/ster is.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.